Sinds een tijdje heb ik last van doorrijd plekken op mijn knieen. Ik heb er alleen maar last van met mijn dressuur zadel. Met mijn vorige zadel heb ik hier nooit last van gehad. Houding word nauwlettend in de gaten gehouden. Dus dat kan het probleem ook niet zijn. Van zadel wisselen wil ik eigenlijk niet. Dus ik zoek een oplossing in mijn eigen kleding.
Ik heb rijbroeken met en zonder leer geprobeerd en met en zonder silicone grip. Maar dat maakt niks uit. Momenteel rijd ik met kniebanden onder mijn rijbroek. Maar echt fijn is dat ook niet aangezien ze niet zo lekker zitten en regelmatig afzakken/oprollen. Maar het werkt wel. Liever zou ik een soort lange onderbroek hebben zodat ze mooier blijven zitten maar waar vind ik die? Ik kan namelijk niks vinden zonder naden aan de binnen kant.
Of heeft er toevallig iemand nog een andere goede tip?!
Probeer anders eens antiblaren stick van Compeed. Dit vormt een filmpje over de huid en werkt enorm goed zonder dat je het voelt.
hoefnageltje
Geplaatst: 26-06-16 23:45
Omdat je meerdere rijbroeken hebt uitgeprobeerd en bij alle broeken dezelfde klacht hebt, zal het vast niet aan de pasvorm liggen, maar kijk er voor de zekerheid eens goed naar. Ik rijd gegarandeerd de binnenkant van mijn knieën kapot als mijn rijbroek net iets te wijd zit bij mijn knieën. Nu wil ik wel eens last hebben van lokaal wat meer of minder vet (of misschien gewoon vocht in mijn benen) dus de ene keer zit een broek prima en de andere keer valt die veel te ruim bij mijn knieën en dat levert dan open schuurplekken op. Als ik met open knieën weer op een paard stap, gaan er grote (wond)pleisters met Ynotyol zalf over die plekken.