Doorrijd plekken op knieën hoe oplossen?

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Doorrijd plekken op knieën hoe oplossen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-16 22:00

Hallo,

Sinds een tijdje heb ik last van doorrijd plekken op mijn knieen. Ik heb er alleen maar last van met mijn dressuur zadel. Met mijn vorige zadel heb ik hier nooit last van gehad. Houding word nauwlettend in de gaten gehouden. Dus dat kan het probleem ook niet zijn.
Van zadel wisselen wil ik eigenlijk niet. Dus ik zoek een oplossing in mijn eigen kleding.

Ik heb rijbroeken met en zonder leer geprobeerd en met en zonder silicone grip. Maar dat maakt niks uit. Momenteel rijd ik met kniebanden onder mijn rijbroek. Maar echt fijn is dat ook niet aangezien ze niet zo lekker zitten en regelmatig afzakken/oprollen. Maar het werkt wel.
Liever zou ik een soort lange onderbroek hebben zodat ze mooier blijven zitten maar waar vind ik die? Ik kan namelijk niks vinden zonder naden aan de binnen kant.

Of heeft er toevallig iemand nog een andere goede tip?!

Shirley

Re: Doorrijd plekken op knieën hoe oplossen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-16 22:04

Is een simpele legging of stevige panty geen optie?

belle_boef

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-16 22:05

Klinkt alsof het zadel niet meer bij jou lijf past. Wellicht dat beugels een gaatje langer of korter nog helpt zodat je beenligging wat veranderd

tjaakje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-16 22:06

Ik draag 's winters wel een thermo onderbroek onder mijn rijbroek. Die zijn naadloos.

Majolen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-16 22:07

ahh! Heb ik ook een tijd gehad, de littekens zitten er nog :( Stijgbeugels langer maken, knieën insmeren met vette crème en gewoon door rijden...

heeft bij mij uiteindelijk geholpen

_helga_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-16 22:08

Heb hier ook last van ene broek meer dan de andere.
Maar heb nog geen oplossing helaas

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-16 23:16

Hebben jullie al eens barrièrecreme geprobeerd?

mylittlejoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-16 23:34

Probeer anders eens antiblaren stick van Compeed. Dit vormt een filmpje over de huid en werkt enorm goed zonder dat je het voelt.

hoefnageltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-16 23:45

Omdat je meerdere rijbroeken hebt uitgeprobeerd en bij alle broeken dezelfde klacht hebt, zal het vast niet aan de pasvorm liggen, maar kijk er voor de zekerheid eens goed naar.
Ik rijd gegarandeerd de binnenkant van mijn knieën kapot als mijn rijbroek net iets te wijd zit bij mijn knieën.
Nu wil ik wel eens last hebben van lokaal wat meer of minder vet (of misschien gewoon vocht in mijn benen) dus de ene keer zit een broek prima en de andere keer valt die veel te ruim bij mijn knieën en dat levert dan open schuurplekken op.
Als ik met open knieën weer op een paard stap, gaan er grote (wond)pleisters met Ynotyol zalf over die plekken.

Beretto

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-16 09:42

Ik zweer ook bij de blarenstick,een dikke laag vette crème werkt bij mij ook goed maar dat vind mijn rijbroek iets minder fijn

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-16 09:44

Dunne elastische legging onder je rijbroek? Doe ik ook weleens; niet voor deze problemen, maar als ik last heb van mijn kniegewricht(en).