De rits van mijn rijlaars gaat niet geheel meer dicht en..

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

OneAndOnlyx

De rits van mijn rijlaars gaat niet geheel meer dicht en..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-07-16 20:26

-En mijn rits gaat scheef staan!

Hoihoi!

Ik heb de afgelopen 1,5 week last van de rits van mijn rijlaars die niet meer volledig dicht gaat en vervolgens tijdens het rijden tot de helft ongeveer naar beneden zakt. Ook gaat het trekkertje van mijn rits scheef staan waardoor mijn zadel tot mijn grote verbazing beschadigd is..

Hoe kan ik dit voorkomen, behalve nieuw elastiek in mijn laars te laten plaatsen? Het gebeurt al bij de minste of geringste beweging van mijn been.

MiniMouse

Re: De rits van mijn rijlaars gaat niet geheel meer dicht en..

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-16 20:27

Ga even langs de schoenmaker !
Die kan wat beter zien wat er gebeurt en of hij er wat mee kan.
Zo vanaf jouw lezen snap ik ook niet helemaal wat er nou gebeurt met je rits.
Succes!

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-16 20:29

Gewoon even langs de markt gaan. Waarschijnlijk is de runner kapot. Bij de markt betaal je hoogstens 5 of 10 euro voor het maken terwijl de schoenmaker de hoofdprijs vraagt

OneAndOnlyx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-07-16 20:31

purny schreef:
Gewoon even langs de markt gaan. Waarschijnlijk is de runner kapot. Bij de markt betaal je hoogstens 5 of 10 euro voor het maken terwijl de schoenmaker de hoofdprijs vraagt

Bedankt voor je tip! Ik ga zeker eens op de markt kijken!

Selina

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-16 20:31

Dit heb ik ook. Heb nu een touwtje aan dat lipje wat ik dan vastmaak aan dat stukje wat op de drukknoop gaat. Ik zoek ook nog een echte oplossing :+ Rits kan zonder been prima dicht, been is alleen iets dikker geworden.

OneAndOnlyx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-07-16 20:42

Selina schreef:
Dit heb ik ook. Heb nu een touwtje aan dat lipje wat ik dan vastmaak aan dat stukje wat op de drukknoop gaat. Ik zoek ook nog een echte oplossing :+ Rits kan zonder been prima dicht, been is alleen iets dikker geworden.

Ook een super tip!! Dankjewel, ik ga eens kijken of ik een touwtje of elastiekje ofzo kan vinden haha

KayleeFoto

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-16 15:11

Dit heb ik ook ooit gehad met mijn laars, echt verschrikkelijk irritant. Ik ben toen bij ons in de buurt wel naar een schoenmaker gegaan, ik dacht dat ik toen ook tussen de 5 en 10 euro betaalde en mijn laars/rits was weer als nieuw.