' die luft'!!! Cap(GPA) in de wasmachine

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

' die luft'!!! Cap(GPA) in de wasmachine

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-16 20:16

Ik heb twee GPA's, een grijze en een lichtbruine.(zie profiel)

Helaas geen uitneembare voering,dus ze meuren... Al van die sprayschuim gekocht,werkt niet.
Met de hand uitgewassen, nog steeds stank..
De grijze( de 'goedkoopste' :P ) in de vaatwasser gedaan, hij was schoon,maar wel vaal daarna.

Nu lees ik toch wel geregeld over in de wasmachine gooien,maar hoe? Ik ben zo bang dat ze zo beschadigen met centrifugeren...

Het zijn geen cheap mutsjes,en zeker die lichtbruine wil ik zo houden als'ie is..

Dus,welke dappere bokker heeft zijn GPA in de wasmachine gegooid,welk programma,hoeveel kussens,voorwas,inweken,poeder, whatever?
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 30-07-16 20:27, in het totaal 2 keer bewerkt

CharIsabella

Re: ' die luft'!!! Cap(GPA) in de wasmachine

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-16 20:17

kan je centrifugeren niet uitzetten dan :P ? met een paar kussens erin en hoppa goed laten drogen / droog fohnen ?

Michelleex

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-16 20:22

Fohnen zou ik niet doen, hierdoor word het hard, en kan het kapot breken/scheuren.

ChristaMoor

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-16 20:23

waarom niet gewoon in een emmer met wasmiddel (wip expres?)
Geen idee of het kan, maar lijkt me veiliger dan in de wasmachine.

xxCYNNxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-16 20:26

ik zou het dan op een wol programma doen met 2 kussenslopen erom heen (en klein beetje colour wasmiddelpoeder)en niet centrifugeren en hem op een donkere plek te drogen hangen.

Geen idee of het zo veilig kan hoor, want nog nooit gedaan en heb nu een cap waar geen voering in zit dus geen last meer van luchtjes gelukkig. Maar ik zou het zo doen als ik een wasmachine zou overwegen voor een cap.

misschien als die echt heel nat uit de machine komt heel voorzichtig met de hand het meeste water er uit vegen (van de buitenkant)en dan ophangen
Laatst bijgewerkt door xxCYNNxx op 30-07-16 20:28, in het totaal 1 keer bewerkt

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-16 20:28

Zegt GPA er niks over?
Misschien een domme opmerking, maar wie weet weten zij het.
Of heeft gpa enkel reiningsspray?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-16 20:31

Hmm.. Centrifugeren uitzetten! Dat is wel een slimme!
Dat drogen maak ik mij niet zo'n zorgen over,dat komt wel goed!
Zit meer aan de 'kadoenk-kadoenk' zorgen als ik zo mijn wasmasjien hoor denderen met enkel kleertjes..
Maar,2 kussens.. En zouden die op zijn plek blijven tijdens het wassen...?

Echt,hoor, de volgende cap,wel weer GPA,maar uitneembare voering.. Die grijze heb ik al 13 jaar... Niet stuk te krijgen.. ( ben uit zo'n bouwjaar dat je wat nieuws koopt als het stuk is...)

maximuss

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-16 20:32

Niet doen :-), het materiaal is hier niet voor gemaakt en het gaat ten koste van de kwaliteit en de veiligheid van je Cap. Idd gewoon een emmertje lauw water met wasmiddel, goed laten weken en schrobben, uitspoelen en drogen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-16 20:37

moonfish13 schreef:
Zegt GPA er niks over?
Misschien een domme opmerking, maar wie weet weten zij het.
Of heeft gpa enkel reiningsspray?

Geen idee! Denk dat GPA denkt, ' komt er een aan met een cap van voor het millenium,as if"

Die reinigingsspray is leuk voor de fabrikant... Het werkt echt niet.. Althans,niet de verwachting die ik ervan had...

Sita77

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-16 20:37

Vaatwas is beter dan wasmachine!

Lienek

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-16 20:39

Ik lees even mee ik heb dezelfde lichtbruine GPA als jij en ik durf hem ook niet in de wasmachine te doen..

tennan

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-16 20:39

Misschien kun je 'm op een niet te warme (eco?)stand in de vaatwasser doen, dan heb je in ieder geval geen kadoenk-kadoenk.

emr

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-16 20:41

Even nachtje in water met witte azijn.

dierfysio

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-16 20:53

Kun je het niet beter met de hand wassen, denk je? Ik zou mijn cap echt niet in de machine wassen. Komt het materiaal, en dus je veiligheid, niet ten goede.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-16 20:59

dierfysio schreef:
Kun je het niet beter met de hand wassen, denk je? Ik zou mijn cap echt niet in de machine wassen. Komt het materiaal, en dus je veiligheid, niet ten goede.

Dat heb ik dus al geprobeerd...
Nachtje in de biotex..
Hele fles robijn erin,en onder de kraan...
De vaatwasser..

Vandaar dus de wasmachine... Er zijn bokkers die dat hebben gedaan..

Miss is mijn verwachting vwb de frisheid t.o.v. de wasmachine te hoog,hoor! Dat zou natuurlijk ook kunnen...

Jester_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-16 21:21

Ik was mijn caps regelmatig, die vreselijke stank. Ik doe hem gewoon op een kort rustig programma met handdoeken erbij, handdoeken in de buitenkant cap binnenin en dan gaat dat wel goed hoor, ook centrifugeren maar als dat uit kan is ook fijn, beetje extra spoelen voor extra frisheid :D

Oreo

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-16 17:57

Hier hetzelfde als Jester, mijn GPA heeft heel wat rondjes wasmachine prima overleefd. Inderdaad veel handdoeken erbij stoppen. succes!

Syberdepiep

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-16 12:09

Caps mogen niet in de wasmachine of vaatwasser, emmer sop is ook niet aan te raden. Ten eerste lost de lijm op waarmee de helm in elkaar gezet is door de temperaturen en wasmiddelen, dan is ie gewoon niet meer veilig ook al zie je er van de buitenzijde niets aan. Ten tweede als je een cap in de wasmachine gooit (met of zonder andere was) beschadigd de harde schaal van de helm door het butsen in de trommel. Dezelfde helm zet je daarna weer op je hoofd ter bescherming ?!? Denk ff na alsjeblieft. Je cap valt dan ook meteen niet meer onder de garantie, staat namelijk in elke gebruiksaanwijzing die je bij aankoop krijgt. Als je helm geen uitneembare voering heeft kun je de binnenkant wel afnemen met een vochtige doek, dat moet voldoende zijn.

Autumnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-16 12:20

Waarom zou je in hemelsnaam een cap in de wasmachine willen doen?
Hij bonkt non-stop tegen de trommel aan, wat overeenkomt met vallen, of zie ik dat nu verkeerd? :+

Polly
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-16 12:24

Sita77 schreef:
Vaatwas is beter dan wasmachine!

Ik quote maar even want geloof niet dat iemand het leest, maar dit dus!
Ook voor motorhelmen heel geschikt :j

Vala

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-16 12:24

Gewoon niet meer ruiken aan de binnenkant! Ik heb geen idee of mijn capaciteit stinkt, nog nooit aan geroken :D

Ianrowan2009

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-16 12:25

Je kan je cap ook in een oversized trui doen en met de mouwen een beetje creatief dichtknopen ;)

EDIT: ik ga vandaag voor het eerst de binnenvoering van mijn casco titanium plus helm wassen. Ook ik zit met de "ik ben super zuinig en trots op mijn helm dus mag hij echt niet stuk gaan" gedachte.
Dus hopelijk krijg ik alles weer precies zoals het hoort terug in die helm.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-16 19:22

Update ' meurCAP' : vandaag een duinrit van 4 uur, er hingen volgens mij meer vliegen om mijn hoofd, dan die van de pony :')

Enfin, heb hem net een uur in een emmer water gedaan met waspoeder, uitgespoeld, en hangt nu te drogen.

Vaatwasser heb ik toentertijd met die grijze gedaan, miss zat er bleek in het blokje wat ik gebruikte, want hij kwam er lichtgrijs uit.. durf ik echt niet met mijn bruine O:)

Kwam overigens echt bagger vanaf.. die bruine.. stinkcaps }:) maarja, mot op je koppie,hè!

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-16 19:31

Lizzyy schreef:
Waarom zou je in hemelsnaam een cap in de wasmachine willen doen?
Hij bonkt non-stop tegen de trommel aan, wat overeenkomt met vallen, of zie ik dat nu verkeerd? :+

Niet als je hem op wolwas zet.
Dan schommelt de trommel ipv rondjes draaien.

Roquen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-16 19:32

BopjeBo schreef:
Caps mogen niet in de wasmachine of vaatwasser, emmer sop is ook niet aan te raden. Ten eerste lost de lijm op waarmee de helm in elkaar gezet is door de temperaturen en wasmiddelen, dan is ie gewoon niet meer veilig ook al zie je er van de buitenzijde niets aan. Ten tweede als je een cap in de wasmachine gooit (met of zonder andere was) beschadigd de harde schaal van de helm door het butsen in de trommel. Dezelfde helm zet je daarna weer op je hoofd ter bescherming ?!? Denk ff na alsjeblieft. Je cap valt dan ook meteen niet meer onder de garantie, staat namelijk in elke gebruiksaanwijzing die je bij aankoop krijgt. Als je helm geen uitneembare voering heeft kun je de binnenkant wel afnemen met een vochtige doek, dat moet voldoende zijn.

Nou, dat dus! Dan kun je beter gelijk een nieuwe cap kopen...