Weet iemand betaalbare rijbroeken van redelijke kwaliteit? Ik heb al een rijbroek, maar wil er graag nog 1tje bij voor de zekerheid en zodat de andere minder snel slijt, maar weet niet goed welke broek ik dan het beste kan kopen. (nep)leren zitvlak hoeft niet, het liefst een neutrale kleur zonder opvallende stiksels en voor de rest maakt het me eigenlijk niet zo veel uit. Ben net terug van de Epplejeck en ik had eigenlijk de keuze tussen betaalbare broeken met opzichtige glitters/kleurtjes wat ik liever niet wil of de duurdere broeken van bijv. Pikeur en zo die dan direct een stuk duurder zijn. Zo rond de 50-60 euro vind ik genoeg voor een extra broek. Iemand die wat weet? Indien ja, zou super zijn, ik hoor het graag!
Ik heb een Harry's Horse Beijing met kniestukken, ze zijn er ook met leren zit. Heb altijd Pikeur broeken met leren zit maar voor de zomer eens zo'n Beijing erbij aangeschaft omdat deze maar € 40 was. Bevalt super, fijne dikke katoenen stof die erg elastisch zit, valt me zeker niet tegen en heb er nu 2. Vind hem nu erg prettig zitten met warme weer maar denk het hele jaar wel fijn in gebruik zal zijn. En heeft geen details, gewoon simpele rijbroek in uni of 2-kleurig verkrijgbaar.
Die van de decathlon zou ik niet aanraden voor regelmatig gebruik. Met 2 of 3 paarden per dag, en die broeken 2 keer per week gebruiken waren die al na een maand of 3 kapot! En die van pikeur daar doe ik minimaal 2 jaar mee. Maar voor maar 1 keer per week gebruiken zijn ze prima, want de prijs is ook erg laag.
Ninapaard98
Geplaatst door de TopicStarter: 11-07-16 13:29
Dank jullie wel voor de reacties! Ik ga even alles bekijken. Decathlon broeken zijn echt wel heel goed geprijst en omdat het alleen maar 'reserve/extra' is lijkt dat me wel super, ik rijd niet heel frequent en nooit meer dan 1 paard op een dag dus dat is niet een heel groot probleem. Ik vind het echt prima om meer voor een broek te betalen maar als back-up vind ik dat wel een beetje zonde! Bedankt allemaal, mijn vraag is nu beantwoord!
MegsFotos
Geplaatst: 16-07-16 23:06
Bij Epplekeck het eigen merk ! niet duur en goede kwaliteit
Harry's horse. Altijd maximaal rond de 60 euro en onverwoestbaar. Veel betere kwaliteit en pasvorm dan de decathlon (die passen bij mij voor geen meter).
Decathlon is absoluut m'n favoriet! helaas wel weinig keuze qua kleuren maar ik doe er erg lang mee! enige nadeel, vind ik, is dat ze snel afzakken en uitrekken
Decathlon is fijn, maar die hele goedkope rijbroeken zijn te vergelijken met leggings van de Wibra... Zelf heb ik eentje van Decathlon van €60. Fijne stof, maar bij de heupen erg los. Voor de rest sluit hij super aan bij je benen!
Ik heb altijd de goedkoopste broeken van decathlon, de simpele zwarte. Neem ik wel een maat groter dan men normale broekmaat want ze krimpen wel iets in de droger. Die dingen kosten 10-20 euro, de oudste dat ik heb zijn ondertussen al een jaar of 4-5 oud geloof ik. ze worden wel valer zwart, maar mijn paarden hechten daar geen waarde aan, draag ik trouwens ook dagelijks en ik heb er een stuk of 6 liggen.