Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73
Sokje_6 schreef:Wat doe jij als hij dramt, hoe reageer je? En de staleigenaresse?
D_eem schreef:Heb je er al wel eens een gedragsdeskundige bij laten komen?
Het lijkt mij het beste dat je hier met deskundige begeleiding mee aan de slag gaat, omdat je aangeeft dat hij gevaarlijk gedrag vertoont (trappen). Het laatste wat je wil is dat er dadelijk gewonde vallen of dat de situatie escaleert.
Princesj schreef:Heeft hij wel eens met alleen merries gestaan (van zijn eigen maat)?
Princesj schreef:Dan klinkt het toch als een hoog testosteron gehalte, ondanks dat de test dat niet uitwijst. Is hij lang hengst geweest?
2a54z6e45r6r schreef:Duidelijk een paard die geen respect heeft voor mensen.. Weet niet of het met de testosteron te maken heeft. Ik denk eerder aan de omgang en opvoeding. Ik zou een trainer of dergelijke laten komen om je te assisteren want blijkbaar gaat het al de gevaarlijke kant op..
_Nero schreef:Bedankt voor het meedenken! Dat is indd een goede, daar was ik eerlijk gezegd zelf niet op gekomen, dus nee die heb ik er nog niet bij gehad.
Wat dan wel gelijk bij mij opkomt is, dat hij dit rare gedrag niet altijd vertoond. Hij kan namelijk soms ook ontzettend lief zijn, dan is het net een mak schaapje. Of zien ze hier dan wel doorheen? Heb namelijk helemaal geen ervaring met een gedragsdeskundige.
Als keer op keer terug zetten niet helpt, mag je best een keer strenger optreden. prugelpiet schreef:Een paard dat gericht schopt, krijgt een schop terug van mij, is ie nou helemaal betoeterd.
Het voorstel van de gedragsdeskundige vind ik ook wel een goeie, maar dan wel echt voor het gedrag tegen andere paarden, wat inderdaad klinkt als een hoog testosteron gehalte, maar daar heb je al op getest. Dat heeft in mijn ogen niets te maken met het gedrag tegenover jou en de staleigenaresse. Dat klinkt gewoon als gebrek aan respect vanuit je paardAls keer op keer terug zetten niet helpt, mag je best een keer strenger optreden.
. Werkt ook goed bij ruinen die 'dekken'.
)