Hoofdstelhanger

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Conny_

Hoofdstelhanger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-07-16 13:35

Even een gekke vraag, maar misschien dat iemand hier ervaring mee heeft..

Ik heb sinds kort een nieuwe trailer, inclusief zadelkamer (aan deur bevestigd). Nu kwam ik thuis pas tot de conclusie dat er geen hoofdstelhanger in de zadelkamer zit. Aangezien ik stang en trens en gewone trens hoofdstellen mee wil nemen op wedstrijd, lijkt mij dit wel handiger. Maar ik vind het sonde om in deze deur te gaan boren.

Heeft iemand ervaring met het plakken van een hoofdstelhanger tegen een zadelkamer deur, en zo ja blijft dit dan goed zitten of moet ik dan een speciale hoofdstelhanger hebben? :Y)

HorseTopShop

Re: Hoofdstelhanger

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-16 16:28

Hangt er ook geen zadelsteun dan?

Conny_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-07-16 16:39

Jawel dat wel, maar minder handig om daar 2 hoofdstellen en een zadel aan te hangen

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-16 16:42

Wat vermoedelijk het beste werkt is een hoofdstelhanger met siliconenkit aan de deur plakken. Siliconenkit blijft flexibel, en vult oneffenheden in de deur en in de houder zelf.

HorseTopShop

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-16 17:38

Meestal heb je onderaan een zadelsteun een haak voor een hoofdstel. Maar voor 2 hoofdstellen is dat ook niet echt handig.

Schuur_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-16 06:28

Kan je hem er niet met wat kit aanplakken? Meestal redelijk stevig en je haalt hem zo van de muur als hij weg moet. De kit van de muur is ook even een werkje maar met een plamuurmesje en dissolvant komt dar ook wel goed

lilyliberty

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-16 21:14

Je kunt een het zadelrek een haakje maken zodat je er een hoofdstel aan vast kunt maken.
Probeer het eens. /3 /3 /3