Bucas smartex en afgeschuurde vacht

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Johnnydepony

Bucas smartex en afgeschuurde vacht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-08-16 01:43

Vorig winter een nieuwe bucas smartex gekocht. 2 jaar lang gedaan met dominick dekens maar hoewel ik zweer bij de pasvorm van die dingen bleken ze ofwel niet goed waterdicht ofwel niet genoeg sloopbestendig voor mijn paard.

Bij vorige paarden altijd bucas smartex gehad en nooit problemen dus weer overgestapt.

Helaas shuurt de vacht van mijn huidige paard met deze deken. Het is niet dat hij kale plekken krijgt maar de vacht breekt af over zijn hele lijf. En hij verandert in een soort van ruwharige teckel.

Nu is dit de eerste keer dat ik een gloednieuwe bucas heb gekocht. Dus wellicht dat het helpt als de deken gewassen is? Dat de stay dry fleece als het ware nu nog te ruw is?

Vanwege het formaat van knollebol al ee big neck aangeschaft en ik twijfel er zelfs nog over om een tussenstuk er tussen te doen.

Meer mensen deze ervaring met de stay dry voering van bucas en gaat wassen of langer gebruik nog helpen? Of misschien de binnenkant inspuiten met antiklit?

Enige andere dekens die ik nog zou kunnen proberen zijn rambo's maar die zijn nog duurder dan bucas. En die fleece voering is juist ook wel handig ivm dekens wisselen.

Marije_jiplover

Re: Bucas smartex en afgeschuurde vacht

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-16 06:01

Juist de fleecevoering mijd ik als de pest bij dekens.
Bij mijn pony lijdt dat ook tot soort van kale plekken en irritatie als de geschoren vacht in de fleece vast komt te zitten en gaat wringen.
Ik wil alleen nog maar dekens met gladde voering.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-16 07:32

Marije_jiplover schreef:
Juist de fleecevoering mijd ik als de pest bij dekens.
Bij mijn pony lijdt dat ook tot soort van kale plekken en irritatie als de geschoren vacht in de fleece vast komt te zitten en gaat wringen.
Ik wil alleen nog maar dekens met gladde voering.

Voor mij ook geen dekens meer met fleece voering!

Heb ook een mooie bucas regendeken, met fleece voering maar wat een k..dek! Is wel waterdicht, maar droogt ontzettend langzaam en stinkt als de hel.

Ook blijven er inderdaad ontzettend veel haren inzitten en dat schuurt ontzettend.

CK88

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-16 11:57

Ik had hetzelfde maar wilde wel graag gebruik blijven maken van de afzweetfunctie, nu gebruik ik fedimax met de cooldry voering, ik ben echt 100x beter te spreken over deze dekens met cooldry als de bucas dekens. pasvorm is mooier, soepeler, haren zijn makkelijker te verwijderen en stukken goedkoper!

Evelyne79

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-16 12:01

ik ben juist erg tevreden over de smartex, heb m nu al 3 seizoenen in gebruik, geen last van kapotte vacht, en juist heel blij met de vochtafvoerende functie van de deken.
past de deken dan wel goed genoeg of zit ie toch te strak om je paard heen?

Johnnydepony

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-10-16 22:56

Nou dit is ook het 1e paard waar ik het mee heb. En ja hij is een beetje vh type tank. Ii heb wel de big neck. Ik denk dat ik hem 1x laat wassen en er nog een tussenstuk tussen zet. Kijken of dat helpt anders is het marktplaats en koop ik wat anders.

Ik ga eens zoeken op fedimax!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-16 23:16

En twee x per week cowboy magic op je paard (behalve zadelplek) helpt niet?