Vliegen op stal

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

ikkeniet

Vliegen op stal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-07-16 19:26

Mijn paarden gaan snachts altijd op stal. Liefst haal ik ze na tienen pas binnen,
En dan de volgende ochtend om 6 uur weer naar buiten.
Dan kan het graasmasker en de vliegendeken even lekker af.
Hoewel ik iedere ochtend meteen alle mest eruit haal en de stallen schoon gespoten zijn, heb ik toch best veel vliegen op stal. Mijn paarden staan ook op een boerderij, dus vliegen zal ik wel altijd houden.
Wie heeft er een idee om de vliegen te verminderen?
Ik zat zelf te denken of het een idee is om emmers op te hangen met lijm? Maar werkt dat?
Heb ooit een blauwe vliegenlamp opgehangen, maar daar was de werking minimaal van.
Gelukkig heb ik bij ons nog geen daas gezien dit jaar.

BigOne

Re: Vliegen op stal

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-16 19:28

Spuiten met resoluut. Helpt goed en er zijn ook nog sterkere middelen die alleen aan boeren verkocht mogen worden maar die zijn iets gevaarlijker. Resoluut werkt op dezelfde manier. Vlieg gaat zitten en valt even later dood neer. Ook is er een poeder te koop dat je over de mesthoop strooit zodat de eitjes niet uitkomen.

Dancyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-16 19:30

Zo'n blauwe lamp werkt hier juist heel goed! van die plakrollers hangen hier binnen een dag ook vol.

Michiela

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-16 13:03

van die plakkers die je zo kan hangen waar vliegen in blijven steken ook altijd handig :)

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-16 13:07

Azijn breekt de geur af, zodat het minder vliegen aantrekt, dat kan je dus door je spoelwater mengen. Maar er is ook veerust voor de stal gewoon bij de welkoop te halen. Is een spray voor oppervlakken in de stal waar de vliegen graag zitten. Werkt 4-6 weken en vliegen gaan er bij aanraking dood van. Wel al het eetbare spul afdekken/uit de stal halen voordat je het gebruikt, want paard en mens moeten het niet binnen of op zich krijgen.

ikkeniet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-07-16 15:54

Ik heb een nieuwe blauwe lamp gekocht en een doosje met 5 plakrollers.

Bij de Welkoop adviseerde ze me om insectenlijm te kopen en die op zwarte plastic plantenbakjes te smeren, en deze in het looppad net boven loophoogte op te hangen. Dit wordt anders de volgende optie.

Jetta_2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-16 20:47

Die emmers met lijm werken wel goed hoor, die hangen hier bij ons in de wei en daar zitten al heel wat vliegen op. Hoe het in de stal werkt weet ik niet. Denk dat je er wel mee moet oppassen als je zwaluwen hebt. Ook met die plakrollers trouwens, daar kunnen de jongen in vast komen te zitten als ze uitvliegen. Hebben wij in het verleden ook al eens gehad.

colunder

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-16 21:04

Ik heb in de tuin(bij kippen en konijnen)Fly traps hangen.
werken echt als een tirelier.
even googelen op Fly trap.