Navulblad paspoort?

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Wyb_ster

Navulblad paspoort?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-07-16 12:49

Hallo allemaal,

Nu het vakantie is ben ik al mijn klusjes die zijn blijven liggen op orde aan het maken en toen liep ik tegen de volgende memo aan: Navulbladen aanvragen bij KNHS.
Mijn da had tegen mijn vader gezegd bij de jaarlijkse inenting voor influenza dat ik navulbladen moest aanvragen omdat er geen plek meer was om het in de paspoorten kwijt te kunnen (?) Nu heb ik al even gegoogeld maar ik kom er nog niet uit. Iemand enig idee waar ik dit kan vinden ?

Alvast bedankt!

Brainless

Re: Navulblad paspoort?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-16 12:59

KNHS gewoon even bellen.
Je kon (iig tot voor kort) je paspoort opsturen (aangetekend!) en dan worden er extra vellen bij in geplakt.
Dit kostte toen ter tijd ca 20 Euro.

Wyb_ster

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-07-16 13:11

Brainless schreef:
KNHS gewoon even bellen.
Je kon (iig tot voor kort) je paspoort opsturen (aangetekend!) en dan worden er extra vellen bij in geplakt.
Dit kostte toen ter tijd ca 20 Euro.

Dankjewel

Roodvos

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-16 13:12

Hoe oud is het paard en ga je er nog mee op concours?
Bij mijn oude en gepensioneerde paard is zijn paspoort ook vol, maar zijn we ca. 2 jaar geleden gewoon verder gegaan op de pagina's van "overige entingen".

Wyb_ster

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-07-16 13:14

Roodvos schreef:
Bij mijn oude en gepensioneerde paard is zijn paspoort ook vol, maar zijn we ca. 2 jaar geleden gewoon verder gegaan op de pagina's van "overige entingen".

12 en 17; wij zitten nog vol in de wedstrijden :P
Ik had ook al gevraagd naar de andere pagina's, maar die mochten niet werd gezegd

ElCamino

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-16 13:17

Mijn paard zijn paspoort is ook vol bij die entingen.
We gaan gewoon door op de andere pagina voor andere entingen en de dierenarts heeft daar een aantekening van gemaakt bovenaan die pagina iets van "vervolg influenza" oid met haar krabbel.

maarre, hoe vaak ent je dan dat het nu al vol is ???

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-16 13:18

ElCamino schreef:
We gaan gewoon door op de andere pagina voor andere entingen en de dierenarts heeft daar een aantekening van gemaakt bovenaan die pagina iets van "vervolg influenza" oid met haar krabbel.

Dat mag voor jezelf wel... maar is niet officieel geldig voor wedstrijden.

Wyb_ster

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-07-16 13:51

ElCamino schreef:

1x per jaar maar blijkbaar zitten er veel bladzijdes in die niet gebruikt mogen worden :') Ik stond zelf eerst ook verbaasd te kijken

ponyparadijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-16 14:38

Is je paspoort afkomstig van het KNHS?
Want de uitgevende instantie kan er altijd pagina's bij zetten.
Of daar kosten aan verbonden zijn is afhankelijk van de instantie

vilheide

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-16 14:55

Mijn paard (Ijslander) zijn paspoort was ook vol. Ik moest het opsturen naar het NSIJP en kreeg, uiteraard na betaling, een heel nieuw paspoort, omdat de inlegvellen niet meer bestonden.

ponyparadijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-16 15:07

vilheide schreef:
Mijn paard (Ijslander) zijn paspoort was ook vol. Ik moest het opsturen naar het NSIJP en kreeg, uiteraard na betaling, een heel nieuw paspoort, omdat de inlegvellen niet meer bestonden.

En daar stonden dan nog wel je oude inentingen in?

vilheide

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-16 15:10

ponyparadijs schreef:
vilheide schreef:

En daar stonden dan nog wel je oude inentingen in?

Oude paspoort heb ik ongeldig verklaard terug gekregen. Zo kan ik aantonen dat het paard altijd correct is geënt.

ponyparadijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-16 16:19

Oke dus nu heb je 2 paspoorten.

Jet

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-16 16:34

Bij mij moest ik destijds het paspoort aangetekend naar het KNHS opsturen ( was een KNHS-paspoort). Daar werd het paspoort uit elkaar gehaald, de extra vellen voor influenza erbij in gezet en toen is het paspoort weer in elkaar gezet. Ik moest wel eerst de kosten ( € 25,00) overmaken voordat ze er aan begonnen. Volgens mij was ik het paspoort 14 dagen kwijt. Dat is wel handig om rekening mee te houden met het starten van wedstrijden.

Van welke instantie is het paspoort dat je bij je paard hebt?

vilheide

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-16 21:26

ponyparadijs schreef:

Yep. Één geldig, waar de nieuwe entingen in staan en één ongeldig, waar de oude entingen in staan.

Roodvos

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-16 22:54

Wyb_ster schreef:
Roodvos schreef:

12 en 17; wij zitten nog vol in de wedstrijden :P
Ik had ook al gevraagd naar de andere pagina's, maar die mochten niet werd gezegd

Ja, dan kan dat niet helaas. Die van mij is nu 28, daar ga ik geen nieuw paspoort meer voor regelen.

vilheide schreef:
ponyparadijs schreef:

Yep. Één geldig, waar de nieuwe entingen in staan en één ongeldig, waar de oude entingen in staan.

Bij de introductie van de paspoorten, toen de entingsboekjes vervielen, was het toegestaan dat de dierenarts noteerde "de entingshistorie van dit paard is correct". Met datum, stempel en handtekening . En dan daaronder gewoon doorgaan met de entingen. Weet niet of dat nog mag, maar als dat nog kan dan scheelt je dat gesleep met 2 paspoorten.

vilheide

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-16 23:35

vilheide schreef:
ponyparadijs schreef:

Bij de introductie van de paspoorten, toen de entingsboekjes vervielen, was het toegestaan dat de dierenarts noteerde "de entingshistorie van dit paard is correct". Met datum, stempel en handtekening . En dan daaronder gewoon doorgaan met de entingen. Weet niet of dat nog mag, maar als dat nog kan dan scheelt je dat gesleep met 2 paspoorten.[/quote]

Nee dit mocht volgens mijn dierenarts niet meer, zij heeft nu eerst de datum van de basis enting geschreven en 3 maanden later de gerhaling er in geschreven. Zo is mijn paard dus correct geënt in het nieuwe paspoort zonder er extra voor te zijn geprikt.