Wij willen álles weten over Ameland!

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

felinehoi

Wij willen álles weten over Ameland!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-07-16 13:32

Hoi allemaal!

Het weekend van 12-14 augustus ga ik samen met nog iemand voor de Penny naar Ameland toe. Ik werk voor de penny als reporter maar doe ook extra dingen, en samen met Chris een vrouw die voor het blad werkt mogen wij dé Penny-trail uitzetten op Ameland. Misschien kennen sommige van jullie de Veluwe-trail al, een trektocht van 200km over de Veluwe heen. Nou die gaan wij uitzetten over Ameland in naam van de Penny en dit wordt dan de Penny-trail! Maar dan net even wat anders:

Zoals veel waarschijnlijk wel weten is de film Penny's Shadow op Ameland opgenomen, en daarom ook is dat eiland uitgekozen. Het wordt geen trektocht, omdat het ook met de huur paarden te doen moet zijn die het eiland heeft. Er wordt dus 1 stal uitgekozen, of meerdere, waar je paarden kan huren, maar ook waar je je eigen kan zetten, en daar moeten de routes langs gaan. Het worden dus dagtochten over heel het eiland heen. We moeten er minimaal 3 hebben. Door alle dagtochten gedaan te hebben moet je eigenlijk heel het eiland gezien kunnen hebben. De mooiste routes, maar ook de highlights van Ameland zoals de vuurtoren, en als het kan plekjes waar je met je paard kan lunchen!

Aangezien dit in 3 dagen gedaan moet worden, wij gaan 3 dagen daar paardrijden en met de auto touren om te kijken wat nou de beste routes zijn etc etc gaat er véél voorbereiding aan vooraf omdat 3 dagen erg kort zijn om dat allemaal op het eiland uit te zoeken.

Ik ben alleen nog nooit op Ameland geweest, en op internet kan je natuurlijk ook niet álles op zoeken. Dus mijn vraag aan jullie (mensen die eerder op Ameland zijn geweest of daar zelf wonen)

- Wat zijn nou DE mooiste routes om met je paard over te gaan?