Mag dit bit op KNHS wedstrijden?

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Solica

Mag dit bit op KNHS wedstrijden?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-07-16 16:30

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-16 16:31

Pelham mag alleen vanaf L niveau met springen, niet met dressuur. Appelsmaak mag gewoon.

Saaams

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-16 16:32

Ik weet het niet maar 18mm is wel eeeerg dik.

Solica

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-07-16 16:33

Beloven schreef:
Pelham mag alleen vanaf L niveau met springen, niet met dressuur. Appelsmaak mag gewoon.

Dankje :)

Saaams schreef:
Ik weet het niet maar 18mm is wel eeeerg dik.

Ik heb ook niet dit bit maar ik zocht gewoon even een voorbeeldje

Nico12

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-16 17:12

Pelham. Voor springen, Klasse B t/m M is dit bit toegestaan onder voorwaarden. Scharen zijn 14 cm, max. 15 cm is toegestaan. Materiaal toegestaan. Dikte minimaal 1 cm op de lagen, dus OK. Max. dikte is niet in reglement. De ketting moet voorzien zijn van een afscherming of rubber/ leer riempje gebruiken. Je mag maar 1 teugel eraan doen welke aan het grote oog moet. OF de 2 ringen verbinden met een verbindingsriempje en daar de teugel aan. Wees voorzichtig met de kettinghaakjes, die kunnen snel in de mond prikken, daar zijn betere haakjes voor die glad zijn. Nogmaals het is ook in de klasse B toegestaan en t/m de klasse M. Klasse M en dan H.C starten, indien klasse Z paard en hoger, zijn de beperkingen niet van toepassing. Zie springreglement artikel 257 lid 1B en bijlage 6. Ik rij af en toe met dit bit.

gomir

Re: Mag dit bit op KNHS wedstrijden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-16 20:49

Kort samengevat: Bij het springen voor alle klassen toegestaan mits gebruikt met pelhamriempje (of iets soortgelijks) en kinkettingbeschermer. Dressuur mag het niet.