Trailer opknappen wie nog meer?

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Iriswolf

Trailer opknappen wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-07-16 10:59

Hoi!
Ik heb een waco 1,5 paardje trailer gekocht die ik ga "opknappen".
Trailer komt uit '92' maar is in 2011 helemaal opnieuw Opgebouwd ( met multi betonplex).
De trailer is 1,5 m binnen breedte dus een flinke trailer.
Ik wil jullie graag meenemen tijdens het opknappen!
De trailer heeft minder dan een jaar geleden nog een Gehele onderhoudsbeurt en keuring gehad , er moet nog wel het een en het ander vervangen worden.
Wie is er nog meer zijn of haar trailer aan het opknappen?
De foto's staan in linkjes omdat het anders niet lukt met uploaden

Zo zag de trailer eruit toen we hem zondag hebben opgehaald.
http://i63.tinypic.com/2ldk4co.jpg

De kap schoongemaakt
http://i63.tinypic.com/5jz0k7.jpg

En de kap helemaal weer "wit"
http://i65.tinypic.com/mja685.jpg

Zet hieronder ook je foto's van het opknappen , ik zal jullie op de hoogte houden van mijn trailer!
Volgende week gaan we de trailer schuren en verven met een primer en daarna geheel verven .
Ik wil er graag zelf een kast in maken met een voerbak heeft er iemand ideeën? Moet er 1tje worden waarbij ik zelf door het deurtje nog de trailer uit kan.

Iriswolf

Re: Trailer opknappen wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-07-16 11:05

Er komt een rubbere losse mat in te liggen , op de wanden komt rubbere wandbescherming, op de laadklep ga ik de houten latten eraf halen en een rubbere mat met latjes erop bevestigen.

malih

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-16 20:29

Ik ga je topic volgen. We hebben zojuist een trailer opgehaald welke we gaan strippen en opnieuw opbouwen.

Iriswolf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-07-16 20:51

malih schreef:
Ik ga je topic volgen. We hebben zojuist een trailer opgehaald welke we gaan strippen en opnieuw opbouwen.

Leuk heb je een foto?

xPearl

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-16 20:54

Leuk! Ik zal zo even uitgebreid reageren. We zijn nu bijna klaar met het opknappen van een trailer! :D

xPearl

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-16 21:25

Wij hebben in Mei een wat oudere Wesco trailer gekocht (weet niet precies meer welk jaar). We hadden gekeken, en kwamen tot de conclusie dat alleen t deurtje vervangen moest worden. Maar later kwamen we er achter dat 3 van de 4 wanden verrot waren (De rechterwand was helemaal goed, bodem ook)..
Zo kochten we hem;
Klik

En dit waren enkele verrotte plekken op de deur en wanden;
Klik
Klik
Klik

Dus toen hebben we nieuwe, bruine wanden gekocht die op maat zijn gezaagd;
Klik

Toen hebben we de trailer weggebracht naar een kennis die de nieuwe wanden aan de buitenkant wit heeft gespoten en de kap heeft gespoten en lak overheen gedaan heeft.
Dit is met de nieuwe wanden
Hier was de kap al gespoten en zit er lak op

Toen de wanden er in zijn gezet, hebben we ook het deurtje aan de andere kant geplaatst (Dus als je er voor staat, rechts. Vond ik makkelijker). En toen zouden we hem thuis verder afmaken;
Klik

Toen heeft mn vader kit besteld en rubber voor op de wanden. Zo heeft hij vorig weekend alles aan de binnenkant afgekit en het rubber er aan gezet. Ook is mn hooinet-haakje er weer aangemaakt en is er een handvat op de deur gezet, omdat hij nog wat klemt. Zo kan ik m makkelijk dichtduwen en open trekken :D
Klik
Klik

En vanavond heeft mn vader de onderkant afgekit (Bij t rubber) en speciaal spul op de verroeste sluiting van de deur heeft gedaan, zodat 't niet meer lelijk is en t niet meer roest :)

Nu moeten er alleen nog dopjes op de bouten aan de buitenkant, en dan is hij klaar! :D

malih

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-16 22:00

Iriswolf schreef:
malih schreef:

Leuk heb je een foto?

ja zekers

Afbeelding

Afwezig

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-16 08:11

Dat wordt waarschijnlijk tot de bodem helemaal afbreken, wat xPearl ook zei, allemaal rotte plekken bij die van haar. Dus mijn tip, bekijk alles extra goed op rotte plekken!
En is de bodem goed gecheckt? Je wilt niet mee maken dat je op de snelweg rijdt de bodem zo rot is dat zijn hoef er door zakt, en afslijt.....

Succes met het opknappen! Wordt een duur grapje, denk ik :o

rommulus

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-16 08:30

http://myalbum.com/album/PcTWAu1G0ivf
Er staan wel meer foto's maar hier heb je een idee van het werk wat wij hebben verzet met onze trailer.
Wij wachten tot onze schuur er weer staat dan word ie weer onderhanden genomen en worden de wanden weer geverfd het frame weer ( wand de verf laat los van het frame en de wanden hebben inmiddels flink wat beschadigingen door de zooi wat we allemaal verzeuld hebben).

Verder staan dan op het lijstje:
Frame van de achterklep.
Ik wil een drukveer voor de achterklep wand hij is ZWAAR !!!
Alles moet goed vast gezet worden en de laatste bouten moeten er in.
Alle bouten moeten worden afgeslepen.
Toch nog weer andere verlichting deze led is geweldig voor in de schemer en donker maar niet overdag.
Ik wil er een kleine disselbak op.
Andere sluitingen en slot op het voor deurtje.
De rubberen mat moet op maat en ik wil trap bescherming op de wanden.
Schuim om de stangen.
De vloerplanken wil ik voorzien van een nieuwe laag bescherming.
Voorin wil ik 2 ogen voor een vast hooi net.
De binnen verlichting moet er in gezet worden.
En als laatste ik wil graag een camera ophangen.

Nu denk je oei oei nog een lange weg voor je hem kan gebruiken!!
Maar niets is minder waar we rijden al zeker 4 jaar zo rond en ik durf mijn vingers in het vuur te steken dan de belangrijke dingen 200% zijn.
Heb al wat "gekke" paarden en ladingen vervoerd en mijn oud fossielletje (1983) geeft geen krimp.

xPearl

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-16 10:04

Dat was inderdaad ook mijn 'angst'. Dat de bodem niet goed was. Die hebben we bij aankoop gecontroleerd, thuis en toen we hem uit elkaar hebben gehaald ook. Dus ik weet voor 95% dat hij goed is :D

En ziet er goed uit, Rommulus! :D

malih

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-16 10:37

Annekeee schreef:
Dat wordt waarschijnlijk tot de bodem helemaal afbreken, wat xPearl ook zei, allemaal rotte plekken bij die van haar. Dus mijn tip, bekijk alles extra goed op rotte plekken!
En is de bodem goed gecheckt? Je wilt niet mee maken dat je op de snelweg rijdt de bodem zo rot is dat zijn hoef er door zakt, en afslijt.....

De wanden gaan er sowisow allemaal uit. De vloer is in 2013 bij een bekend bedrijf vervangen. inprincipe moet die dus gewoon goed zijn. We kunnen voordelig aan de houten wanden komen idem met het metaal. Dus dat zal kosten drukken.

Afwezig

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-16 10:39

xPearl schreef:
Dat was inderdaad ook mijn 'angst'. Dat de bodem niet goed was. Die hebben we bij aankoop gecontroleerd, thuis en toen we hem uit elkaar hebben gehaald ook. Dus ik weet voor 95% dat hij goed is :D

En ziet er goed uit, Rommulus! :D

Verstandig, daarom hebben wij toen een trailer (nieuw) gekocht met aluminium bodem. Zodat deze ook later niet kan gaan rotten.

En zeker ook dat ze nu veel vaker gaan controleren, op wedstrijden, op de trailers! Laatst toch op een wedstrijd 80% afgekeurd....

malih schreef:
Annekeee schreef:

De wanden gaan er sowisow allemaal uit. De vloer is in 2013 bij een bekend bedrijf vervangen. inprincipe moet die dus gewoon goed zijn. We kunnen voordelig aan de houten wanden komen idem met het metaal. Dus dat zal kosten drukken.

Als ik een tip mag geven, controleer de bodem aub wel, beter een kijkje nemen en het zeker weten, dan er vanuit gaan dat het wel goed is, omdat deze "pas" 3 jaar geleden is vervangen.
Stel, het rubber op de bodem is niet waterdicht geweest, een paard heeft geplast in de trailer, urine op de bodem, en je hebt zo een zwakker punt! :)

Naath86

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-16 10:44

Waar halen jullie de platen voor de wanden? Hier moet binnenkort ook een wandje vervangen worden, maar zitten nog te kijken wat voor plaat we er weer in maken. Gaat om de wand waar ook het deurtje in zit.

xPearl

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-16 11:01

Ik heb er trouwens een gietvloer inliggen, zonder rubberen mat er op. Voor zover we dus konden zien is die nog top, en we hebben alles met ammoniakbestendige kit afgekit.
Dus ik hoop dat onze bodem het nog lang uithoudt, want anders moeten weer alle wanden losgehaald worden etc :')

En wijhebben onze wanden hier weg; https://houthandelvandeuveren.nl
Daar zijn ze ook op maat gezaagd en al :). Maar het is hier ook in de buuet, dus dat was makkelijk :)

malih

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-16 13:46

Annekee, Zo ver we gister konden zien is de bodem nog hardstikke goed. Vriendlief heeft ook nog onder de trailer gekeken. Maar als we de trailer strippen kijken we natuurlijk nog een keer goed naar de bodem.

Afwezig

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-16 14:10

malih schreef:
Annekee, Zo ver we gister konden zien is de bodem nog hardstikke goed. Vriendlief heeft ook nog onder de trailer gekeken. Maar als we de trailer strippen kijken we natuurlijk nog een keer goed naar de bodem.

Fijn :)

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-16 14:15

Annekeee schreef:
En zeker ook dat ze nu veel vaker gaan controleren, op wedstrijden, op de trailers! Laatst toch op een wedstrijd 80% afgekeurd....

Joh, het is geen enkel probleem om 95% af te keuren..........

Het is maar net waar je de grens trekt en gezien wie dat onderzoek toen uitvoerden, geef ik je op een briefje dat die grens op z'n minst enigzins hoog lag......

Afwezig

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-16 14:24

ikke schreef:
Annekeee schreef:

Aparte instelling, als ik te horen zou krijgen dat mijn trailer afgekeurd wordt, ga ik er pas mee rijden, om het moment dat deze weer goed gekeurd is. Al niet misschien voor mezelf of mijn paard, dan wel voor de mede weggebruikers.

Wat nou als mijn knipperlicht het niet doet (uiteraard van te voren controleren) en daardoor weet een andere bestuurder niet hoe of wat en knalt tegen ons op....

Je bent op de openbare weg met een vluchtdier van 600 kg +/-. Dan vind ik dat je wel mag zorgen dat alles in orde is.

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-16 14:43

Annekeee schreef:
ikke schreef:

Aparte instelling, als ik te horen zou krijgen dat mijn trailer afgekeurd wordt, ga ik er pas mee rijden, om het moment dat deze weer goed gekeurd is. Al niet misschien voor mezelf of mijn paard, dan wel voor de mede weggebruikers.

Wat nou als mijn knipperlicht het niet doet (uiteraard van te voren controleren) en daardoor weet een andere bestuurder niet hoe of wat en knalt tegen ons op....

Je bent op de openbare weg met een vluchtdier van 600 kg +/-. Dan vind ik dat je wel mag zorgen dat alles in orde is.

Tussen een veilige trailer en showroomstaat is een heeeeeele grote marge..........

malih

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-16 16:47

Trouwens. Wij willen in onze trailer veiligheids stangen plaatsen. Hebben jullie hier ervaring mee en waar ik die (voordelig) kan bestellen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-16 20:36

malih schreef:
Trouwens. Wij willen in onze trailer veiligheids stangen plaatsen. Hebben jullie hier ervaring mee en waar ik die (voordelig) kan bestellen?

www.onlinetrailerparts.nl

Iriswolf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-07-16 21:01

Leuk om te zien dat jullie trailers er zo goed uitzien.
Malih waar heb je de trailer mee geverfd?

malih

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-16 21:33

Ik heb nog niks met mijn trailer gedaan. Heb hem gister opgehaald. Heb nog niks gedaan.

malih

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-16 21:58

Gloa, ik zie hier alleen de eind stukken. Maar ik heb de hele stang nodig. Er zit nu geen voorstang in de trailer.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-16 22:12

Voorstang kan je zelf maken van stijgerpijp en bijvoorbeeld een vijverslang er omheen. Is 75% goedkoper dan kant en klaar kopen.