2de hands 1,5 paardstrailer kopen als leek?

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Shari_B

2de hands 1,5 paardstrailer kopen als leek?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-08-16 19:18

Hee,

Ik kon helaas alleen maar hele oude topics vinden over dit onderwerp dus vandaar dit topic, mocht er al een topic over zijn mag deze uiteraard gesloten worden!

Ik heb sinds 2,5 maand een eigen paard en de bedoeling is eigenlijk om rond januari te gaan starten met wedstrijden dus dan heb ik een trailer nodig maar ik zie door de bomen het bos niet meer, heb absoluut geen verstand van trailers en de materialen ervan, dus ik had gehoopt dat jullie me meer op weg konden helpen.

Ik zoek:

- 1,5 paards trailer
- auto mag max 1400 kg trekken, paard is een kwpner van 1,69.
- hij staat dag en nacht buiten dus moet hier wel tegen kunnen.

In vroeg me dus af of ik voor mijn budget van ongeveer €2000,- een leuke maar vooral goede trailer kan vinden, hoe hij er verder uitziet maakt me niet uit zolang ik mijn paard er maar veilig mee kan vervoeren en de trailer in weer en wind buiten kan staan.

Ufurio4e

Re: 2de hands 1,5 paardstrailer kopen als leek?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-16 19:21

Ik denk dat het een mooi budget is. Je kunt ook bij goede dealers tweede hands trailers kopen. Laat anders bij aankoop een keuring doen op de trailer.

Nachtschade

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-16 19:23

Daar zou je prima mee uit moeten komen! Probeer natuurlijk wel even advies in te winnen bij een deskundige als je eenmaal een selectie hebt gemaakt.
Laatst bijgewerkt door Nachtschade op 12-08-16 19:23, in het totaal 1 keer bewerkt

Joltsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-16 19:23

Inderdaad is een budget waar je wel een leuke trailer voor kan kopen.

Neem geen aluminium. Maar wel gewoon een degelijke trailer.

Welke regio woon je?

Kopen via een dealer kan ook. Zij hebben wel een naam hoog te houden. (Maar ja iedereen kan je bedonderen, maar geeft me toch een beter gevoel).

Shari_B

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-08-16 19:27

Thanks! Ik zal is kijken welke dealers er hier in de buurt zitten ( echt kopen ga ik toch pas rond december )

Woon in noord-Brabant, tussen Breda/Tilburg in

Joltsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-16 19:34

Helemaal uit de richting dus .

Je kan ook bij de dealers aangeven wat je zoekt. Mochten ze inruil hebben dan kunnen ze je bellen

kimmie1

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-16 19:41

Joltsje schreef:

Welke regio woon je?

Kopen via een dealer kan ook. Zij hebben wel een naam hoog te houden. (Maar ja iedereen kan je bedonderen, maar geeft me toch een beter gevoel).

Waarom geen aluminium??

Joltsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-16 21:53

kimmie1 schreef:
Joltsje schreef:

Welke regio woon je?

Waarom geen aluminium??

Heb t idee dat die veel duurder zijn.

#gaat sneupen#
Edit. Dit is de goedkoopste:
Paardentrailer 1.5 volledig aluminium Humbaur single plus **
€ 3.500,00
http://link.marktplaats.nl/m1068017455

Maar zag ook een paar met aluminium bodem. Das ook fijn.

_helga_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-16 21:59

Shari_Becker schreef:
Thanks! Ik zal is kijken welke dealers er hier in de buurt zitten ( echt kopen ga ik toch pas rond december )

Woon in noord-Brabant, tussen Breda/Tilburg in

Bij van hooff?

Grooming_Mom

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-16 22:01

Ga eens kijken bij Betanco in Rijsbergen .
Die hebben aldoor inruil trailers te koop .
Zeer eerlijke mensen met gezond verstand !

kimmie1

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-16 22:10

Joltsje schreef:

#gaat sneupen#
€ 3.500,00

Ik denk dat je uiteindelijk juist goedkoper uit bent, geen bodem of wanden rot meer :-)

Joltsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-16 22:11

kimmie1 schreef:
Joltsje schreef:

#gaat sneupen#
€ 3.500,00

Ik denk dat je uiteindelijk juist goedkoper uit bent, geen bodem of wanden rot meer :-)

Volledig mee eens. Mocht er ooit sen andere komen dan spaar ik ook voor een aluminium.

Devitootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-16 22:13

Zuidzijde trailers in Goudriaan vind ik ook een fijn bedrijf. Heb er alle vertrouwen in dat ze je alleen met veilig materiaal de weg op zullen sturen.

VWestra

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-16 22:15

Die in de link is ex btw.

Ik zit precies in hetzelfde traject als jou ts. Ik had van de week bingo toen ik gewoon bij een trailerbedrijf ben geweest en gezegd wat ik zocht. Bij toeval hadden ze iets ingeruild wat heel goed in mijn wensenlijstje past. Deze trailer staat nog niet online. Dus mijn tip ga gewoon langs en vertel waar je naar opzoek bent. Ook aan kennissen/vrienden in de paarden, vaak wordt er toch via via verhandeld.

Zelf heb ik ook het beste gevoel met een aankoop bij deler/trailerbedrijf dan bij een particulier. Grootste angst is toch om een trailer een rotte bodem te kopen zonder dat je het door hebt.

Succes met de zoektocht!

Shalimar

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-16 22:58

Ik kan Voskamp in Hall aanraden. Nette prijzen voor goede trailers, ook tweedehands. Ik heb overigens wel mijn trailer van een particulier gekocht en deze laten nakijken bij Voskamp, weet de prijs niet meer van de check maar was niet duur. Bleek gelukkig een prima trailer. Maar gezien jouw regio is die constructie misschien niet handig, wellicht wel bij een trailerbedrijf bij jou in de buurt.

Tomorrow

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-16 23:15

Voor dat budget heb ik gewoon op marktplaats gekeken. Al adverteren bedrijven daar natuurlijk ook op.
Staat een hoop troep op maar met wat kritisch kijken staan er zeker wel geschikte trailers tussen :j

Als je bij een trailer gaat kijken die je aanstaat, zijn er wel een aantal dingen die je zelf wel al kan zien zonder er al te veel verstand van te hebben.
Kijk onder de trailer of er roest zit. Voel in de trailer door er gwn in te lopen vooral langs de randen of er nergens zachte plekken zitten. De banden of er geen haarscheurtjes inzitten.
En verder zou ik iemand meenemen die wat meer oog daarvoor heeft als je zelf twijfelt.

Karreman

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-16 06:23

Joltsje schreef:

Welke regio woon je?

Géén aluminium ?? Juist wel, als ie altijd buiten staat. Even verderop schrijf je " ik denk dat ze duurder zijn."
Duur is een relatief begrip. Een alu trailer is in aanschaf iets duurder maar wel onderhoudsvrij, ik weet dat op langere termijn een houten trailer duurder is.

Joltsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-16 07:28

Karreman schreef:
Joltsje schreef:

Welke regio woon je?

Géén aluminium ?? Juist wel, als ie altijd buiten staat. Even verderop schrijf je " ik denk dat ze duurder zijn."
Duur is een relatief begrip. Een alu trailer is in aanschaf iets duurder maar wel onderhoudsvrij, ik weet dat op langere termijn een houten trailer duurder is.

Daarna ook aangegeven dat aluminium veel beter is. Maar die koop je niet voor 2.000

Shari_B

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-08-16 07:57

Thanks voor alle antwoorden! Hier heb ik iets aan :)

Shalimar

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-16 09:13

Check bij je eerste eigen controle ook goed onder de spatkappen (of hoe noem je dat), dus tussen de twee wielen in en eromheen (zijwanden). Hier komt vaak vocht en droogt slecht. Bij sommige trailers kun je dit zo indrukken maar je ziet het niet op het oog.

Rivjenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-16 07:52

Afwezig

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-16 08:04

Waarom bel je Van hooff niet op?
http://www.vanhooffaanhangwagens.nl/

In brabant, ontzettend veel op voorraad eerlijk advies.

Wij hebben daar onze 1.5 paard trailer ingeleverd voor een nieuwe! super service!!!!

justkid

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-16 08:06

Ik heb ook een tweedehands trailer voor nog minder gekocht.
Laat hem goed keuren voor aankoop! Ook wanneer het een goed bekend staand bedrijf is. Ze zullen jou dat ook zelf aanraden als het goed is.
En wanneer je een trailer hebt, ieder jaar even laten checken en onderhouden.
Je kunt het echt niet allemaal zelf op het blote oog zien en zij ook niet.

Dees

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-16 08:36

Ik denk dat je als leek voor 2.000 euro GEEN goede trailer zult kopen.
Trailers in die prijsklasse zijn dikwijls 10-15 jaar oud (of nog ouder) en meestal origineel niet van de betere merken. De kans dat zo'n trailer een probleem heeft en dus onderhoud behoeft is vrij groot. Bedenk: nieuwe remschoenen of een nieuwe bodem... dan ben je zo 1.000 euro verder.
Bedenk ook: in die prijsklasse staat gewoon heel veel "niet goed meer" te koop. Als leek ben je dan een (te) makkelijke prooi voor een slimme handelaar.

De aankoop laten keuren is altijd verstandig. Kopen bij een als goed en betrouwbaar bekende staande dealer ook (en dat zijn ze lang niet allemaal!). Neem iemand mee die iets meer kijk op aanhangwagens heeft, dat scheelt ook enorm.
Ik snap dat nieuw wellicht wat duur is, maar een iets ruimer budget zal de kans op teleurstellingen wellicht meer voorkomen. (oja, en vergeet de lager geprijsde nieuwe trailers ook gerust, ook daar zit veel 'rommel' tussen - je bent beter af met een goede occasion Bockmann oid).

Shari_B

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-08-16 14:35

Super bedankt allemaal! Ik neem al jullie adviezen en sites mee!