Ademende regenjas/waterdicht voor lente en zomer

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Ademende regenjas/waterdicht voor lente en zomer

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-16 18:50

Omdat ik ook in de regen stiekem best kan genieten van een bosrit... :D

Zoek ik een luchtig, ademend (heel belangrijk!) regenjasje/ waterdicht jasje.
Voor de koudere periode heb ik die wel maar voor de lente/zomer nog niet.

Uiteraard is een jasje voor andere sporten ook prima, als het maar niet zo'n klef zweetding is.

Pauline2cv

Re: Ademende regenjas/waterdicht voor lente en zomer

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-16 18:59

Daar ben ik ook al tijden naar op zoek dus ik lees even mee!

Maris

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-16 19:04

Een goede softshell misschien ?

Lukasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-16 19:08

Een KW misschien, of soort van? Kan je als heupzakje meenemen, superlicht, ademend en waterdicht. Maar, wel prijzig ....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-16 19:09

KW?

daffieduck83

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-16 19:10

Ik heb een Ariat softshell die houdt miezer, zoals gisteren en vandaag, behoorlijk lang tegen. Na een half uur in de regen lopen was mijn bovenlijf nog droog. Ook heb ik een ademende regenjas van Agu, die is minder zweterig dan een normale regenjas, maar boven de 18 graden vind ik hem te warm.

Shalimar

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-16 19:16

TrIjNiE__

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-16 19:16

Ik heb deze : http://m.engelbert-strauss.be/Werkkledi ... -1328.html :) Fleece vest eruit in de zomer en ik heb er een om het hele jaar door te dragen! Laatst nog 3 uur mee in de regen gelopen en zelfs onder de rits niks nat. Niet te warm en plakt ook niet zo aan je huid als hij een tijdje nat is. Niet goedkoop maar wel de beste jas die ik ooit heb gehad! :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-16 19:21

IwanLuver

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-16 21:51

Al op bever.nl gekeken? Of bij de Decathlon?

Def

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-16 21:59

Ik heb een heel dun waterdicht jasje van The North Face. Die is heel fijn. Zweet niet! Heb hem in de zomer heel vaak aan.

EvelienKiss

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-16 22:11

Outdoor jasjes bij Bever (of een andere outdoorzaak) zijn fantastisch. Ze zijn gemaakt voor buitensporten zoals wandelen en van mooi materiaal: dun, ademend, echt waterdicht etc. The North Face is inderdaad een goed merk, maar er zijn meer. Ze zijn wel relatief duur, onder de honderd euro vind je geen goede.

Hollyleaves

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-16 22:19

Hier Jack Wolfskin. Bevalt super.

Bagheera_206

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-16 08:00

Ik weet niet wat jouw budget is, maar ik ben zelf altijd erg te spreken over jassen met een ademend en waterdicht membraan erin. Kost wat, maar jack gaat dan ook jaaaaren mee. :) Voorbeelden van die membranen zijn Gore-Tex en Polartec NeoShell. Winkels als bever.nl en zwerfkei.nl verkopen een hoop van dit soort jassen. Schrik alleen niet van de prijzen... -O-

Ik heb zelf een jas van The North Face gehad met Gore-Tex en heb er nu eentje van Haglofs met Gore-Tex Pro. Helaas is deze aan vervanging toe, maar nog even geen geld. -O- Bij mij gaan ze tussen de 7 a 10 jaar mee. Ik zit nu zelf te denken aan de 66 North Snaefell.
https://www.66north.com/men/tops/jacket ... ns-jacket/

Ik heb voor het wandelen ook een regenbroek met Gore-Tex. Wel eentje met de lichte versie van Gore-Tex, Gore-Tex PacLite van het merk Arcteryx.

Bagheera_206

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-16 09:28

Met al die regen van de laatste tijd is nu echt mijn hardshell soort van versleten. :) Ik hou het nog net een soort van droog met ritje of wandelingetje door de regen heen. De rits is ook versleten en gaat niet altijd meer lekker dicht. Maar ja, wat wil je na acht jaar. :D

Mijn 66 North Snaefell Jacket komt als het goed is vanmiddag binnen. *\o/* Ik geloof dat deze niet bedoeld is voor gebruik met een zware rugzak. Gelukkig wandel ik tegenwoordig nog maar zelden met rugzak en die draag ik toch niet te paard. Mocht ik ooit weer heftig gaan rugzakwandelen komt er wel weer een Gore-Tex Pro Shell oid bij.

Hij schijnt een klein beetje stretchy te zijn en beter te ademen dan het klassieke Gore-Tex. Eigenlijk dus een soort combinatie van een soft- en hardshell, maar De jas heeft een waterkolom van 10.000mm. :D Zelfs met zo een jas is paardlief nog steeds beter beschermd. Niets kan op tegen een lekker fluffy paardenvachtje. <3 Hij heeft voorgevormde ellebogen wat fijn is en hoop dat mijn cap er ook onder past, maar ik denk het wel. De capouchon is goed aanpasbaar.

Er loopt nu een kortingsactie met 35% korting dus ik heb mijn slag geslagen! :+

Er is een heren- en damesmodel beschikbaar. Helaas wel aan de prijzige kant, maar dankzij de korting veel goedkoper dan mijn huidige regenjas en als deze ook weer acht jaar mee gaat dan valt het op zich wel mee.

https://www.66north.com/women/tops/jack ... ns-jacket/

https://www.66north.com/men/tops/jacket ... ns-jacket/
Laatst bijgewerkt door Bagheera_206 op 23-11-16 09:42, in het totaal 1 keer bewerkt

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-16 09:39

Ik heb een superfijne jas van Mammut met Gore-tex erin.

Wel wachten met een leuke aanbieding bij bv Bever, maar dan heb je ook echt wel wat.

Ik draag hem ook tijdens lange wandeltochten en dus met paardrijden alleen als het regenachtig is. Ademt goed en is echt 100% waterdicht.