Eden Vliegenspray PAS OP!!! Veroorzaakt brandwond.

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Amigo_stan

Eden Vliegenspray PAS OP!!! Veroorzaakt brandwond.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-07-16 14:32

Hoi bokkers,

ik moet even mijn frustratie uiten.

Gister avond Eden Antidazen en tekenspray (edenprodcuts.nl) op mijn hand gespoten om vervolgens op mijn paard te smeren tegen de dazen en vliegen. Tot mijn verbazing krijg ik na +/-10 min een hele branderigere hand en ontstaat er een soort brandwond op.?!?!!?!?!?

Hele avond pijn en prikkende en hand, en vandaag nog steeds.

Ik bel EdenProducts op en word eigenlijk meteen al uitgelachen. De man aan de telefoon zei ha ha ha dit kan helemaal niet want er zitten geen producten in die dit kunnen veroorzaken. Het kwam er dus op neer dat ik zat te liegen vond meneer. Hij vond dat ik emotioneel reageerde, waarop ik hem herhaalde emotioneel?! Nee ik vraag me af hoe dit heeft kunnen gebeuren! En ik wil al helemaal de reactie van dit spul op de huid van me paard niet zien.

Op jullie etiket staat dat het 100% veilig is dat is het dus niet! Je zult er iets mee moeten doen, als 1 iemand er al last van heeft is het al niet meer 100% veilig!! Ik maakte zijn etiket belachelijk. Waarop ik nogmaals werd uitgelachen.

Ik vroeg wat dan nu de oplossing was, je koopt een dure spray van 21,95 en krijgt z'n reactie op mijn hand. Laat staan dat ik het op mijn paard ga spuiten die 100x zo gevoelig is als een mens.
Ik had meneer aangevallen en zijn spray/bedrijf belachelijk gemaakt en hij ging er niks meer aan doen. Einde verhaal, ik heb hem toen opgehangen zonder iets te zeggen. ik ga de spray laten onderzoeken en kijken wat er in zit.

Ik waarschuw bijdeze iedereen die die rotzooi gebruikt. Zo genaamd " Deze spray irriteert niet op de huid en bevat voornamelijk organische, natuurlijke of natuuridentieke ingrediënten. " Wat dus wel irriteert op je huid.

Delen mag. Graag zelfs!

Wat vinden jullie van de reactie van Eden products? Ik vind het idioot, tegen mij wordt gewoon tot minstens 3 keer toe gezegd dat ik zijn product belachelijk maak. Waar slaat dat op?

Caily

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-16 14:35

:wow: Heb je foto's van je handen? Kan je ermee naar de huisarts?
Neem vooral de spray mee, en laat hem een doktersverklaring opstellen. Heel bizar....

Amigo_stan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-07-16 14:36

Caily schreef:
:wow: Heb je foto's van je handen? Kan je ermee naar de huisarts?
Neem vooral de spray mee, en laat hem een doktersverklaring opstellen. Heel bizar....

Ik heb er geen foto's van en gelukkig is het nu al minder. Het prikt vooral heel erg op het moment nog. Alsof je op duizend kleine naaldjes bent gevallen.

mrieeek

Re: Eden Vliegenspray PAS OP!!! Veroorzaakt brandwond.

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-16 14:36

Kan het geen allergische reactie geweest zijn?

mystery1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-16 14:38

klinkt als een hele rare reactie, zou idd verder onderzoeken en stappen ondernemen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-16 14:38

Ben je ermee naar de HA geweest? Dan kan je in ieder geval vast laten stellen of het inderdaad een brandwond is, of een allergische reactie. Dat laatste lijkt mij persoonlijk aannemelijker..

Amigo_stan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-07-16 14:40

marieke_irma schreef:
Kan het geen allergische reactie geweest zijn?

ik heb op dit soort dingen NOOIT een allergische reactie, Voorheen had je van Leovet een spray die tegenwoordig verboden is in nederland, nou dat spul spoot ik op mezelf en op mn handen overal, en daar heb ik nooit last van gehad. en dat blijkt achteraf zelfs giftig te zijn.. hier staat op dat het 100% veilig is en ook voor mensen te gebruiken is. NOT.
Laatst bijgewerkt door Amigo_stan op 07-07-16 14:41, in het totaal 1 keer bewerkt

Amigo_stan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-07-16 14:41

Anoniem schreef:
Ben je ermee naar de HA geweest? Dan kan je in ieder geval vast laten stellen of het inderdaad een brandwond is, of een allergische reactie. Dat laatste lijkt mij persoonlijk aannemelijker..

Ja en is geen allergische reactie -O-

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-16 14:43

Maar dan moet je paard toch ook een reactie vertonen, want je hebt je paard toch ook ingewreven of niet?

Amigo_stan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-07-16 14:45

Kwanyin schreef:
Maar dan moet je paard toch ook een reactie vertonen, want je hebt je paard toch ook ingewreven of niet?

Tja mijn paard had na het rijden bultjes overal, maar kan ook van dazen of muggen komen want dat spul werkt nauwlijks. Ookal zweet hij niet.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-16 14:49

Kan het niet zo zijn dat je een wondje oid op je hand had? Of misschien te dicht op de huid gesprayed.

Dat je 'normaal nooit allergisch bent' voor 't spul of 'giftig spul' zonder problemen kunt sprayen zegt natuurlijk vrij weinig. Toegegeven, de reactie had wat netter gekund ja :+ maar die moeten ook maar afgaan op een verhaal aan de telefoon. Zij zien er geen beeld bij..

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-16 14:49

Ik vind het raar. Er zou Teek Away inzitten en dat zijn puur oliën. Dat wordt zelfs gebruikt om rechtstreeks op de huid van mensen aan te brengen als teekwerend middel. Zelfs voor kinderen.

Misschien toch allergische reactie op een van de soorten olie.

Citaat:
Teekaway-huidolie bestaat uit een combinatie van natuurlijke etherische oliën op basis biologisch geteelde zonnebloemolie:

•citroenolie
•lavendelolie
•geraniumolie
•pepermuntolie
•origanumolie
•rozemarijnolie
•eukalyptusolie
•theeboomolie
•zonnebloemolie

Amigo_stan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-07-16 14:53

Anoniem schreef:
Kan het niet zo zijn dat je een wondje oid op je hand had? Of misschien te dicht op de huid gesprayed.

Dat je 'normaal nooit allergisch bent' voor 't spul of 'giftig spul' zonder problemen kunt sprayen zegt natuurlijk vrij weinig. Toegegeven, de reactie had wat netter gekund ja :+ maar die moeten ook maar afgaan op een verhaal aan de telefoon. Zij zien er geen beeld bij..

Nee niet mogelijk, het is mijn hele handpalm en de aanzet van mijn vingers zegmaar die helemaal zijn aangetast om het zo maar even te noemen..

The_Cat

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-16 14:54

Misschien toch een reactie voor een of ander natuurlijk ingrediënt?

Amigo_stan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-07-16 14:54

Iris82 schreef:
Ik vind het raar. Er zou Teek Away inzitten en dat zijn puur oliën. Dat wordt zelfs gebruikt om rechtstreeks op de huid van mensen aan te brengen als teekwerend middel. Zelfs voor kinderen.

Misschien toch allergische reactie op een van de soorten olie.

Citaat:
Teekaway-huidolie bestaat uit een combinatie van natuurlijke etherische oliën op basis biologisch geteelde zonnebloemolie:

•citroenolie
•lavendelolie
•geraniumolie
•pepermuntolie
•origanumolie
•rozemarijnolie
•eukalyptusolie
•theeboomolie
•zonnebloemolie

Volgens mij heb je de verkeerde voor je. Het is deze:

https://www.google.nl/search?q=eden+ant ... -wbo5K7QBg

Dus niet het kleinere flesje. dat is weer wat anders volgens mij

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-16 14:57

Afbeelding
Er zit toch Teekaway in?
Staat ook op het etiket...

mystery1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-16 15:11

wat er ook in zit, vind de reactie van eden niet netjes.

Amigo_stan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-07-16 15:13

Shirley schreef:
[ [url=m/bMvNSh.jpg]Afbeelding[/url] ]
Er zit toch Teekaway in?
Staat ook op het etiket...

Klopt maar je hebt een aantal middeltjes van hun. geen idee of daar de samenstellingen van het zelfde zijn, of dat er ook nog andere dingen in zitten

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-16 15:14

Het ging toch over deze spray?

sanne1992

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-16 15:15

Ik vindt de reactie niet netjes.

Maar ik gebruik deze spray al jaren, en nooit problemen mee gehad, of veel last van dazen gehad. Zelf verwacht ik dat je een allergische reactie hebt gehad om 1 van de bestandsdelen.

Amigo_stan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-07-16 15:16

sanne1992 schreef:
Ik vindt de reactie niet netjes.

Maar ik gebruik deze spray al jaren, en nooit problemen mee gehad, of veel last van dazen gehad. Zelf verwacht ik dat je een allergische reactie hebt gehad om 1 van de bestandsdelen.

Gebruik jij het dan ook op jezelf?

sanne1992

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-16 15:20

Bij langere tochten wel. Gewoon op mijn armen. Nooit last gehad.

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-16 15:21

Ik heb behoorlijke contactallergieen. En jouw reactie komt mij bekend voor. Mijn allergie uitingen zien er identiek aan brandwonden uit. Dus ga er maar vanuit dat je een allergische reactie hebt.
En ik lees in een van je berichten dat het volgends de huisarts een brandwond is, het heeft bij mij ook een tijd geduurd, en meerdere artsen tot ze het herkende als contact allergie.
Overigens, trekt een brandwond zo snel ook niet bij..

genja

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-16 15:24

Lijkt mij toch meer een allergische reactie als een brandwond vooral omdat jij zegt dat het nu al veel minder is. Een brandwond trekt niet met een dag al weer weg.
En de reactie van eden is niet netjes dat klopt maar als jij aan de telefoon net zo "pittig" gereageerd hebt als in dit topic kan ik mij er iets bij voorstellen.

Nachocheese

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-16 15:43

Waarom laat je niet eerst uitzoeken wat het was alvorens nu iets te zeggen waar je niet 100% zeker van bent?

Een allergische reactie brandt ook heel erg.