Ongelegen ongesteld

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Diegox

Ongelegen ongesteld

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-07-16 11:14

Ik heb nog geen toegang tot de forums waar ik dit eigenlijk in moet zeggen, maar als ik t nu niet aan jullie vraag is het te laat :(.
Ik ga vanavond een week op scoutingkamp en we gaan dan heel veel zwemmen, er word altijd een touw op t schip gespannen zodat je het water in kan slingeren, dit is heel erg leuk en iedereen doet het. Nou ben ik net voor de eerste keer ongesteld geworden, ik moest overgeven en had enorm veel buikpijn. Ik vind het heel jammer dat ik op kamp ongesteld ben. Ik heb tampon geprobeerd maar dat gaat niet... Is dan de optie niet zwemmen? Willen jullie me alsjeblieft helpen ;( |(

MarliesV

Re: Ongelegen ongesteld

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-16 11:16

Och meissie. Kan je niet even met je moeder overleggen?

Tampon lukt vaak niet omdat het toch allemaal best spannend is. De kleinste maat kan je proberen en dan gehurkt gaan zitten om hem in te doen en goed zuchten om te proberen te ontspannen.

Omdat het de 1e keer is heb je ook nog kans dat het met een dag weer over is, in het begin is het allemaal vaak wat onregelmatiger.

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-16 11:16

Je kunt een kleinere tampon proberen, gelukkig is de eerste keer vaak kort dus misschien ben je er morgen al vanaf :(:)

Amparo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-16 11:20

Slechte timing zeg.. Wat vervelend zo voor je.

Beste tip voor en tampon is al gegeven. Ontspan! En dan met beleid heel rustig inbrengen. Nou vind ik het persoonlijk een stuk makkelijker als ik heftig vloei, dan glijdt ie er zo in :Y) Als ik licht ongesteld ben, gebruik ik gewoon maandverband. (Wat niet aan te raden is in het water!).

Ach, als ik ging zwemmen, had ik nooit wat in. Zeker als ik licht ongesteld ben, van te voren goed wassen en dan snel het water in. Nergens last van hoor!

Ik hoop voor je dat je toch een leuk kamp hebt en dat je vooral snel van je misselijkheid en buikpijn af bent!

singa

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-16 11:30

Ocharm. De eerste menstruatie(s) is het altijd wat zoeken en prutsen, zoiets doe je natuurlijk het liefste gewoon thuis in je eigen badkamer.

Nog een aanvullende tip: als je nog eens wil proberen met een tampon, kies inderdaad een kleintje met een extra zacht laagje, zoals silk touch van OB. Vb deze is een kleintje met zo'n laagje:
Afbeelding

Dat laagje maakt het inbrengen en uithalen veel makkelijker. Je moet hem ook diep genoeg duwen, minstens een halve vinger diep, anders zit het erg oncomfortabel. Als je je tampon voelt, zit hij waarschijnlijk niet diep genoeg.

Veel plezier op kamp! Misschien kan je iemand van de leiding in vertrouwen nemen, en kan zij je helpen met je vragen van het moment?

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-16 11:56

Omdat TS nog geen 25 nuttige berichten heeft kan dit topic niet verplaatst worden naar de plek waar het wel thuis hoort. Daarom wordt dit topic gesloten.
Sterkte TS met je vraag. Als mensen willen reageren kan dit altijd nog via pb.