Ik heb zowel een dazenval met net erboven als de uitvoering met dazenlijm.
Mijn ervaring is dat emmers het em niet doen hier. Had vorig jaar de test, emmer met lijm ingesmeert en in de roundpenn opgehangen. De roundpenn is DE plek waar ze echt heel veel zitten, en je ook echt niet wilt wezen in de zomer. Hij is vrijwel dicht dus het wordt er ook goed warm. De emmer ving niks, echt helemaal niks. Heb toen een paar skippyballen gehaald bij de Blokker, die zwart gespoten even laten drogen en toen de dazenlijm erop. En als een speer terwijl die dus niet in de roundpenn hingen.
Dit jaar hangen ze ook weer aan de omheining, en ze hebben in een paar dagen al behoorlijk gevangen.

De lijm die je ervoor kan kopen is prima. is een aantal liter zelfs, en daar kan je echt jaren mee vooruit.
Wel tip neem geen muizenlijm oid, daar heb je kans zelfs vogels mee te vangen en das de bedoeling toch niet helemaal
Maar de gewone dazenval, die van mij heb ik gekocht bij Epplejeck, doet het echt nog het beste. Die ving de eerste dag zoveel dat de houder al bijna vol zat. En die staat echt midden op het land, vlak bij de paarden.