Ruiterkleding

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Armitage

Ruiterkleding

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-06-16 14:39

Nadat ik in de winter super fijne reacties heb gekregen over stal/schoenen en ook werkelijk super ben geslaagd heb ik wederom een vraag.

Waar kopen jullie rijkleding/buitenkleding voor de volwassen ruiter. Ik rijd momenteel niet dus een rijbroek is geen must maar mocht ik een fijne vinden is dat prima natuurlijk.

Ik ben iemand met een moeilijk 'model' zeg maar. Ik ben 1.80 lang. Boven kleding maat varieert van 44 tot 46 of l tot xl. Afhankelijk van model. Brede shouders maar wel een middel. Soms is bovenkleding eerder een naveltrui dus lang bovenlijf.
Broeken etc varieren van 44 tot 46/48 ook weer sterk afhankelijk van model , lange benen maar wel brede heupen.
Om je een idee te geven mijn spijkerbroeken als ze goed om de heupen zitten heb ik in mijn taille een riem nodig om flink aan te snoeren. Kan ze zonder open te maken uitdoen. Haha

Wie weet welk merk(en) ik eens naar zou moeten kijken en in welke winkels of website. Ik ben opzoek naar broeken , jassen , fleece alles wat je kan bedenken voor om en bij de paarden. Nu koop ik maar wat in een maat die net wat te groot is maar dat het wel past. Meestal niet bij ruiterzaken. Maar alles zit ruim dus lijk ik veel zwaarder dan ik eigenlijk ben. Kortom gewoon er wat leuker gekleed bij lopen de pony's.

xSelina

Re: Ruiterkleding

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-16 16:03

Ik ben 1.85 m lang en heb hetzelfde, rijbroeken heb ik er 3 van copperfield (bij epplejeck kan je ze kopen) en zitten echt heerlijk! Shirtjes heb ik van de H&M van de sportafdeling zitten ook lekker. De polo's van de Decathlon zijn bij mij ook lang.

Zuidpool29

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-16 22:03

Ik ben ook 1.85m heel slank en gebruik momenteel harry horse concours heren rijbroek (ik ben een vrouw). Dit is een bandplooimodel tot rondom de middel die bij de bovenbenen lekker losser zit (ik houd daarvan; maar als je wat bredere bovenbenen hebt is dit zeker fijn). Omdat ze hoog zijn kun je ook gemakkelijk een overhemd of shirt in je broek stoppen hetgeen ook wat kortere shirtjes verzorgd laat uitzien.
Ze zijn mij wel wat te kort, maar er zijn maar weinig rijbroeken die mij in de lengte passen (lengte 36 in normale broeken). Zelfs de eurostar en pikeur broeken in lengtemaat zijn mij nog te kort (die overigens >150 euro duurder zijn dan hh)