Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Dennis schreef:Zoals RoosTinker hier boven laat zien.
Mijn pony's kunnen dan met hun hoofd tot knie hoog komen, maar niet met hun neus aan de grond.
Ik heb geen bak, er word hier dus het jaar rond op gras getraind. En shetten hebben nu eenmaal een bepaalde liefde voor gras.
Ik kan ze zelf zonder hoofdstel (neckrope of helemaal niets) rijden en lopen voor de wagen hoog in de sport (wel met hoofdstel natuurlijk), dus het zijn geen etterbakken. Maar de verleiding van een klein kindje op hun rug en veel gras onder hun voeten is gewoon te groot.
sas27 schreef:Allemaal bedankt voor de reacties! Heeft iemand een foto van hoe je dat touwtje dan precies laat lopen via frontriem naar bit?
Ik zoek idd naar iets wat alleen inwerkt als het nodig is en het probleem is niet het te kort hebben van de teugels, die zijn echt wel lekker lang zodat ze niet onbedoeld in de mond trekt. Probleem is dat pony echt met neus naar de grond gaat en zo de hele teugel uit de handen trekt.
mrie schreef:Als je pony aan de voorkant omlaag valt, dan betekent dat dat je de achterhand onvoldoende rijd. Dus verhoog het tempo en zorg dat de moter (de achterhand) goed aan het werk gaat. Door de stuwende achterhand komt de voorhand omhoog en gaat de pony zichzelf dragen. Niks aanklooien met teugels een touwtjes, leren rijden en daar hoort dit gewoon bij.
mrie schreef:Als je pony aan de voorkant omlaag valt, dan betekent dat dat je de achterhand onvoldoende rijd. Dus verhoog het tempo en zorg dat de moter (de achterhand) goed aan het werk gaat. Door de stuwende achterhand komt de voorhand omhoog en gaat de pony zichzelf dragen. Niks aanklooien met teugels een touwtjes, leren rijden en daar hoort dit gewoon bij.