Kan het paard alleen?

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

quinnlovex

Kan het paard alleen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-07-16 13:11

Hallo,

Ik heb een vraagje! Ik neem mijn paard mee naar mijn vakantiebestemming dit is omdat het gemakkelijker is en ik dan niet elke dag 28 kilometer hoef te rijden.. Dit betekend dat het paard 3/4 weekjes alleen op het weiland staat.

Als ik op stal naar haar toe ga, is ze bijna altijd alleen te vinden.

Ik hoop dat jullie me kunnen helpen.
Afbeelding

BeeMed

Re: Kan het paard alleen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-16 13:14

Persoonlijk zou ik het niet doen. Die van mij wordt helemaal gek als ie geen andere paarden meer ziet. En dat is toch een gruwelijk a-sociaal monster. Hij wil niet gezellig met anderen, maar moet ze nog wel kunnen zien.

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-16 13:15

Denk niet dat je je paard daar gelukkig mee maakt :n
Al die stress voor die paar weekjes en dan weer wennen bij terugkomst?

Is er niemand thuis die een oogje in het zeil kan houden?

alice0cullen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-16 13:16

Is het je wel waard om je hele paard te verslepen voor drie a vier weken en dan weer terug. Verandering kan voor sommige paarden heel moeilijk zijn en veel stress opleveren.

En je weet ook niet hoe makkelijk hij is zonder zijn vriendjes, waar ga je hem dan neerzetten, zijn daar rij mogelijkheden,

Bamii

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-16 13:22

Persoonlijk zou ik het wel doen :o Er zijn genoeg mensen die ook met hun paard op vakantie gaan, hoe hebben die het dan geregeld? Ik ken niet beter dan vakantie plekken die een apart stuk wei hebben voor elk paard omdat er geen vaste kudde is. Als je merkt dat het echt niet gaat kan je hem altijd weer terug brengen.

butengeweun

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-16 13:25

Kijk naar hoe je paard is op verplaatsing. Al mijn eigen paarden sleepte ik overal mee naartoe. Zolang die gras/hooi hadden waren die tevreden. En van even alleen staan gaan ze niet dood juist goed als ze dat ook kunnen.

Dus kijk naar je paard en geniet van je vakantie samen met je paard

xSelina

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-16 13:27

Ligt eraan hoe je paard op vreemde plekken reageerd. Die van mij kan overal staan en het maakt hem niks uit :D Zo stond hij ook een week in de kliniek en had zich meteen aangepast en vrienden gemaakt met de studentes die voor hem zorgden :') Ik zou gewoon kijken hoe je paard reageert :j

Solleke_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-16 13:30

butengeweun schreef:
Kijk naar hoe je paard is op verplaatsing. Al mijn eigen paarden sleepte ik overal mee naartoe. Zolang die gras/hooi hadden waren die tevreden. En van even alleen staan gaan ze niet dood juist goed als ze dat ook kunnen.

Dus kijk naar je paard en geniet van je vakantie samen met je paard

Hier dezelfde ervaring. Mijn paard kon het niet veel schelen, hij hing eerlijk gezegd meer aan mij op verplaatsing dan de vreemde paarden waar hij bij stond (want die kende hij toch niet). Gaat in ons geval vooral om weekendjes weg, geen vier weken. Maar 'k zou dus kijken wat je paard gewend is.

Nadia89

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-16 13:30

Sluit me aan bij Bamii:) Gewoon goed op je paard letten, je merkt vanzelf als hij zich ongelukkig voelt.

quinnlovex

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-07-16 13:47

Ik denk dat ik het ga proberen, gaat het echt niet maken we een lekkere lange rit terug naar stal! Er staat voldoende gras, op veranderingen reageert hij niet heel moeilijk even een dag wennen en het is weer goed!

XGabyvkeulen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-16 14:16

Ik denk dat het wel moet lukken, tuurlijk een paard is een kuddedier en staan ze liever samen, maar mijn paard staat dus ook veel liever alleen. Als je hem gewoon genoeg aandacht geeft is dat echt wel genoeg.

Cunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-16 14:43

Ik nam mijn paarden altijd mee, op wedstrijden, op vakantie, trektochten, voor 90% met zijn 2tjes.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-16 14:55

quinnlovex schreef:
Hallo,

Ik heb een vraagje! Ik neem mijn paard mee naar mijn vakantiebestemming dit is omdat het gemakkelijker is en ik dan niet elke dag 28 kilometer hoef te rijden.. Dit betekend dat het paard 3/4 weekjes alleen op het weiland staat.

Als ik op stal naar haar toe ga, is ze bijna altijd alleen te vinden.

Ik hoop dat jullie me kunnen helpen.

[ [url=m/9yaruU.jpg]Afbeelding[/url] ]

gewoon doen, jij gaat mee en dat is gewoon het belangrijkste, toch!

friesiszwart

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-16 16:35

Ik ga regelmatig met een van mijn paarden enkele dagen tot een week weg. Zij heeft er geen probleem mee dat als het zo uitkomt zij elders alleen zou staan (zij staat dan apart van andere paarden maar die zijn er wel op de locatie(s)).

Hutcherson

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-16 16:44

Het ligt echt helemaal aan je paard. Kijk ik weet van mijn dier dat hij vrij snel kan aarden. Vaak gaat het wat lastiger als hij in een kudde komt te staan, omdat dan de hiërarchie opnieuw bepaald moet worden, maar als hij een aantal weekjes alleen zou staan zou niet echt een ramp zijn voor hem. Als er maar gras is en ik genoeg aandacht voor hem heb. Maar heb je een paard dat snel somber wordt als het alleen staat, en niet snel kan wennen aan een andere locatie dan moet je je afvragen of het slim is.

eventueel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-16 17:01

Wij nemen ons paard twee weken mee op vakantie. Ze staat in een afgezet stuk weiland, de andere paarden gaan waarschijnlijk niet bij haar in de buurt blijven. Mocht het niet gaan, brengen we haar terug naar haar eigen stal. Daar zijn we dan een dag mee kwijt, jammer dan. Zonde om het niet te proberen, toch?!

Blackberry28

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-16 22:46

Staan er geen andere paarden in de buurt ook die ze kan zien? Anders lijkt het me geen probleem. Die van mij gaat ook regelmatig mee op vakantie en staat dan apart in een weitje, maar kan wel de andere paarden zien. Zonder andere paarden zou hij het niet zo tof vinden vermoed ik! :o

Jetta_2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-16 19:54

Zou het gewoon proberen, er zijn veel paarden die prima alleen kunnen staan hoor. Je merkt het gauw genoeg als het niet wil. Enige vervelende is dat je haar dan weer terug moet brengen... maar het proberen waard denk ik... :j

EliseXJoelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-16 20:08

Mijn paard is niet moeilijk als die even alleen staat. Wordt pas een uitdaging als hij alleen achter blijft.

Vorig jaar heb ik hem meegenomen naar Zuid Limburg. Was daar goed op zn gemak. Stond toen ook alleen. Onze tent stond naast zijn weide en iedere ochtend stond hij op wacht.
Hoop hem volgendjaar of het jaar daarna mee naar tsjechië te nemen voor 3 weken (samen met de mini) maar daar zijn nog zo'n 40 andere paarden (komen apart in een weiland)

quinnlovex

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-07-16 16:56

Ik denk dat het goed komt! anders gaat ze gewoon weer terug. Bedankt allemaal!!

Carol_Beer

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-16 11:29

Paarden zijn kuddedieren, dus als ik jou was zou ik toch gewoon een maatje erbij zoeken.

quinnlovex

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-07-16 19:32

Fabianhorse, daar ben ik nu te laat voor morgen gaat ze al mee! ze blijft 2,5/3 weekjes alleen staan en gaat het niet dan gaat ze gewoon weer terug naar stal.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-16 19:37

Ligt aan je paard. Onze Hercule namen wij altijd 3 weken mee naar manege de Eendracht en toen hij de eerste keer doorhad dat wij er ook waren (eerste dag gingen we om de 2 uur eventjes kijken) was het OK. Hij stond overdag op stal of waren wij actief met hem en 's nachts alleen op de wei. Nooit problemen mee gehad.
Dus veel plezier met hem op vakantie. Lekker veel met hem doen en genieten van je paardje en je vakantie. Dan heb je eindelijk meer tijd voor hem. Is gewoon leuk.

quinnlovex

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-07-16 19:40

Dankjewel pien_2010! gaat zeker goed komen, ze geeft het zelf wel aan of ze het fijn vind alleen of juist niet en dan kunnen er altijd nog maatregelen getroffen worden :)

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-16 20:18

Precies, dat dus.
Eerlijk gezegd hebben wij nooit één minuut getwijfeld of hij het niet leuk zou vinden. Je hebt dat zo door.
Vooral veel gaan genieten met hem. FIjne vakantie jullie twee!