Ervaringen petrie rijlaarzen

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Lottekuhh_x

Berichten: 848
Geregistreerd: 25-12-16
Woonplaats: Sprang-Capelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-17 10:18

_karin_ schreef:
Ik heb iemand zien rijden laatst met een lakrandje op haar Olympics en toen dacht ik wel <3 <3 maar het is maar net of je het er voor over hebt inderdaad!

En gaaf glitterrandje zeg!!

Ik heb mijn Olympics ook laten 'aanmeten' bij de ej en die van mij zijn echt 1 cm te hoog. Dat gaf ik aan in de winkel maar werd weggewuifd. Jammer! Nu heb ik zo'n kreukje bij mijn knieholtes en ik rijd er echt alleen in met lange beugels, loop er niet op op stal en spring er ook niet mee.


Wat balen zeg! Ook niet echt netjes dat ze er niets aan willen doen.Heb je al wel een hakje geprobeerd?

_karin_

Berichten: 3915
Geregistreerd: 26-05-06
Woonplaats: Utrecht

Re: Ervaringen petrie rijlaarzen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-17 10:21

Oh ik heb er niet meer achteraan gebeld hoor want het kan net... hakje is misschien wel een goed idee! Dan voorkom ik dat hij nog meer 'kreukt'!

Ik rijd nu in de vakantie twee weken op een pony van een bekende, kwam ik er na het rijden achter dat er allemaal krassen van de singel op binnenkant van een van mijn laarzen zat. Ook echt zo'n waarom momentje. := Gelukkig aan de binnenkant!

PanamaD

Berichten: 5647
Geregistreerd: 06-03-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-17 15:15

Ik heb gepast en wat foto's gemaakt! Voor mijn gevoel is De lengte goed maar ben bang met inzakken dat die te laag wordt. Hadden alleen zwart. Wat vinden jullie van het plaatje?

Ik vind ze wel mooi strak aansluiten wat ik bij mn ariats niet heb

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

germie

Berichten: 25951
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Re: Ervaringen petrie rijlaarzen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-17 15:17

Ze zijn mooi hoor. Maar ze lijken wel wat laag, want je knieholte zit bij de ribbeltjes toch? Dan worden ze helaas te laag.

PanamaD

Berichten: 5647
Geregistreerd: 06-03-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-17 15:23

Ja daar was ik al bang voor. Heb ook 1 maat hoger gepast en merkte wel direct dat als ik mn been iets optrok deze er direct in prikte. Maar voet en kuit was te groot dus kan daar ook mee te maken hebben?

Ook foto van die 'te grote'. Al vind in deze qua hoogte wel mooier. Niet naar enkel kijken want hij was veel te groot haha. Ze hadden geen goede maat hierin op voorraad
Afbeelding

Steef
Berichten: 5309
Geregistreerd: 23-12-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-17 15:47

-
Laatst bijgewerkt door Steef op 22-02-23 06:28, in het totaal 3 keer bewerkt

ambre

Berichten: 7148
Geregistreerd: 19-04-09

Re: Ervaringen petrie rijlaarzen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-17 16:02

Met een rits achterop zakken ze meestal niet zoveel.
Maar ik wil de voorkant altijd goed tegen mijn knieschijf aan voelen zitten.

emma_evg
Berichten: 434
Geregistreerd: 08-08-15

Re: Ervaringen petrie rijlaarzen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-17 16:29

Nouja en als ze wat lager zijn zakken ze sws niet zo veel. Ik vind het op zich nog wel mee vallen dat lage, voor het mooie zou het idd een maat hoger kunnen maar vind dit ook nog wel mooi. Als je er ook mee wil gaan springen enzo moet je ze sws niet te hoog kopen, dat zit niet zo lekker in je knieholte haha ;)

germie

Berichten: 25951
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Re: Ervaringen petrie rijlaarzen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-17 17:28

Denk er eens een witte rijbroek bij, dan zijn ze wel te laag. Niet dat het je punten kost, maar het lijkt echt minder mooi (het soort laars zal je nooit punten kosten, zelfs niet als je met laarzen van plastic van 15 euro start).

PanamaD

Berichten: 5647
Geregistreerd: 06-03-11

Re: Ervaringen petrie rijlaarzen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-17 17:30

Hoe meer ik er naar kijk, hoe lager ik ze idd vind. Vind die van 1 maat langer dan ook een stuk mooier. Herkennen jullie dan het probleem dat als ik mijn been al ietjes optil (als op de foto) dat de laars in mn knie holtes zit? Is dit normaal?

Ben zelf niet bekent met dit soort laarzen.

germie

Berichten: 25951
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-17 17:32

PanamaD schreef:
Hoe meer ik er naar kijk, hoe lager ik ze idd vind. Vind die van 1 maat langer dan ook een stuk mooier. Herkennen jullie dan het probleem dat als ik mijn been al ietjes optil (als op de foto) dat de laars in mn knie holtes zit? Is dit normaal?

Ben zelf niet bekent met dit soort laarzen.

Ja dat is normaal en dat gevoel verdwijnt vanzelf.

magootie

Berichten: 3763
Geregistreerd: 26-01-06
Woonplaats: Roosendaal (Noord-Brabant)

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-17 19:05

PanamaD schreef:
Hoe meer ik er naar kijk, hoe lager ik ze idd vind. Vind die van 1 maat langer dan ook een stuk mooier. Herkennen jullie dan het probleem dat als ik mijn been al ietjes optil (als op de foto) dat de laars in mn knie holtes zit? Is dit normaal?

Ben zelf niet bekent met dit soort laarzen.

Ik vind ze ook echt te laag. Het is zo zonde dat als ze straks inzakken ze veel te laag zijn!

Mijn laarzen zijn echt heel hoog. Is ook met verharde schacht en op maat gemaakt en sluiten overal perfect aan! In mijn knieholte hoe ik ze nog wel. Maar verder zitten ze echt fantastisch!! Ben er zo blij mee!!


Afbeelding

Lottekuhh_x

Berichten: 848
Geregistreerd: 25-12-16
Woonplaats: Sprang-Capelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-17 21:42

PanamaD schreef:
Hoe meer ik er naar kijk, hoe lager ik ze idd vind. Vind die van 1 maat langer dan ook een stuk mooier. Herkennen jullie dan het probleem dat als ik mijn been al ietjes optil (als op de foto) dat de laars in mn knie holtes zit? Is dit normaal?

Ben zelf niet bekent met dit soort laarzen.


Jup, de mijne hebben dat ook. Ik kan zonder hakjes niet eens op een stoel zitten zonder m'n benen iets naar voren te moeten doen. Oja en ook kan ik niet op m'n pony stappen zonder ze helemaal open te doen, omdat ik m'n been amper zo hoog opgetild krijg. Dit was echter wel zonder hakje erin dus nu moet het denk ik wel lukken.
Laatst bijgewerkt door Lottekuhh_x op 28-07-17 21:46, in het totaal 1 keer bewerkt

Lottekuhh_x

Berichten: 848
Geregistreerd: 25-12-16
Woonplaats: Sprang-Capelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-17 21:45

magootie schreef:
PanamaD schreef:
Hoe meer ik er naar kijk, hoe lager ik ze idd vind. Vind die van 1 maat langer dan ook een stuk mooier. Herkennen jullie dan het probleem dat als ik mijn been al ietjes optil (als op de foto) dat de laars in mn knie holtes zit? Is dit normaal?

Ben zelf niet bekent met dit soort laarzen.

Ik vind ze ook echt te laag. Het is zo zonde dat als ze straks inzakken ze veel te laag zijn!

Mijn laarzen zijn echt heel hoog. Is ook met verharde schacht en op maat gemaakt en sluiten overal perfect aan! In mijn knieholte hoe ik ze nog wel. Maar verder zitten ze echt fantastisch!! Ben er zo blij mee!!


[ Afbeelding ]


Zo hoog vind ik ze het mooist en sowieso ook hele mooie laarzen. Dit is voor dressuur wel fijn, maar springen gaat er denk ik niet echt mee.

Mallootje

Berichten: 5620
Geregistreerd: 02-04-08
Woonplaats: Belgie

Re: Ervaringen petrie rijlaarzen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-17 21:46

Mijne zijn ook erg hoog, ik kan niet normaal op een stoel zitten ermee, benen moeten naar voor. Te laag is echt zonde, moet je nooit toegevingen op doen.. dan liever te hoog!

magootie

Berichten: 3763
Geregistreerd: 26-01-06
Woonplaats: Roosendaal (Noord-Brabant)

Re: Ervaringen petrie rijlaarzen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-17 21:51

Dat heb ik inderdaad ook dat ik er niet normaal mee kan zitten, ze zitten daar echt nog iets te hoog voor. Ook opstappen doe ik met krukje anders krijg ik mijn been niet hoog genoeg :P (hoewel ik anders ook altijd met krukje opstap hoor haha

PanamaD

Berichten: 5647
Geregistreerd: 06-03-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-17 21:51

Maar het zakt wel? Want met buiten rijden zit ik een gaatje korter en mn benen moeten dan niet afsterven :D

Ben trouwens blij met jullie meningen!! Dank daarvoor.

Steef
Berichten: 5309
Geregistreerd: 23-12-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-17 21:56

-
Laatst bijgewerkt door Steef op 22-02-23 06:27, in het totaal 1 keer bewerkt

Blacky94

Berichten: 3480
Geregistreerd: 07-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-17 22:02

PanamaD schreef:
Maar het zakt wel? Want met buiten rijden zit ik een gaatje korter en mn benen moeten dan niet afsterven :D

Ben trouwens blij met jullie meningen!! Dank daarvoor.

Zakt wel iets :) ik ben na twee keer rijden ofzo al gaan springen met ze.. dat ging eigenlijk vrij snel verassend goed. Heb er geen last meer van ondanks dat ik bijv bij het aantrekken nog steeds mijn been niet te ver moet buigen. Maar in het begin heb ik met inlopen ook echt wel veel last van mn knieholtes gehad..

ambre

Berichten: 7148
Geregistreerd: 19-04-09

Re: Ervaringen petrie rijlaarzen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-17 22:15

Ik heb laarzen die een cm te hoog zijn.
Staat geweldig maar ik rij wel mijn knieholtes kapot.

poes

Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Re: Ervaringen petrie rijlaarzen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-17 01:10

Mijne zijn perfect van hoogte. Ik kan absoluut niet op een stoel zitten en niet opstijgen op een paard hoger dan 1m70 zonder krukje. Rijden gaat top en beugels kunnen echt wel een gat korter indien nodig.

Iselda

Berichten: 1753
Geregistreerd: 31-01-09
Woonplaats: Noord-Holland Noord

Re: Ervaringen petrie rijlaarzen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-17 07:08

Mijne zijn voor het mooie een cm te laag, maar ik vind het heerlijk. Ook goor gekozen. Puur omdat ik echt heel snel zere knieholtes krijg, voel ze zelfs nu in m'n knieholtes.
Ik denk idd wel dat het er vanaf hangt wat je er mee wilt, dressuur(wedstrijden), springen?

Ik denk dat je moet doen wat je zelf het fijnst vindt..

ingvdh

Berichten: 6373
Geregistreerd: 28-09-02
Woonplaats: uitgeest

Re: Ervaringen petrie rijlaarzen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-17 08:50

Ik heb ook voor iets lagere gekozen (1 cm) dat zie je amper en is veel comfortabeler.
Ik rij er ook wedstrijden mee, ik ga me daar niet druk om maken.

Kijk eens op de gemiddelde wedstrijd rond en er zijn maar weinig mensen die met perfect aangemeten laarzen rijden. Begrijpelijk, want er hangt toch een prijskaartje aan.

Michelle70
Berichten: 4
Geregistreerd: 31-07-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-17 14:26

magootie schreef:


Wat een gave laarzen ........

magootie

Berichten: 3763
Geregistreerd: 26-01-06
Woonplaats: Roosendaal (Noord-Brabant)

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-17 15:43

Michelle70 schreef:
magootie schreef:


Wat een gave laarzen ........

Dankjewel!! :o