Pony te dominant naar ALLE paarden.

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

korbakimmy8

Pony te dominant naar ALLE paarden.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-07-16 11:52

Goedenmiddag,
Ik heb sinds maart een fell pony in mijn bezit. Op de stal waar hij kwam stond hij alleen omdat de kudde hem niet acepteerde. Dus draad er tussen.
Door andere redenen verhuist naar andere stalling. Echter valt hij elk paard waar we hem bij proberen te zetten aan. En niet zn beetje ook. Flinkt tegen ze opstijgeren, trappen en doorbijten.
Me pony is een ruin maar lijkt wel hengst.
Waar kan dit probeem vandaan komen em valt dit op te lossen?
Groetjee

_00_0

Re: Pony te dominant naar ALLE paarden.

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-16 12:02

is het dominantie of onzekerheid (ik doe eerst wat zodat jij mij niks doet)? hoe is hij opgegroeid? in een kudde?

Hoe is zijn paardengedrag? kan hij andere paarden wel lezen? paarden gaan niet zomaar tekeer tegen elkaar.

Dees

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-16 12:08

Als je het echt even niet meer weet, kun je hem altijd nog een tijdje inscharen met een wat oudere, zure merrie. Maar er is helemaal niets op tegen om zo eentje gewoon solo te houden. Hij is duidelijk niet zo gesteld op gezelschap.

callum

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-16 12:12

Wee je zeker dat het geen klophengst is. En anders idd gewoon draadje ertussen houden.

korbakimmy8

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-07-16 12:14

Pelryo schreef:
is het dominantie of onzekerheid (ik doe eerst wat zodat jij mij niks doet)? hoe is hij opgegroeid? in een kudde?

Hoe is zijn paardengedrag? kan hij andere paarden wel lezen? paarden gaan niet zomaar tekeer tegen elkaar.

Nee dominant heb ik het idee. Niet onzeker. Hij is eerder te zeker zeg maar. Hij ie opgegroeit in kuddes is me verteld en dat ging altijd goed.
Hij is ergens een beetje lomp. Houd niet echt rekening met de andere paarden zeg maar. Dus door gaan terwijl een ander paard een duidelijke waarschuwing geeft enzo.