Verzekerde waarde

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

kimmylhh

Verzekerde waarde

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-08-16 14:51

Ik weet niet of mijn topic hier goed staat, sorry alvast :=
Ik vroeg me alleen even af wat een verzekerde waarde is van een paard? En hoe moet je dit berekenen?
Alvast bedankt!

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-16 07:54

De verzekerde waarde is het bedrag waar een paard voor verzekerd is. In principe geef je die waarde zelf op aan de verzekering. Veel mensen verzekeren voor een (iets) hoger bedrag dan het bedrag waarvoor het paard is gekocht. Veel verzekeringen keren ook niet altijd 100% uit, dus iets meer opgeven kan slim zijn.
Verzekeringen zijn natuurlijk ook niet gek, dus maken ze zelf ook wel een inschatting of het bedrag reeël is. Twijfelen ze, dan kunnen ze bewijs vragen voor het aankoopbedrag of het bedrag weigeren of verlagen.

Gini

Re: Verzekerde waarde

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-16 15:08

MD >> TAO

Spekkie01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-16 15:30

Ik verzeker meestal minder dan waar ik ze voor koop. Max 4500 euro. Anders ga ik failliet aan de verzekeringspremie en mij gaat het vooral om de ziektekosten dekking en het feit dat ik weer een beginnetje heb voor een nieuw paard als het helemaal fout afloopt.

Helaas ben ik al 3x heel blij geweest met de ziektekostendekking en heb ik al 2x het beginnetje voor een nieuw paard moeten gebruiken.

Voor mij had een spaarpotje voor pech dan ook nooit uitgekund.

kwita

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-16 15:44

Ik verzekerde net iets meer dan de aankoop prijs, maar ik had geen toppaarden dus dat waren de kosten niet ;)