Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73
xMarieke schreef:Wat is de reden dat je een paard uit het buitenland wilt halen?
Ik zou er persoonlijk niet voor kiezen omdat ik zo vaak gehoor dat er dingen mis gaan.
chimello schreef:Wij hebben uit Denemarken (2x), Ierland, Engeland (3x), zuid Belgie en Frankrijk geimporteerd tot nu toe
Is echt niet gevaarlijk hoor, als je van goede plekken koopt.
Sizzle schreef:Gezond verstand gebruiken en het liefst een betrouwbaar iemand mee die de taal spreekt.
Dan is het niet veel anders dan een paard in eigen land kopen.
KoudbloedKim schreef:Wij hebben ook een paard uit het buitenland gekocht, transport werd vanuit de fokker geregeld en is zeer professioneel gegaan.
Inderdaad je verstand gebruiken.
Dorine92 schreef:Ik heb mn paard in België gekocht. Nadeel was toen dat ik niet goed wist hoe alles in België gaat, en daardoor heb ik kleine leugentjes van de verkoopster niet ontdekt. Later bleek dat ze alles had gelogen en dat het paard zelfs als zijnde ongeschikt voor de sport bij haar terecht was gekomen. Maar had ik bijvoorbeeld precies geweten welke bonden er in België bestaan als je wedstrijden wilt rijden (om maar een voorbeeld te noemen) dan was ik er onmiddellijk achter gekomen dat ze aan het liegen was
) daar laten keuren veterinair door de DA van de fokker zelf. Verliep allemaal prima !