Stalschoenen met stalen neus voor heren

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

WonderBron

Stalschoenen met stalen neus voor heren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-08-16 12:27

Hoi bokkers,

Ik ben, zoals het onderwerp al beschrijft, op zoek naar stalschoenen met stalen neuzen voor heren, met een wat bredere pasvorm en grotere maten (maat 43).

Normaal gezien poets ik op de manege waar ik rijd gewoon de paarden met rijlaarzen aan maar na een incident waarbij een paard mijn teen zwaar kneusde ben ik op zoek gegaan naar beter en veiliger schoeisel.

Het is echter niet eenvoudig om een product te vinden dat aan de wensen voldoet. Ik vind het bovendien ook niks om nu gewone "lompe" veiligheidsschoenen te kopen. Het moet er nog énigszins aantoonbaar uit zien als het kan.

Heeft er iemand hier ervaringen met stalschoenen die een beetje met mijn beschrijving overeenkomen?

Alvast hartelijk bedankt!

troi

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-16 12:31

sanneloveyou

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-16 12:34

Ik zou niet voor een stalen neus gaan. Als hier een paard op gaat staan kan de neus naar binnen buigen zo je voet in. Dan ben je verder van huis. Ik zou voor stevige stal schoenen gaan eventueel met kunststof in de neus!

WonderBron

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-08-16 12:46

sanneloveyou schreef:
Ik zou niet voor een stalen neus gaan. Als hier een paard op gaat staan kan de neus naar binnen buigen zo je voet in. Dan ben je verder van huis. Ik zou voor stevige stal schoenen gaan eventueel met kunststof in de neus!

Dat heb ik ook al vaker gelezen... Zou dit echt zo gevaarlijk zijn? In de bouw werken die bouwvakkers toch ook met stalen neuzen?

Heb je een tip waar ik schoenen zou kunnen vinden met kunststof in de neus? Of heb je daar zelf geen ervaring mee?

tones

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-16 12:51

Kijk eens bij Welkoop/Boerenbond.

Licor

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-16 13:21

sanneloveyou schreef:

Dat is een fabeltje..
Toevallig laatst gezien bij Mythbusters.. Daar hebben ze dat getest ;)

Ik weet niet waar je woont.. maar van cranenbroek is ook een fijne winkel voor dit soort spullen! Alleen die zitten niet overal ;)

Sabbientje

Re: Stalschoenen met stalen neus voor heren

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-16 13:26

je hebt ook minder "lompe" veiligheidsschoenen tegenwoordig.
Weet niet of je een welkoop bij je in de buurt hebt, maar die hebben een heel rek vol met verschillende soorten veiligheidsschoenen. Voor mannen en vrouwen.

Tegenwoordig heb je zelfs veiligheidsschoenen die op sportschoenen lijken.

robert45

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-16 13:27

Stalenneuzen zijn tegenwoordig allemaal van kunststof.

Maar veiligheidsschoenen zijn net zo modieus als een stalschoen... Lees Niet :P

x_Rebecca

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-16 13:31

Stalen neuzen kan prima. Loopt natuurlijk wel wat zwaarder. Mocht je dat niet willen kun je voor composiet gaan, maar dat is weer een tikkeltje duurder.

Je hebt tegenwoordig bij heel veel winkels ook veiligheidsschoenen die lijken op gewone gympen. Ik vind werkschoenen mooier, maar als je dat te lomp vindt, kun je daar natuurlijk altijd eens naar kijken.

Amigo_stan

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-16 13:31

horsies5 schreef:
sanneloveyou schreef:

Dat is een fabeltje..

Ik weet niet waar je woont.. maar van cranenbroek is ook een fijne winkel voor dit soort spullen! Alleen die zitten niet overal ;)

Dat fabeltje van jou heb ik toch echt met eigen ogen fout zien gaan!

Je moet geen stalen neuzen kopen maar verharde neuzen. je hebt zoiets tegenwoordig ook van papier of kunststof.

Ik had een soort gymp schoenen van de Welkoop, toen ik mijn hoefsmeden opleiding deed heb ik een shire van 2m meter om mijn voet gehad. Mijn tenen hadden niks maar wel al mn midden voet beentjes gebroken.. Dus een prima schoen, en zeker niet lelijk maar voorkomen kan je nooit...

Edit: Ik heb maat 43.

WonderBron

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-08-16 14:29

Dank voor al jullie adviezen. Ik heb besloten om een paar Ariats te kopen met verstevigde neuzen. Het lijken me prima kwaliteit schoenen en ze waren wonder boven wonder nog in mijn maat beschikbaar. Ze zijn bovendien van een rits voorzien zodat ze snel aan en uit kunnen; erg handig. De neuzen zijn inderdaad wel iets "zwaarder" aan je voeten maar liever dat en bescherming tegen paardenhoeven dan een lichte schoen en drie gebroken tenen, niet!?

Of het een fabeltje is van de stalen neuzen wil ik in het midden laten... Er zijn inderdaad argumenten voor en argumenten tegen stalen neuzen, die beiden worden onderbouwd door verschillende (praktijk)ervaringen. Ik zal zien hoe dit nieuwe paar het er bij mij vanaf brengt!

Evelienepien

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-16 18:30

horsies5 schreef:
sanneloveyou schreef:

Dat is een fabeltje..

Nou????
Hier mist manlief toch echt teen door stalen neus in combi met paard...

sanneloveyou

Re: Stalschoenen met stalen neus voor heren

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-16 18:16

Ik heb er gelukkig zelf geen ervaring mee maar een vader die in de bouw werkt die er helaas wel de gevolgvan heeft gezien. Ik heb zelf water dichte ariats die prima bevallen! Duur maar lopen heerlijk en ja het doet nog steeds pijn als er 1 met zijn volle gewicht op je teen springt maar geen wonden kneuzingen of breuken. LET OP je ariats ( het leer) goed onderhouden!