Ifor Williams 1.5 prds - handige bevestiging

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

kking

Ifor Williams 1.5 prds - handige bevestiging

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-07-16 16:29

Ik heb een nieuwe Ifor Williams maar ik zou vanmorgen mijn hooinet bevestigen en ik dacht....waar moet ik die aan ophangen?
Heeft iemand daar een handige tip voor?
Ik zou ook graag een voerbak en een mestboy willen bevestigen, maar de ruimte lijkt wel beperkt met een voorlader en een verzorgingsdeur...hoe doen andere mensen dit?

Faelynn

Re: Ifor Williams 1.5 prds - handige bevestiging

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-16 16:33

Als het goed is zit er aan de voor/zijkant van de trailer een ringetje voor het hooinet toch?
Bij mij iniedergeval wel :)
Ik heb aan het hooinet een soort klipje/haak gemaakt, geloof dat dat musketon haak heet ofzo, als ik het hooinet wil ophangen klik ik die vast aan het ringetje en klaar :j

kking

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-07-16 16:35

Dani199764 schreef:
Als het goed is zit er aan de voor/zijkant van de trailer een ringetje voor het hooinet toch?
Bij mij iniedergeval wel :)
Ik heb aan het hooinet een soort klipje/haak gemaakt, geloof dat dat musketon haak heet ofzo, als ik het hooinet wil ophangen klik ik die vast aan het ringetje en klaar :j

Kun je een foto plaatsen?
Ik ga mijn hooinet voortaan ook met een musketon doen. Ik had het nu aan de haak waar hij ook aan vast staat, maar ik vond het niet superhandig gaan. :+

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-16 16:40

Hier ook geen oogje of haakje bij mijn trailer, ook nieuw gekocht.
Ik knoop het aan de voorkant vast maar echt handig is het niet.

verder wil ik nog een oog vast maken aan de rails boven de voorklep zodat mijn paard niet vast staat aan een oog naast hem maar voor hem.

Faelynn

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-16 16:45

Ik heb ook een nieuwe 1,5 IforWilliams, maar daar zit bovenin wel gewoon zo'n ringetje. Niet zelf er in gezet, maar zat er al in bij aankoop.
Vertrek morgen vroeg naar Turkije dus kan helaas even geen foto plaatsen

koene

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-16 10:17

_Melanietje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-16 10:41

Ik heb ook een nieuwe I for williams 1,5 paards, zit een oogje aan het luikje in het plafond en je zou het ook aan de ringen waar je hem aan vast zet kunnen bevestigen

kking

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-07-16 14:37

kking

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-07-16 14:38

_Melanietje_ schreef:
Ik heb ook een nieuwe I for williams 1,5 paards, zit een oogje aan het luikje in het plafond en je zou het ook aan de ringen waar je hem aan vast zet kunnen bevestigen

Dat oogje vind ik er zo broos uitzien. Ik had het nu idd aan de ringen waaraan hij vaststaat. Het is een jonge pony dit nog niet veel op de trailer is geweest dus ik wil het goed aanpakken en het hooinet ook niet als een torpedo door de trailer laten vliegen dus vast en nog een keer vast zeg maar.

Karreman

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-16 16:17

_Melanietje_ schreef:

Dit oogje is bedoeld om het dakluik te openen en te sluiten en is NIET bedoeld om daar iets aan te hangen.

Christah

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-16 20:33

Heel simpel, je hoeft alleen een oog+moer te kopen:

https://www.mammuth.nl/ifor-williams-on ... 44-6000264

Deze oog+moer past in de rails boven de voorlader. Duurt nog geen 30 seconden om het erin te zetten.
Door de rechthoekmoeren is het oog te verschuiven in de rails en in de gewenste positie weer vast te zetten. Ietsje losdraaien, verschuiven en weer vastzetten. Heel handig.
Ik heb er 2 van deze ogen in gezet en daartussen een rechthoekig hooinet opgehangen. Werkt ideaal.

Het oogje aan het dakluik is niet gemaakt voor een hooinet. En de ogen links en rechts bovenin ter hoogte van de borststang zijn bedoeld om het paard aan vast te zetten en dus ook niet voor een hooinet. Dan heeft het paard ook een hele rare houding bij het eten. Dus het beste is om gewoon even zo'n oog te bestellen en in de rails te zetten en dan kun je een hooinet ophangen zoals het bedoeld is. :-)

kking

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-07-16 20:45

Dankjewel voor de tip Christah!

miss_lizje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-16 20:06

Heel stom hoor, maar wij hangen hem voor in de punt op en maken met behulp van een stro touwtje de onderkant van het net vast aan de voorstang. Wanneer je het een beetje goed hangt kan het paard gewoon bij het het en gaat het ook niet zwaaien.

missje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-16 20:14

Wij hebben aan de zijkant, net voor het deurtje iets laten maken zodat we een voeremmer op kunnen hangen.

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-16 20:21

Ik hang hem ook voor vast aan 1 van die gaten en aan de onderkant aan het elastiek met haakje wat aan de middendeur zit, kunnen beide paarden eten en elkaar niet klieren.

criollo_yess

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-16 12:16

Zag dat je ook nog vraagt naar een oplossing voor het plaatsen van een mestboy. Ik heb deze voor in de neus van de trailer staan. Bevestigd met een elastiek dat ik met een slag om de vork EN handvat van de mestboy aan beide zijden van de neus aanhaak. De gaten voor het elastiek hebben we geboord in het aluminium profiel op iets lager dan de hoogte van het handvat van de mestboy. Zo spant het elastiek de mestboy naar beneden waardoor ie zeer stabiel staat. Verder heeft mijn mestboy geen uitstekend handvat zodat een heen-en-weer zwaaiend hooinet er ook niet aan kan blijven haken (iets om wel even rekening mee te houden). Paarden kunnen er ook niet bij, want de neus van de trailer is vrij diep. Nou is mijn trailer wel 2 paards, weet niet of dit bij 1,5 paards ook zo kan.

Voor een voerbak heb ik geen oplossing (maar ook geen behoefte aan).

Afbeelding

Afbeelding

kking

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-08-16 15:06

Dankjewel.
Hier kan ik wel wat mee!

ifor511hbxl

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-16 09:41

Als het goed is zit er boven een open ring, deze ring is open omdat als het paard in het net verstrikt raakt (ondanks dat het hoog hangt) het net los getrokken wordt en paard er niet in verstrikt raakt. Ik vind een hooi-zak veiliger btw.