Nieuwe trailer of oude laten keuren

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Piuni

Nieuwe trailer of oude laten keuren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-08-16 00:21

Ik heb sinds 2 jaar een eigen trailer die mijn vader overgekocht had van iemand. Hij heeft de trailer toen voor ongeveer 600 euro laten repareren.
Nu zitten wij met een dilemma. Kunnen wij beter een goede 2e handse trailer kopen of deze een bovag keuring en reparatie geven?

Er zijn een aantal dingen aan de hand met de trailer:
-De stang die in het rolzeil zit hangt los (met rolzeil bedoel ik dat ding zodat er geen wind aan de achterkant naar binnenkomt waaien, ik weet de benaming niet precies)
-Een van de stootwanden hangt los (met stootwand bedoel ik dat er iets los hangt in de binnenkant van de trailer, dit zijn 2 rubberen stafen die aan de zijkanten van de zijwanden zitten, ik weet de benaming niet precies)
-De vering van de koppeling is niet zoals het hoort te zijn
-Het rubber op de laadklep is er een klein beetje vanaf en de laadklep is niet stabiel

We hebben deze trailer toen echt voor bijna niks kunnen overkopen van een kennis van ons en we hebben alleen het hoog nodige laten repareren. Ik weet natuurlijk niet hoe de rest van de trailer er aan toe is omdat ik er geen verstand van heb maar wat ik zelf kan zien vind ik al akelig wat.
Wij vervoeren er trouwens geen paard in want dat is gewoon onveilig.

Ik vroeg me af wat jullie zouden doen, laten repareren of een andere, veilige trailer kopen. :)

EmptyWords

Re: Nieuwe trailer of oude laten keuren

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-16 06:21

Ik zou met deze trailer naar een keurder gaan en vragen wat zij ervan vinden. Misschien vallen de reparaties wel mee

S_en_Z

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-16 06:33

Contact opnemen met het keur bedrijf en vragen of je eerst advies in mag winnen voor je evt. keurt. Bij akkoord de dingen die je zelf hebt gezien laten zien en vragen wat de reparatie er van ong. Zou kosten. Als dat een fair bedrag voor jullie zou ik de trailer laten keuren en evt. repareren.

Als je bij voorbaat al zegt hier kan ik een nieuwe trailer van kopen kun je zeggen dat je hem toch liever niet laat keuren.

Love2sk8

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-16 07:13

Als je er geen paarden in vervoert, wat doe je er dan wel mee? En waarom zou je dan een neiuwe kopen??

Piuni

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-08-16 08:16

Love2sk8 schreef:
Als je er geen paarden in vervoert, wat doe je er dan wel mee? En waarom zou je dan een neiuwe kopen??

Het is de bedoeling om weer met mijn paard te gaan starten maar ze heeft bijna een halfjaar stilgestaan voordat ik kon gaan opbouwen. We vervoeren er niks meer in omdat ik de trailer niet veilig meer vind.

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-16 08:59

marijacindy schreef:
Love2sk8 schreef:

Het is de bedoeling om weer met mijn paard te gaan starten maar ze heeft bijna een halfjaar stilgestaan voordat ik kon gaan opbouwen. We vervoeren er niks meer in omdat ik de trailer niet veilig meer vind.

Ehm, eerst zeg je dat het niet veilig is (eerste post) en nu zeg je dat je het niet veilig vindt.

Het klinkt wat flauw maar het gros van de trailers die onveilig gevonden wordt, is gewoon in prima staat en kan zonder risico een paard vervoeren.
Er zijn zelfs Bokkers die mij kunnen vertellen dat mijn trailer onveilig is, enkel omdat het een '87-er is......

Joltsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-16 14:52

Laten keuren ts en een prijs opvragen van de kosten. Op die manier kun je een betere keuze maken.

Wat ik tot dusver lees zijn geen rampen. Dus ik denk dat repareren voordeliger is

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-16 14:57

Ik ga daar in mee. Laat ze de trailer bekijken, prijsopgave maken voor als je m klaar en veilig wil hebben en dán beslissen of het zin heeft.

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-16 21:48

Stootkussens kun je simpel weer vastkitten, oprolzeiltje kun je nieuwe voor kopen. Koppeling is zo te vervangen en een klep is ook te vervangen. Alles bijelkaar minder kosten dan nieuwe trailer kopen.
Mits uiteraard de rest vd wanden en bodem ok zijn.
Ik zou vragen om een keuring voor aankoop en ook goed naar remmen etc laten kjken. Banden mogen ook niet te oud (max 10 jr) zijn of versleten/verdroogd.
Waar woon je? In Goudriaan zit Zuidzijde, die leveren goede service en doen dit soort keuringen.

Piuni

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-08-16 23:38

ikke schreef:
Love2sk8 schreef:

Ehm, eerst zeg je dat het niet veilig is (eerste post) en nu zeg je dat je het niet veilig vindt.

Het klinkt wat flauw maar het gros van de trailers die onveilig gevonden wordt, is gewoon in prima staat en kan zonder risico een paard vervoeren.
Er zijn zelfs Bokkers die mij kunnen vertellen dat mijn trailer onveilig is, enkel omdat het een '87-er is......[/quote]

Hij is echt niet veilig meer, ik heb geen zin dat ik mijn paard vervoer en er een stang die in het zeil zit op haar valt of iets of dat er iets is waar wij geen verstand van hebben zoals remkabels en dat soort dingen.

Piuni

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-08-16 23:43

cissy schreef:
Stootkussens kun je simpel weer vastkitten, oprolzeiltje kun je nieuwe voor kopen. Koppeling is zo te vervangen en een klep is ook te vervangen. Alles bijelkaar minder kosten dan nieuwe trailer kopen.
Mits uiteraard de rest vd wanden en bodem ok zijn.
Ik zou vragen om een keuring voor aankoop en ook goed naar remmen etc laten kjken. Banden mogen ook niet te oud (max 10 jr) zijn of versleten/verdroogd.
Waar woon je? In Goudriaan zit Zuidzijde, die leveren goede service en doen dit soort keuringen.

Ik woon in Nijmegen! Ik denk dat we hem inderdaad eerst na laten kijken en dan een prijzenlijst vragen zodat we weten hoeveel alle reperatiekosten zullen zijn. Als we dat weten kunnen we verder kijken met welke beslissing we gaan nemen.
Ik had er zelf veel twijfels over omdat ik van veel mensen hoor dat je voor iets meer geld een andere trailer kan gaan halen. Dan bedoel ik natuurlijk niet een nieuwe. Maar ik denk dat, dat echt aan de staat van de trailer ligt.

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-16 15:04

En jij denkt dat er aan die andere trailer niks mankeert? Ook die zou ik diezelfde aankoopkeuring laten doorlopen. Ik zie heel veel slechte trailers door het werk dat ik doe en mensen hebben dan vaak niet eens door dat de trailer nodig onderhoud moet.