Zoek ik een luchtig, ademend (heel belangrijk!) regenjasje/ waterdicht jasje.
Voor de koudere periode heb ik die wel maar voor de lente/zomer nog niet.
Uiteraard is een jasje voor andere sporten ook prima, als het maar niet zo'n klef zweetding is.
Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Fleece vest eruit in de zomer en ik heb er een om het hele jaar door te dragen! Laatst nog 3 uur mee in de regen gelopen en zelfs onder de rits niks nat. Niet te warm en plakt ook niet zo aan je huid als hij een tijdje nat is. Niet goedkoop maar wel de beste jas die ik ooit heb gehad!
Voorbeelden van die membranen zijn Gore-Tex en Polartec NeoShell. Winkels als bever.nl en zwerfkei.nl verkopen een hoop van dit soort jassen. Schrik alleen niet van de prijzen... 
Bij mij gaan ze tussen de 7 a 10 jaar mee. Ik zit nu zelf te denken aan de 66 North Snaefell.
Ik hou het nog net een soort van droog met ritje of wandelingetje door de regen heen. De rits is ook versleten en gaat niet altijd meer lekker dicht. Maar ja, wat wil je na acht jaar. 
Ik geloof dat deze niet bedoeld is voor gebruik met een zware rugzak. Gelukkig wandel ik tegenwoordig nog maar zelden met rugzak en die draag ik toch niet te paard. Mocht ik ooit weer heftig gaan rugzakwandelen komt er wel weer een Gore-Tex Pro Shell oid bij.
Zelfs met zo een jas is paardlief nog steeds beter beschermd. Niets kan op tegen een lekker fluffy paardenvachtje.
Hij heeft voorgevormde ellebogen wat fijn is en hoop dat mijn cap er ook onder past, maar ik denk het wel. De capouchon is goed aanpasbaar.