Nieuwe cap?

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Myrtheke1995

Nieuwe cap?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-07-16 11:18

Hoihoi iedereen!

Ik ben op zoek naar een nieuwe cap, aangezien de mijne zowat uit mekaar valt (bijna letterlijk :D ).
Nu blijkt dat ik toch vrij kieskeurig ben :o . Al heel wat caps bekeken op het internet en er zijn er niet zo heel veel die in de smaak vallen. Tot nu toe vindt ik een Charles Owen nog wel iets hebben, maar die vindt ik dan weer aan de prijzige kant. (sorry, ben echt een moeilijke :P ) Maar ben er van overtuigd dat ik nog lang niet alle caps bekeken heb.
Dus mijn vraag is, welke caps hebben jullie en wat zijn jullie ervaringen?
Alvast bedankt!!

Groetjes Myrthe

Lous

Re: Nieuwe cap?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-16 11:21

Een cap moet vooral goed passen, dat is het belangrijkst. Uiterlijk zegt eigenlijk niks en is maar bijzaak. Dus ga eens langs wat ruitersportzaken om verschillende caps te proberen.

paardje1983

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-16 11:30

Vindt zelf Gpa fijn. wel aan de dure kant. Heb ook eentje van Horka. Ook een fijne cap
Laatst bijgewerkt door paardje1983 op 17-07-16 11:39, in het totaal 1 keer bewerkt

Muffin01

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-16 11:32

Inderdaad even naar de winkel gaan om goed te gaan passen. Zou een cap in ieder geval niet via internet bestellen!

Ik heb zelf de br zenith cap en ben er erg tevreden over. (hij kan zelfs met glitter steentjes als je wil :') ) Maar hij zit in ieder geval fijn!

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-16 14:45

Mijn volgende cap wordt er eentje van Decathlon, ik heb er laatst voor de lol eentje gepast om te kijken of zo'n goedkoop ding ook prettig zou zitten. En hij zat best lekker eigenlijk :') en dan voor die prijs.. tja. Als mijn huidige cap het begeeft dan ga ik er dus zo eentje halen. Zien er best geinig uit, en ik weet ook eigenlijk geen merk met goedkopere caps. Leuk comfortabel en goedkoop!

http://www.decathlon.nl/C-890545-paardrijcaps

Chantaliiejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-16 15:12

Ga langs verschillende ruitersport zaken om te kijken en om cap's te passen, zo kan je het beste er een kiezen en kijken welke je het best/leukst vind? Succes :)

Solica

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-16 15:17

Ik heb de gpa first lady en daar ben ik heel blij mee. Voor mijn bruine setje heb ik de Samshield Shadowmatt en daar ben ik ook heel blij mee + die is goedkoper dan de gpa cap :)

Muisssx

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-16 15:26

Ik vond de charles owen ook super maar inderdaad veelste duur. Toen ik even verder zocht vond ik de BR Phoenix bij agradi en die heeft ongeveer dezelfde look en ik vind hem heerlijk zitten!

L0veMyHorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-16 15:27

Ik vind de BR Zenith super, heeft voor mij een heerlijke pasvorm! Krijg er geen groot hoofd van oid wat bij andere caps wel vaak is bij mij. Zit gewoon erg lekker en ik heb de variant met steentjes waardoor ook lekker shiney :))
Ook een goede prijs voor de kwaliteit!

_Charlot

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-16 15:40

De kask cap vind ik zelf erg mooi.
Maar ook erg prijzig.

Voor training zou ik gaan voo een cap van decathlon, voor concours toch iets anders!

miccamaaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-16 15:43

Ga vooral passen. En er zijn ook Charles owen look a likes van BR.

marleen_a_a

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-16 15:54

Hier nog zo'n kieskeurig type

Ik loop ook ik weet niet hoelang al een cap te zoeken. Ik wil niet een met glitters of weet ik het wat voor poeha of (in mijn omschrijving) een dresuurcap met die typische riempjes bij je oor. Geen idee hoe ik dat uitleg. Wil geen saaie maar wel een zonder gedoe allemaal. Nu heb ik eindelijk 1 gevonden!
Ik ben gewoon steeds bij ruitersportzaken , kraampjes ed even langs de caps gelopen. Je komt vanzelf wat tegen ! Ook via facebook kom je soms op hele andere ruitersportzaken ( ik ken ze meestal niet haha )Afbeelding

Iruss94

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-16 16:50

Ik heb deze cap alleen dan in het donker blauw met een witte streep. Ja kost wel even wat maar dan heb je ook een super fijne en mooie cap.

Afbeelding

Myrtheke1995

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-07-16 20:19

Ooh wauw, dank je iedereen! Dit helpt echt enorm! :)

Myrtheke1995

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-07-16 20:20

marleen_a_a schreef:
Hier nog zo'n kieskeurig type

Ik loop ook ik weet niet hoelang al een cap te zoeken. Ik wil niet een met glitters of weet ik het wat voor poeha of (in mijn omschrijving) een dresuurcap met die typische riempjes bij je oor. Geen idee hoe ik dat uitleg. Wil geen saaie maar wel een zonder gedoe allemaal. Nu heb ik eindelijk 1 gevonden!
Ik ben gewoon steeds bij ruitersportzaken , kraampjes ed even langs de caps gelopen. Je komt vanzelf wat tegen ! Ook via facebook kom je soms op hele andere ruitersportzaken ( ik ken ze meestal niet haha )[ [url=m/GYF4Yi.jpg]Afbeelding[/url] ]

Deze ben ik ook al tegengekomen! En ik houd ook wel meer van zo'n simpele cap :) Deze lijkt me zeker een goede optie ;) Dank je!
Laatst bijgewerkt door Myrtheke1995 op 17-07-16 20:23, in het totaal 1 keer bewerkt

Myrtheke1995

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-07-16 20:23

Muisssx schreef:
Ik vond de charles owen ook super maar inderdaad veelste duur. Toen ik even verder zocht vond ik de BR Phoenix bij agradi en die heeft ongeveer dezelfde look en ik vind hem heerlijk zitten!

Ooh jha, wat een verschil! Deze houd ik ook in het achterhoofd :) Dank je!

Lisa_WB

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-16 20:47

Ik heb zelf de Horze Galaxy Triton Superme. Kost volgens mij €69,95. Erg fijne cap, ventileert goed.
Heb zelf de bruine met glitters :)

Myrtheke1995

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-07-16 19:51

Vandaag bij Epplejeck in Eindhoven de knoop doorgehakt :D Dan kan ik binnenkort nog kijken om eventueel de goedkopere versie van BR aan te schaffen. Dan zit ik nog steeds onder het budget van 1 Charles Owen *\o/*
Afbeelding

Iedereen bedankt voor de tips en reacties!

carika

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-16 15:20

Ik zie ze niet? De goedkoopste 164,95 euro.

xSelina

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-16 15:28

BR Zenith zit wel fijn maar mijn haar was zeiknat na het rijden maakt niks uit hoe intensief :n Uiteindelijk toch gekozen voor een samshield ookal is ie duur, en ik heb echt geen spijt! Heerlijk ding en de wind komt er super doorheen :j Ik weet niet of je hetzelde hebt? Maar anders zou ik toch wel voor een 'lelijkere' cap gaan die goedkoop is maar fijn of voor een dure, mooie en goede cap. En gewoon heeeel veeeel passen :j

Debbie00

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-16 21:30

xjuulsz

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-16 19:25

Ik heb er eentje van de Decathlon, niet duur en heel erg fijn !

M_V_1994

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-16 18:42

Ik heb ook een BR Zenith, maar dan het oude model. Die is echt smerig nu binnenin van het zweet. Hij zit wel lekker zacht en is super sjiek! En het nieuwe model heeft een uitneembare binnenkant dus die kan je tenminste wassen of eens vervangen, ideaal! En bijvoorbeeld bij Epplejeck hebben ze vaak kortingen, dus dan wordt je cap nog goedkoper!

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-16 19:11

M_V_1994 schreef:
Ik heb ook een BR Zenith, maar dan het oude model. Die is echt smerig nu binnenin van het zweet. Hij zit wel lekker zacht en is super sjiek! En het nieuwe model heeft een uitneembare binnenkant dus die kan je tenminste wassen of eens vervangen, ideaal! En bijvoorbeeld bij Epplejeck hebben ze vaak kortingen, dus dan wordt je cap nog goedkoper!

Je hebt ook spray om in je helm te spuiten, even in laten trekken en weer uitpoetsen. Als de geur blijft desnoods nog een keertje herhalen. Ik heb deze:

http://www.ej.nl/ruiter/veiligheid/helm ... _3131.html

Bijkomende bonus: hij werkt ook super goed op de binnenkant van mijn motorhelm. Die is echt nog vele male ranziger dan mijn cap :') :D Die ruikt soms echt naar natte hond... :+ :r Dat is nog goedkoper dan steeds nieuwe caps/helmen/onderdelen kopen :D

room10

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-16 20:41

Valt mij op dat sinds het nieuwe keurmerk het allemaal van die enorme champions zijn !! :\
veiligheid voor alles natuurlijk maar het oog wil ook wat *D Ik had de challenger van HH die viel ontzettend mee, maar die mogen nog wel gedragen, maar niet meer worden verkocht, een hele hoop mensen rijden er nog mee, je had meerdere varianten, oa een blauwe met bruin klepje en je had een bruine en zwart/grijze en ook met glitter strepen over de helm. Na veel gepast te hebben viel mijn oog op een soortgelijke cap van BR, nieuw model, keurmerk en valt netjes over mijn hoofd : )) blij blij, Afbeelding