Ervaringen petrie rijlaarzen

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Ketaki

Berichten: 12030
Geregistreerd: 15-02-05
Woonplaats: dreamland

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-18 19:27

ik heb nieuwe petrie rijlaarzen gehaald gisteren bij de divoza.
het zijn de petrie verona geworden.
die sloten het beste bij mij aan. *\o/* *\o/* *\o/* *\o/*

Fleurtje17
Berichten: 6
Geregistreerd: 03-07-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-18 21:33

Ik kwam toevallig dit topic tegen en dacht ik ga het hier maar eens vragen.

Ik heb een tijdje geleden via Facebook een paar petries overgenomen. Ze zijn 6 jaar oud, maar in super goede staat, die vrouw had ze echt zelden gebruikt, zaten bij haar niet helemaal goed.

Super fijne laarzen en was er super blij mee. Tot 2 weken geleden. Aan de binnenkant van de laars ontstond aan beide kanten een klein gaatje (en ja ik hoor jullie denken “Huh het is toch leer” dat dacht ik dus ook). Het werd groter en groter. Het leek alsof het weg branden! Toen ik bij de schoenmaker was voor wat smeer, vroeg ik of hij wist wat het was of hoe het kon (merk heb ik niet genoemd) hij zei dat hij ze graag even wilde zien want zo kon hij er niks over zeggen.

Zo gezegd zo gedaan. Ik heb mijn laarzen meegenomen en aan hem laten zien. Hij zei meteen oooo het zijn petries, en toen zag hij de binnenkant van de laars. Hij vroeg zich echt af hoe dit kon! Het waren petries! Hij vertelde mij dat ze een goedkoop leer soort hadden gebruikt en daar overheen een goedkope plastic coating zodat het er mooier uitzag. Ik heb gevraagd of ze misschien nep konden zijn (je weet maar nooit) hij drukte mij op het hart dat dit absoluut neit het geval was. Hij is al 35 jaar schoenmaker, heeft veel petries voorbij zien komen en kon zien aan de stijl en de manier van het laseren van het logo in de laars dat dit echte waren.... hij had dit nog nooit gezien! Ik snap er niks van...


ik heb petrie proberen te bellen echter zijn ze tot 20 aug op vakantie. Vandaar hier de vraag. Wat is dit? Heeft iemand dit ooit gehad/gezien? Kan ik er wat aan doen?


Afbeelding

Afbeelding



Hoop dat het is gelukt met de foto’s.

poes

Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Re: Ervaringen petrie rijlaarzen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-18 23:52

Dit is idd een coating die loslaat. Veel leer voor laarzen is zwaar bewerkt en gecoat. Maar dit is wel heel ernstig. Verkeerd product in combi met een scheurtje kan ervoor zorgen dat de coating volledig loslaat omdat het product onder de coating komt.

ambre

Berichten: 7148
Geregistreerd: 19-04-09

Re: Ervaringen petrie rijlaarzen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-18 08:00

Dit is de Petrie Perfect, worden nu niet meer gemaakt.
Zit idd een coating overheen, de duurdere laarzen hebben dit niet.

_karin_

Berichten: 3913
Geregistreerd: 26-05-06
Woonplaats: Utrecht

Re: Ervaringen petrie rijlaarzen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-18 09:00

De Petrie Perfect hebben dit inderdaad, echt een 'beruchte' coating, had ik ook bij die van mij, is een oud model en zal dus niet gebeuren bij andere laarzen als het goed is.

Fleurtje17
Berichten: 6
Geregistreerd: 03-07-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-18 14:27

_karin_ schreef:
De Petrie Perfect hebben dit inderdaad, echt een 'beruchte' coating, had ik ook bij die van mij, is een oud model en zal dus niet gebeuren bij andere laarzen als het goed is.



Vind het echt belachelijk! Deze laarzen heeft de vorige “eigenaresse” toentertijd voor €250’euro nieuw gekocht! Zo ontzettend veel geld voor een laars die gewoon verdwijnt waar je bij staat!!!!

_karin_

Berichten: 3913
Geregistreerd: 26-05-06
Woonplaats: Utrecht

Re: Ervaringen petrie rijlaarzen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-18 15:17

Tja die van mij hebben het wel 7 jaar gedaan toentertijd maar wel met coating van de binnenkant af.. ik gok dat dit ook een reden is waarom ze ze nu niet meer maken

ambre

Berichten: 7148
Geregistreerd: 19-04-09

Re: Ervaringen petrie rijlaarzen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-18 16:33

Ik heb een nieuw paar 2de hands gekocht en omdat ze zo hard waren heb ik ze voor gebruik ff vol laten lopen met water.
Dat doe ik met hele leren laarzen ook wel eens als het anders niet te doen is.
Bij deze zag ik na 1 dag gebruik gelijk de coating opbollen.
Ach, het is maar een trainingslaars die in de auto komt te liggen en heb er maar 45€ incl verzenden voor betaald.

germie

Berichten: 25942
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-18 16:53

Fleurtje17 schreef:
_karin_ schreef:
De Petrie Perfect hebben dit inderdaad, echt een 'beruchte' coating, had ik ook bij die van mij, is een oud model en zal dus niet gebeuren bij andere laarzen als het goed is.



Vind het echt belachelijk! Deze laarzen heeft de vorige “eigenaresse” toentertijd voor €250’euro nieuw gekocht! Zo ontzettend veel geld voor een laars die gewoon verdwijnt waar je bij staat!!!!

Mijn perfects hebben het ook. Maar pas na 20 jaar. Exact net zo. Ik denk ook verkeerd bewaard, dat kan al wel bij die vrouw gebeurd zijn. Ik heb het vaker gezien, maar zelf dus niet.

mrieeek
Berichten: 522
Geregistreerd: 09-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-18 14:23

Misschien zijn hier mensen die een oplossing weten :)

Ik heb al enige tijd de Leeds, maar nu is het leer op het elastische stuk gaan schilferen. Ik denk zelf dat het komt door het warmere weer van de afgelopen tijd, want na een intensieve les met 25 graden viel het me ineens op. De laarzen zijn zeker nog wel bruikbaar, maar het ziet er gewoon niet zo knap uit. Heeft iemand anders hier ervaring mee?

VWestra
Berichten: 1099
Geregistreerd: 04-07-15
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-18 08:51

Is bij mij ook gebeurd na 2 jaar intensief gebruik. Aangezien het aan de binnenzijde kuit zit vind ik het geeb ramp. Bij mijn weten is het slijtage iets waar je niks meer aan kan doen/veranderen.
Bij mij is het de zwarte laars, achterzijde kuit.
Afbeelding

Ketaki

Berichten: 12030
Geregistreerd: 15-02-05
Woonplaats: dreamland

Re: Ervaringen petrie rijlaarzen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-18 17:36

ik heb bij de divoza in Enschede de petrie verona aangemeten gekregen, maar ik heb het idee, dat de laarzen mij te hoog zijn aangemeten. ik heb ze nu 1x aangehad, maar vraag me af, waar ik naartoe moet, want iemand zei me, dat ze veel te hoog zaten. bij divoza zeiden ze, dat ze nog wel inzakken, maar de laarzen zitten midden in mn knieholte en daar is het leer dus ook al dubbel gaan zitten.


is petrie degene die fout is, of divoza, aangezien ik het 3x heb nagevraagd aan hun

Sterre98

Berichten: 6320
Geregistreerd: 13-08-10
Woonplaats: Enschede

Re: Ervaringen petrie rijlaarzen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-18 17:49

Kan je er geen hakje in doen?

Mijn petries zitten ook hoger, zeker op 51 cm.

Ketaki

Berichten: 12030
Geregistreerd: 15-02-05
Woonplaats: dreamland

Re: Ervaringen petrie rijlaarzen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-18 23:06

De voetmaat is precies goed, allleen vanaf mn knieholte naar beneden is te lang.

Sterre98

Berichten: 6320
Geregistreerd: 13-08-10
Woonplaats: Enschede

Re: Ervaringen petrie rijlaarzen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-18 23:45

Ja dat snap ik, maar een hakje verhoogd je hak iets. Dus dan zou de hoogte ook wat minder worden.

Ketaki

Berichten: 12030
Geregistreerd: 15-02-05
Woonplaats: dreamland

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-18 02:33

sterreke98 schreef:
Ja dat snap ik, maar een hakje verhoogd je hak iets. Dus dan zou de hoogte ook wat minder worden.

dat is mijn vraag niet, dus ook niet het antwoord.

mijn vraag is, wie is er nou verantwoordelijk, voor het verkeerd aanmeten in de hoogte van mn laars. divoza zelf, of petrie.

want bij divoza heb ik het ruim 3 x gevraagd of dit niet te hoog was en zij vonden van niet, ik vond van wel. -O- -O-

germie

Berichten: 25942
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Re: Ervaringen petrie rijlaarzen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-18 07:36

Lijkt mij Divoza, want zij vinden het 'goed'. Jij niet, jij bent klant.
Een hakje is absoluut GEEN oplossing. Als ze dat voorstellen, niet accepteren. Ik kan ook niet met hakjes rijden, ooit een hielspoor gehad en hakjes werken dan volledig averechts en 1 keer met zoiets rijden zou weer week pijn betekenen. De druk op de hak verandert er desastreus door. Dus als Divoza daar mee aankomt het niet accepteren.
Mijn eerste laarzen waren ook te hoog opgemeten, ik heb dat leer zelf soepeler gemaakt met olie zodat het bovenin goed om kon buigen. Dat komt door de mode, hoe hoger hoe 'mooier'. Ik vind al die enorme dressuurbogen ook niet mooi. Dat had je vroeger ook niet. Mijn andere laarzen heb ik gewoon 2 cm lager besteld, problem solved.

egnie

Berichten: 2369
Geregistreerd: 26-03-05
Woonplaats: oet ut Oosten

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-18 09:24

Ketaki Je hebt de laarzen dus pas? Je zou thuis zelf even kunnen meten wat de hoogte moet zijn. Staan zat voorbeelden op het net hoe je dat moet doen. Verder vind ik het advies van Sterreke98 niet verkeerd. Je zou eens kunnen proberen om met een hakje erin te gaan rijden. Als het dan namelijk niet zo is kun je daar de eerste tijd mee rijden. De laarzen gaan inzakken en dan kunnen ze er weer uit. Echter zakken laarzen meestal niet na 1 keer rijden in.

Wat betreft de verantwoordelijkheid. Zijn je laarzen maatwerk of is het een standaardlaars (zo uit de doos in de winkel) Bij die laatste is Petrie niet verantwoordelijk bij de eerste is het even kijken hoe het opgeschreven en doorgegeven is. De laarzen worden altijd iets hoger gemaakt dan de echte maat ivm inzakken.

Ketaki

Berichten: 12030
Geregistreerd: 15-02-05
Woonplaats: dreamland

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-18 18:39

egnie schreef:
Ketaki Je hebt de laarzen dus pas? Je zou thuis zelf even kunnen meten wat de hoogte moet zijn. Staan zat voorbeelden op het net hoe je dat moet doen. Verder vind ik het advies van Sterreke98 niet verkeerd. Je zou eens kunnen proberen om met een hakje erin te gaan rijden. Als het dan namelijk niet zo is kun je daar de eerste tijd mee rijden. De laarzen gaan inzakken en dan kunnen ze er weer uit. Echter zakken laarzen meestal niet na 1 keer rijden in.

Wat betreft de verantwoordelijkheid. Zijn je laarzen maatwerk of is het een standaardlaars (zo uit de doos in de winkel) Bij die laatste is Petrie niet verantwoordelijk bij de eerste is het even kijken hoe het opgeschreven en doorgegeven is. De laarzen worden altijd iets hoger gemaakt dan de echte maat ivm inzakken.

de verona is helaas standaard maat idd.


ik heb idd meerdere keren aangegeven dat zij de hoogte goedvinden ( 47 cm)

terwijl de vorige laarzen, ook petrie ( athene) het destijds op 46 cm is gemeten.

dat zat goed, die 46 cm, die 47 kan ik dus ook niet normaal lopen.

:(

egnie

Berichten: 2369
Geregistreerd: 26-03-05
Woonplaats: oet ut Oosten

Re: Ervaringen petrie rijlaarzen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-18 20:24

Dan zou ik en klacht doen bij divoza. Dan kan Petrie er niks mee

Ketaki

Berichten: 12030
Geregistreerd: 15-02-05
Woonplaats: dreamland

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-18 21:10

egnie schreef:
Dan zou ik en klacht doen bij divoza. Dan kan Petrie er niks mee

dat snap ik idd. vond het ook apart, dat ik 3x gevraagd heb, hoe dat zat. maar zij vonden dit het beste aansluiten bij mij.

en ik vind het gewoon te hoog. wellicht dat het nog moet inzakken, maar dan zou het veel meer moeten inzakken.

Denise_Storm

Berichten: 2370
Geregistreerd: 29-01-14
Woonplaats: Zuid-Holland

Re: Ervaringen petrie rijlaarzen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-18 08:43

Mijn ervaring met Petrie is dat ze behoorlijk inzakken. Echt 1 tot 2 cm wel...

Heb je er al mee gereden?

Vrees dat Divoza er ook niet heel veel mee kan verder. Jij hebt uiteindelijk de beslissing gemaakt om ze te kopen... Dus uiteindelijk heb jij nog altijd de keuze gemaakt.

Ketaki

Berichten: 12030
Geregistreerd: 15-02-05
Woonplaats: dreamland

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-18 14:44

ik heb er nu 1x mee gereden. ik zie idd wel hoe ze inzakken. na 1 x rijden kun je ook nog geen resultaat zien, dat ze inzakken

egnie

Berichten: 2369
Geregistreerd: 26-03-05
Woonplaats: oet ut Oosten

Re: Ervaringen petrie rijlaarzen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-18 18:42

Ketaki. Je zou begin oktober nog naar het Ruiterparadijs in Hengevelde kunnen gaan. Zij krijgen Petrie in hun assortiment en dan is er speciaal iemand van de Petrie aanwezig voor het aan laten meten. Misschien dat zij je maten nog eens willen meten en ze kunne je misschien ook advies geven. Nee heb je ja kun je krijgen toch.

nereids

Berichten: 503
Geregistreerd: 01-05-17

Re: Ervaringen petrie rijlaarzen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-18 18:59

Wat zijn goede winkels om laarzen te laten aanmeten in het zuiden? Het moet te rijden zijn vanuit Limburg.