2dehands zadel verkocht en na maand terug willen brengen

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

finally

2dehands zadel verkocht en na maand terug willen brengen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-07-16 12:24

Ik heb een zadel verkocht aan iemand die zei dat de zadelmaker de week erop zou komen om te kijken of die op haar paard goed zou liggen en dus mocht zij het zadel als die niet goed zou liggen hem weer terugbrengen en ik zou dan gewoon het geld terug geven wat ze mij ervoor had betaald.

Hoorde niks meer ervan en dus ging ik er van uit dat de koop gesloten was,
nu bijna een maand later krijg ik bericht dat ze het zadel wil terugbrengen.
Ik ben het hier niet mee eens,volgens haar was de zadelmaker ziek geweest.
nou weet ik niet of dit zo is en wat er in de tussentijd met mijn zadel is gebeurt maar dan nog,ze had me ook hier van op de hoogte kunnen stellen en dan kunnen vragen of ze de zadel langer had kunnen thuis houden .

Ik vind niet dat ik het zadel hoef terug te nemen na zo'n lange tijd,zij beschuldigd mij nu van oplichting en dat ik er meer van zal horen.
Wat vinden jullie hier nou van.

Iloscorp

Re: 2dehands zadel verkocht en na maand terug willen brengen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-16 12:27

Hoi,

Ik zou het zadel ook niet meer terug nemen. Ze had je op de hoogte kunnen stellen, want jullie hadden de afspraak het binnen een week te laten passen. Nu mag ze het lekker zelf gaan verkopen vind ik :P

_Annemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-16 12:28

Haar wijze op de proefweek ivm zadelmaker, ze had ook een andere kunnnen vragen

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-16 12:33

Ik zou daar dus ook niet mee akkoord gaan.
De afspraak was een week en geen maand. Ze had ook even netjes aan kunnen geven dat de zadelmaker ziek was en of je akkoord ging dat het wat langer zou gaan duren.
Naar mijn mening is ze hiermee zelf in gebreken gebleven

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-16 12:34

Je hoeft het zadel niet terug te nemen, de afspraak was een week, zij heeft jou niet gemeld dat het een maand zou worden, dus dat is haar probleem.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-16 12:36

Heb je echt duidelijk een week afgesproken? Of ik hoor het nog wel of iets dergelijks?

Ik heb het ook een keer gehad dat het zes weken later was dat ik hoorde dat het goed lag :)) Nu had ik ook geen tijdstip afgesproken en ik vind het zelf belangrijker dat iemand een goed zadel koopt dat past dan dat ik snel mijn centen heb. Maar als je echt een week afspreekt en zij meldt zelf niks over het wordt wat later dus x, y en z dan snap ik jouw standpunt ook heel goed. Dat is geen oplichting, dan verkoopt ze het zadel zelf maar door.

finally

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-07-16 13:40

ging zo van volgende week komt de zadelmaker langs en ik van oke,als die dan niet goed legt kan je hem terugbrengen en krijg je geld terug

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-16 13:47

Dat is imo opzich ook wel interpreteerbaar als de zadelmaker is geweest dan kun je hem terug brengen als zijnde niet echt een keiharde afspraak dat het een week gold. Dus in dat op zich snap ik haar ook wel wat beter nu.

Had het wel netjes geweest als ze aan had gegeven die knakker is ziek of hij kan niet eerder, dus het loopt wat uit. Vier weken niks laten horen is wel erg apart := En.. bij consumentenkoop is verkocht nagenoeg altijd wel verkocht en is het sowieso al een gunst dat je dit aanbood. Dus in principe kan ze roepen wat ze wil, maar als jij stellig blijft bij dan had je dat eerder aan moeten geven heeft ze weinig om op te staan, hoor. Kan ze wel een grote mond geven, maar dan kan ze d'r tijd beter steken in het zelf doorverkopen van dat zadel. Dus het ligt er een beetje aan hoe jij er in staat.

troi

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-16 13:54

Ik zou even het zadel goed controleren en als het in dezelfde staat is gewoon terug nemen. Is wel zo netjes vind ik eigenlijk.

Lienek

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-16 13:57

Een maand is lang en ze gaf zelf aan dat de zadelmaker volgende week kwam... Een maand is echt te lang! En zeker zonder contact tussen door. Ik zou het niet terug nemen als ik jou was..

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-16 13:58

Vind een maand te lang als er sprake was van een week.. Zelfs als dat wat onduidelijk was.. dan mag het toch wel duidelijk zijn, dat 'week' niet is 'na een maand laat ik wat horen'.

verkocht is verkocht.. vind het al netjes dat je het op zicht hebt meegeven..

oensan

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-16 13:58

Ik heb ook een zadel te koop, inmiddels 2x meegegeven om te passen, met het gegeven dat ik het binnen 2 dagen terug wilde hebben indien niet passend, in dezelfde staat en dan geld terug. Ik zou na een maand het zadel niet meer terugnemen, alle tijd en mogelijkheid gehad om te kijken of het zadel passend was, dan niet te passend te maken.

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-16 14:25

Ik vind als duidelijk is afgesproken dat er een week tijd was om te passen dat je het zadel niet terug hoeft te nemen.

Als er tussentijds overleg is geweest over het verlengen van die tijd of de afspraak niet duidelijk op een week is gezet wordt het lastiger...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-16 14:25

Ik snap niet dat zij denkt dat ze het na een maand nog terug kan brengen, ze zegt zelf dat hij volgende week langs komt, binnen die week had ze hem terug kunnen brengen, dan lijkt het me logisch dat het geen maand moet duren. Ze had dan gewoon moeten melden dat het langer zou duren en moeten vragen of TS daar mee akkoord wilde gaan. Je brengt in de winkel ook niet iets een maand later pas terug als het toch niet past.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-16 14:27

Met een retourtermijn van 30 dagen wel hoor :+

chimello

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-16 14:40

Wat mij betreft is het zadel hun probleem niet jouw probleem. Erg laks van hun kant...

_Cher

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-16 14:43

Ik zou het zadel ook niet meer terug nemen. En al helemaal niet als ze niets heeft laten weten.. dan ga je er toch vanuit dat het wel goed zal zijn.

finally

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-07-16 15:06

ja dat is precies wat ik bedoel,ik hoor niks meer dus dan ga ik er vanuit dat het goed is,je hoort toch even te vragen als het langer dan de week waar je het over had of je het langer mag lenen. Ik heb geen toestemming gegeven om het een maand uit te proberen

xAnthea

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-16 15:13

Ik heb zoiets ook eens meegemaakt. Ik had gezegd dat ze het zadel mochten meenemen en passen. Donderdag kwamen ze het halen, ik heb gezegd dat ze hem tot en met het weekend mochten houden en dat ze hem anders mochten terug brengen moest het niet passen. Dat vonden ze prima. Anderhalve week later stonden ze opeens weer aan mn deur, het zadel paste niet en haar dochter was ziek geweest dus kon er niet meer rijden om het uit te testen. Ik heb het zadel niet terug genomen. Als ze dit aan mij lieten weten, dan vind ik het geen probleem, maar ik heb hen een termijn gegeven en daar zijn ze ruim overgegaan. Ze waren ook aan het dreigen dat ze een advocaat gingen inschakelen, maar er is verder niets meer van gekomen.

Ik zou zeker in jouw geval het zadel niet terugnemen... Er wordt iets afgesproken en daar dien je je aan te houden. Je weet nu ook niet of er mogelijk iets gebeurd is met dat zadel...

Naranga

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-16 15:20

Ik zou er ook niet mee akkoord gaan. Je bent ze niks verplicht.
Het kost 5 minuten tijd om een berichtje of belletje te doen dat de zadelmaker pas een paar weken later kan komen en of jij daar mee akkoord gaat. Die moeite hebben ze niet eens genomen. Lijkt me niet dat ze iets hebben om op te staan mochten ze er meer werk van maken, ze hebben zelf een week genoemd. 1 of 2 dagen zou ik niet moeilijk over doen maar dit gaat wat ver.

Tessebes

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-16 17:29

Niet terug nemen en als de koper toch door dramt, 80% van het bedrag terug geven.

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-16 17:31

ilonamandjes schreef:
Hoi,

Ik zou het zadel ook niet meer terug nemen. Ze had je op de hoogte kunnen stellen, want jullie hadden de afspraak het binnen een week te laten passen. Nu mag ze het lekker zelf gaan verkopen vind ik :P

Dat dus.
Het is haar zorg en probleem, had ze je maar netjes op de hoogte moeten houden.

Ik zou het niet terugnemen.

Zinzi_jewel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-16 17:33

Je hoeft het niet terug te nemen als particulier zijnde .
Heb jij een webwinkel oid geldt het consumenten recht van 14 dagen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-16 17:33

Sammie schreef:
Met een retourtermijn van 30 dagen wel hoor :+

Maar niet als de termijn een week of 14 dagen is.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-16 17:35

Maar dat stond er niet bij :D :D