3 in 1 vliegendeken (met waterdichte stof op de rug)

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

s6801881

3 in 1 vliegendeken (met waterdichte stof op de rug)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-07-16 13:27

Ik hoop dat ik het mag afkaderen in een nieuw topic, aangezien mijn ervaring met centrale topics is dat de vraag snel ondergesneeuwd raakt, zeker met een relatief nieuw product.

Ik zie sinds vorig jaar de opkomst van 3 in 1 dekens, deels 0-grams regendeken, deels mesh. Op zich lijkt me dat wel wat voor mijn paard. Hij heeft snel last van de regen, ook bij hogere temperaturen (en door de DA 100% fit bevonden). En hij heeft op het moment meer last van vliegjes dan wenselijk. Dus zit ik met de overweging een 3 in 1 te kopen. Maar wat is daarmee jullie ervaring? Ventileert hij goed? Wordt het, zeker met deze temperaturen, niet broeierig onder de regenstof? Hoe sterk zijn ze? Zijn ze bestand tegen het betere geruk van zijn maatje?

Ik heb er een van Horseware Vamoose gezien, welke hebben jullie?

Ik hoop dat bokt een beetje lief is en dat dit topic niet meteen wordt gesloten (of alleen verwijzingen naar het centrale topic krijg). Bij voorbaat dank ^^

Depende

Re: 3 in 1 vliegendeken (met waterdichte stof op de rug)

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-16 13:31

Ik volg even mee, vind het ook wel interessant. Mijn shet draagt een vliegendeken (licht exceem) en vind het zo naar als dat kreng nat wordt, steeds op en af doen is geen doen met fulltime werken en hij kan helaas echt niet zonder.

Heb alleen nog geen merk gezien die die kleine maatjes heeft.

Azmay

Re: 3 in 1 vliegendeken (met waterdichte stof op de rug)

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-16 13:34

Dat centrale topic is echt gruwelijk, ik wil niet lezen over winterdekens en andere mensen niet over vliegendekens dus dan heb je totale chaos en de helft interesseert je niet.

Maar om je vraag te beantwoorden, mij lijkt het wel wat maar als ik kijk hoe zweterig ze al zijn onder een gewone vliegendeken denk ik dat je erg uit moet kijken wat voor deken je er op legt. Ik lees even mee om te zien of iemand ook echt ervaring heeft met de dekens.

luffwinny

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-16 13:44

Hier ervaring met deze dekens. Paarden worden er erg warm onder bij warm weer. Als het niet zo warm is is de deken ideaal maar met het weer van gister en eergisteren is de deken veel te warm. Mijn paard zweet niet gauw. Mijne heb ik alweer 3 jaar, bucas.

C_arola
Moderator Over Paarden & Markt

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-16 13:44