Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73
Ineke2 schreef:Even hoor "egt" schrijf je als echt.
Leer dat alsjeblieft, dat kan je later helpen als je bijvb een belangrijke brief / email moet schrijven.
Ontopic ik zou het ene shetlandertje apart van de kudde zetten met een draadje ertussen of verkopen. Ernstige gewonden heeft niemand wat aan en dat jaag gedrag is ook niet grappig.
Jessix schreef:Als het echt niet gaat zul je een andere plek moet zoeken voor je shetlander. Een keer verkeerd trappen kan natuurlijk altijd gebeuren in een kudde, maar ze moet niet bewust gaan jagen en opzettelijk verwonden. Als dat laatste aan de hand is dan kun je weinig anders dan haar uit de groep halen.
Shalimar schreef:Ik sluit me aan bij Ineke2 over je taaldingetje: egt is echt...
Inzake pony, kun je niet met een paar prikpaaltjes en een draadje een stukje voor haar afzetten. Hoef je verder geen drastische maatregelen te nemen.
Shirley schreef:En eventueel de twee merries samen apart zetten?
Is dat geen optie dan?
tessa_brian schreef:Ik vind het vreemd dat dit gedrag nu pas begint. Gezien ze al een behoorlijke tijd samen lopen..
Ik heb hier iets soort gelijks meegemaakt. Mijn fries was dikke maatjes met zijn arabieren vriendje. Ging perfect samen. Afgelopen winter begon de arabier opeens te jagen en te trappen. Mijn fries had geen moment rust meer en ik snapte er niks van.
Tot de arabier een flinke koliek aanval kreeg. Mest onderzoek laten doen en toen bleek dat het arme dier vol zat met lintworm. Beide paarden ontwormt en 2 dagen later waren het weer dikke maatjes. Nooit meer problemen gehad. Sluit zoiets dus ook niet uit TS.
Lovemyponys5 schreef:Shirley schreef:En eventueel de twee merries samen apart zetten?
Is dat geen optie dan?
Het is lastig. Ik sta bij een boer daar huur ik de wei. En daarbij schopt de pony haar maatje ook regelmatig. Dus tja dan zou ik moeten overleggen of ze apart kunnen. is er niet een manier om haar te leren dat ze moet delen en haar te leren kalm te blijven?
Ragdollcat schreef:Als ik jou was............direct apart zetten, hoe dan ook.
Dan zorg je er maar voor dat het wel kan.
Lovemyponys5 schreef:Ik heb besloten om voor kaily een ander huisje te gaan zoeken. Ivm mijn andere pony's. Dit is best een heel moeilijk besluit maar het kan zo niet langer. Heel misschien wil mijn vriendin haar overnemen, ze gaat dit thuis overleggen en dan hoor ik morgen of ze haar kan overnemen of niet. En anders is het zoeken naar een goed tehuis voor haar