[VSW] [VSW] Verhuisdrama
Voor de gene die wat minder willen lezen ( oke het is nog steeds veel
)Ik stond eerst op een manege met mijn paard, box met 4 hoge betonnen muren dus geen contact met paarden
Hier kwam hij maar een halve dagdeel buiten met 1 vriendje in een veel te natte paddock. Daarnaast intensief rijden en 1 keer in de week springen en zo nu en dan een strandritje zonder andere paarden
Wekelijks met de trailer naar les en om de week op wedstrijd.. Nooit problemen gehad.. In mijn eentje laden
Tja ik kreeg een baan dus het rijden wordt minder en vond toch echt dat een halve dag paddock veel te weinig is!
Verhuist naar een andere stal.. Buitenboxje, halve dag paddock halve dag op gras, tja ideaal toch!?
Paardje vind van niet.. Springt over hekken heen, blijft in stal rondjes tollen en het ergste, hij sprong tot 2 keer aan toe over de boxdeur.. Benen stuk, hechting in boeg..
Ik Zelf natuurlijk in paniek dezelfde dag nog verhuisd naar een box met 4 hoge muren ( spijlen dus ziet andere paarden)
Eerste paar weken heeft hij naast de andere paarden gestaan en was er niks aan de hand..
Nu staat hij bij de merrie en je zou toch denken dat alle ellende klaar is..
Nee hoor als de merrie te rijden is ( dus hij kan ze zien) springt hij over het hek (1,64m) of staat weer te tollen in stal..
Moet ik hem nou echt in een box zetten met 4 betonnen muren om dat te voorkomen? Of gaat dit straks weg als hij wat gewend is en weet dat de merrie altijd terug komt..
Ook ik kan nu niks met mijn paard doen want hij is helemaal gefocust op de merrie.. Ik mag nog niet rijden maar wel rustig longeren maar zo rustig gaat dat niet omdat hij constant naar de merrie wilt..
Waar komt dit gedrag ( verlatingsangst ) in eens vandaan en hoe kan ik mijn relaxede Che terug krijgen waar ik alles in mijn eentje mee kon doen