Petrie Olympic: ervaringen en foto's?

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Heleennn

Petrie Olympic: ervaringen en foto's?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-07-16 14:05

Hoi!

Ik heb vorige week voor het eerst laarzen laten aanmeten. Voorheen heb ik steeds standaardmaat laarzen gekocht die dus steeds na een paar jaar heftig gingen uitzakken. Ben nu 18 dus normaal gezien groeien m'n voeten/benen niet meer, daarom dacht ik: nu heb ik het geld bij elkaar, nu gaan ze er eindelijk komen. Ik heb de Petrie Olympics besteld en deze professioneel laten opmeten bij een ruitersportzaak. Dat leek me wel nauwkeurig gedaan aangezien ze er best een tijdje mee bezig zijn geweest. Zijn er hier ruiters die al ervaring hebben met deze laarzen en eventueel een foto (te paard) hebben? Ben weer erg benieuwd hoe ze er bij verschillende mensen uitzien als ze gedragen worden, op internet vind je vaak enkel foto's van de laars apart. Hoe zat het bij jullie met de wachttijd? En waren ze van de eerste keer goed?

Alvast bedankt!

Ingeeu

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-16 15:50

Hallo, ik heb ze nu twee jaar denk ik, ze werden vrij snel soepel met het inrijden van de laarzen. Echter is dit pas mijn eerste paar leren laarzen, daarvoor altijd met leren chaps gereden. Persoonlijk vind ik ze heeeeeerlijk zitten. Máár, ik heb ze bij de divoza laten aanmeten en achteraf gezien hebben ze het daar te strak aangemeten. (wist ik veel, was mijn eerste paar ooit aan en ik dacht dat zulke mensen het wel wisten toch?) Toen de tijd dat ik ze gekocht had was ik een stuk slanker dan nu en liep ik ontzettend veel hard. Ik zit nu iets meer dan een jaar thuis door blessure aan mijn voet en je raad het al: ik krijg ze niet meer aan, ben een kilo of 6/7 aangekomen. Ik heb zelfs de rits kapot getrokken. Maar ja dat komt gewoon omdat ik zoveel aangekomen ben. Ik baal er ontzettend van want het liefst droeg ik ze hele dagen zo fijn ik ze vond. Ik heb helaas geen foto's van dat ik ze aan heb op het paard, maar stonden wel erg netjes! Edit: Ik hoop dat je er wat aan hebt :')

Anoniem

Re: Petrie Olympic: ervaringen en foto's?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-16 16:05

Ik vond ze echt verschrikkelijk... -O-
Knijter hard, nauwelijks gevoel met paard/zadel maar zagen er wel mooi uit! *D
Ik heb ze een tijdje terug verkocht en weer zachte laarzen voor terug gekocht.

Iris_92

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-16 16:12

Ik heb ze ook. Gebruik ze alleen voor wedstrijden en zitten prima!

Oakland1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-16 16:18

Ik heb 2 paar, zowel zwarte voor op wedstrijd als cognac voor thuis. De zwarte heb ik een halve cm lager laten maken dan de cognac omdat die echt te hoog waren om goed in te rijden op een toen nog jong paard.

Zwarte zijn nog als nieuw, heb ze vooral op wedstrijd aan, of als de ritsen kapot zijn bij de cognac.
Ritsen zijn een zwak punt, maar dat heb je bij alle laarzen.

De cognac hebben hun beste tijd wel gehad na 5 jaar dagelijks gebruik, 1 rits is drie keer vervangen, de andere is nog de originele.

BritHittepit
BatmanBrit

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-16 18:44

Ik heb ze ook, ik vond ze een hel om in te lopen maar nu zitten ze perfect (als mijn benen niet opzwellen) ik heb wel enkele foto's weet niet of het dat gene is dat je wil zien maar ik vind dat ze netjes blijven en zelf heb ik nog geen problemen gehad met ritsen die stuk gaan ofzo...Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Heleennn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-07-16 20:52

Ze zien er idd best mooi uit! Ik ben wat bang hoe de dressuurboog zal uitvallen... Bij sommige mensen zie ik dat hij vrij laag komt te zitten wat de laars een beetje log/lomp doet lijken. Maar bij jou zit hij dan weer precies goed en is het echt wel netjes. Spannend... Ben in ieder geval al blij dat jullie over het algemeen best tevreden zijn over de laarzen :)

moi22

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-16 21:44

Ik heb ze ook. Zijn inmiddels jaar of 6 a 7 oud en heb ze altijd intensief gebruikt. Vind het hele fijne laarzen alleen heb ik veel problemen met de ritsen gehad en kan ik die regelmatig laten vervangen. Ook een keer petrie hierover gebeld en zij zeiden toen dat het een bekend probleem was en ze de laarzen die ze nu maken iets aangepast hebben zodat dit probleem zich niet meer voordoet.

Bij mij zijn ze hoog gebleven maar den dat dat ook komt doordat ik ze eigenlijk te hoog gekocht heb. In het begin moesten er 2 zooltjes en zo'n petriehakje in. Ik had acuut nieuwe laarzen nodig en deze waren toen de enige die ik mooi vond en bijna perfect mijn maat waren. Met het mooi blijven in mijn achterhoofd koop ik mijn volgende laarzen waarschijnlijk weer zo hoog.

Voor foto's zie topic in mijn onderschrift al zijn die voor het mooie om de laarzen goed te bekijken niet uit de juiste hoek genomen.

pitbullgup

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-16 21:59

Ik heb met inlopen echt afgezien omdat ze echt hard zijn in het begin. Voor t rijden zijn ze super maar kan er niet lang mee rondlopen zonder dat ik blauwe enkels heb. Gebruik ze ook alleen op wedstrijd

DiantaM

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-16 22:05

Ik heb ze ook als wedstrijdlaars. Ze zijn bij mij volledig op maat gemaakt omdat ik niet in de standaardmaten paste.

Het zijn prachtige laarzen, en ik zit er bijzonder stil mee. Inlopen was ook geen drama, ze waren goed aangemeten. Het enige grote nadeel is dat ze vrij hard zijn en ik daardoor mijn paard minder voel.

Lauke

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-16 22:23

Hier ook olympics! Een jaartje nu. Wel standaard maten, maar omdat ze deze mat niet standaard in de winkel hadden moest het op bestelling. Vanwege de vakantie heeft dit heel erg lang geduurd. Maar nu wel meer dan tevreden over de laarzen!
Ik wilde juist die harde petries, want ik was de echte oude petries gewend en die zijn nog veel harder! Dus wat stevigheid vind ik juist wel fijn. :)

Afbeelding

Afbeelding

BB80

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-16 22:41

Ik ben zeer tevreden, al 3 jaar dagelijks aan en nog in nieuwstaat!
Geen last gehad van blauwe plekken en/of blaren kan er uren op lopen.
Makkelijk in onderhoud, beetje ledervet eroverheen en klaar. Hierdoor is afspuiten met de tuinslang ook geen probleem.
Wat stijf in het begin maar binnen een week gewend! Heel blij mee en zou ze zo weer kopen!
Niet twijfelen, gewoon doen.
Ik had ze bij Divoza met keuze korting! Heel veel maten dus er zit vast wat tussen, qua voet, kuit en hoogte maat.
Succes!

SRY

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-16 08:49

Heerlijke laarzen <3 Zitten bij mij als slofjes en zou er zo de hele dag op kunnen lopen :D
Met inlopen/inrijden niet veel last gehad, ja beetje blauwe knieholtes maar voor de rest niks.
Onderhoud ze eens in de zoveel tijd met petrie bootcare set en na het rijden gaat er altijd een leer doekje over.
Heb ze nu 3 jaar, zien er nog goed uit, op de krassen na. Paardlief vond het leuk om me tegen een hek aan te duwen tijdens het rijden |o
Wel 1x de rits moeten laten vervangen, heb na het werk 1 been dikker en juist deze rits was kapot gegaan afgelopen jaar.
Als ik nieuwe zou moeten kopen, worden het weer Petrie Olympics :j

Heb een foto, maar niet zo heel duidelijk.
Afbeelding

Oakland1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-16 19:56

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-16 20:02

Ik heb ze al vijf jaar! Ik denk dat foto's niet goed zijn, ze zien er namelijk niet meer uit :') Maar ik heb ze dan ook waanzinnig misbruikt :') Scheuren in het leer, naden die los zijn gegaan (balein ligt er op één laars gewoon half af).

Die van mij hebben een te grote voet (maat 42, terwijl ik 40/41 heb) en te korte schacht (50 terwijl het 54 moet zijn ex boog).

Maar ik heb er heel erg veel plezier van gehad! En ik hou ze ook nog wel eventjes aan wanneer mijn andere laarzen er zijn.

En het leuke van Petrie, zodra je ze goed poetst zien ze er weer als nieuw uit!