Onderhoudzuinige auto gezocht

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

RianneS24

Onderhoudzuinige auto gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-06-16 09:29

Na de rekening van de garage mijn huidige scheurbakkie te hebben gezien ben ik best wel geschrokken.
De vorige beurt zat rond de €500 en de huidige over de €800..
Je snapt wel dat dat redelijk deprimerend is..

Nu ben ik op zoek naar een nieuwere auto, klein groot maakt niet zo heel veel uit. Liefst wel 2e hands maar onder de 100K km en rond de 4/5000€, als het kan dealeronderonderhouden.
Liefst ook nieuwer als 2004 (huidige auto is hyundai getz uit 2004 en wil niet een oudere auto).

Liefst geen formaatje Peugeot 107/Toyota Aygo/Citroën c1. Hele leuke autootjes maar voel me in zulke bakkies niet echt veilig op de weg.

Hebben jullie tips voor mij welke merken/modellen auto's goedkoop zijn in onderhoud, oerdegelijk en betrouwbaar?

iirrssjjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-16 09:35

Mijn ouders hebben altijd een Opel gehad. Corsa, Astra, meriva, Zafira, etc. Zijn ze altijd tevreden over geweest, behalve de beurtjes nooit gekke dingen (behalve nu bij de nieuwere corsa, dat de koelvloeistof lekte). Een wat ouder model corsa valt denk ik wel binnen je budget!

antje_vip

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-16 09:44

Tja als je een auto wil zonder gebreken en geen onderhoudskosten (behalve grote/kleine beurt) moet je toch echt voor nieuw gaan. Met tweedehands moet je echt net geluk hebben.

RianneS24

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-06-16 09:47

antje_vip schreef:
Tja als je een auto wil zonder gebreken en geen onderhoudskosten (behalve grote/kleine beurt) moet je toch echt voor nieuw gaan. Met tweedehands moet je echt net geluk hebben.

Als ik een vast contract had gehad ja, maar anders is een financiering niet rond te krijgen.
Ik vroeg om tips voor een 2ehands auto niet zulke opmerkingen.

antje_vip

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-16 09:52

RianneS24 schreef:
antje_vip schreef:

Als ik een vast contract had gehad ja, maar anders is een financiering niet rond te krijgen.
Ik vroeg om tips voor een 2ehands auto niet zulke opmerkingen.

Ik geef je een tip dat tweedehands auto's nou eenmaal (bijna) altijd met gebreken en onderhoud komen. }:0 Iedereen wil denk ik wel een oud kuipje die geen drol meer kost, én zo goed als nieuw is. Maar dat bestaat gewoon niet.

Siers83

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-16 09:52

Toch heeft Antje wel gelijk, alle auto's hebben gewoon onderhoud nodig zeker als ze wat ouder worden. En zeker met 2e hands moet je echt net geluk hebben of een handige vriend/vader/man/kennis hebben die het voor je opknapt.

C_arola
Moderator Over Paarden & Markt

Re: Onderhoudzuinige auto gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-16 09:53

Dit topic hoort op HTT maar omdat de topicstarter daar te weinig posts voor heeft kan ik het topic niet verplaatsen en plaats ik hier een slotje.