Wie o wie kan helpen.. laarzendillema.

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

lunalizzy

Wie o wie kan helpen.. laarzendillema.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-06-16 21:44

Hallo allemaal,

Aangezien mijn laarzen naar 3 jaar wel aan hun einde zijn, ben ik op zoek naar andere. Ik kan de niro's van iemand overkopen voor 200 euro. Nu zag ik dat de petrie Verona nu voor 250 nieuw zijn. Ik vind de niro super lekker zitten, maar ze zijn gebruikt en dat zie je ook. Bij de petrie heb ik gehoord dat die echt niet fijn zitten, maar het is wel het model wat ik super mooi vind. Kan iemand mij helpen waar jullie voor zouden kiezen? Ik vind het ook belangrijk dat ik er een tijdje mee kan doen.

Hoop dat jullie raad hebben. :')

Joanne1987

Re: Wie o wie kan helpen.. laarzendillema.

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-16 21:50

Als je de Niro fijn vind maar nieuw te duur, kun je ook naar fildona/tri colore laarzen kijken, dit is de budget lijn van de Niro. Ik heb ze gehad en zijn heel fijn! Is ook een topic van hier op Bokt

Cheminee

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-16 22:01

Lipica laarzen?

Doutsen_J

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-16 22:05

lunalizzy schreef:
Ik vind het ook belangrijk dat ik er een tijdje mee kan doen.

Waarschijnlijk is het niet je type laars :+ , maar mijn zus heeft haar Ariat Bromonts al 8 jaar denk ik en ze leven nog steeds. Ik heb ze zelf nu ook zo'n anderhalf jaar en ze zijn echt heel fijn, je kunt er zo een hele dag op lopen. :j
Laatst bijgewerkt door Doutsen_J op 23-06-16 22:07, in het totaal 1 keer bewerkt

lunalizzy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-06-16 22:06

xxEvelynxx schreef:
Lipica laarzen?

Heb gehoord dat deze minder lang mee gaan wat voor mij wel een must is. Wel bedankt voor het meedenken!

lunalizzy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-06-16 22:08

Doutsen_J schreef:
lunalizzy schreef:
Ik vind het ook belangrijk dat ik er een tijdje mee kan doen.

Waarschijnlijk is het niet je type laars :+ , maar mijn zus heeft haar Ariat Bromonts al 8 jaar denk ik en ze leven nog steeds. Ik heb ze zelf nu ook zo'n anderhalf jaar en ze zijn echt heel fijn, je kunt er zo een hele dag op lopen. :j

[ [url=m/8KllgI.jpg]Afbeelding[/url] ]

Haha ben inderdaad wel meer van een laars met een leuke dressuurboog er aan. En de de niro die ik kon overkopen had dat ook niet echt, maar ze zaten zo heerlijk.. lastig :+

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-16 22:15

Ik heb een tijdje terug hele nette Lipica laarzen uit 2008 weggedaan omdat ik ze niet meer pas. Het is ook maar net hoe je er mee om gaat natuurlijk. Ik heb nu De Niro's en het lijkt er niet op dat die nou zoveel langer mee gaan, hetgeen op zich niet gek is gezien het kalfsleer is.

Heb je Petrie al eens aan gehad? Dat zijn ook goede laarzen (zolang het geen venento leer is), maar ik vind ze bijvoorbeeld echt voor geen meter zitten.

lunalizzy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-06-16 22:18

Nies_ schreef:
Ik heb een tijdje terug hele nette Lipica laarzen uit 2008 weggedaan omdat ik ze niet meer pas. Het is ook maar net hoe je er mee om gaat natuurlijk. Ik heb nu De Niro's en het lijkt er niet op dat die nou zoveel langer mee gaan, hetgeen op zich niet gek is gezien het kalfsleer is.

Heb je Petrie al eens aan gehad? Dat zijn ook goede laarzen (zolang het geen venento leer is), maar ik vind ze bijvoorbeeld echt voor geen meter zitten.

Heb ze nog niet aan gehad, maar hoor inderdaad van veel dat die zo stug zitten en je weinig contact met je paard hebt.

silvia58

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-16 22:20

De laarzen van Ariat zitten meteen heel fijn.
Een echte aanrader en bijna overal te koop :j
Ariat heeft meerdere modellen.
Mijn dochter heeft al tien jaar dressuur laarzen en net weer
een paar nieuwe gekocht voor netjes ;)

Drico

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-16 22:23

Inderdaad misschien ook de De Niro Tricolore in overweging nemen. Die kosten nieuw €269,50 als ik het goed heb :j

Jasmijn10

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-16 00:32

Ariat! iets duurder maar het is mij ook gelukt met extreem dunne voeten en kuiten

paardje1983

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-16 17:17

Derby laarzen

_Nis

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-16 16:45

Het is verschil van 50,00 en de een is nieuw en het is ook een kwestie van wat jij fijn vind of niet. Dat is met alles zo dus ik zou gewoon voor de nieuwe gaan als je voor iets betaalt betaal dan wel voor iets goeds.

Pebblea

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-16 16:50

Inderdaad Ariat! Ik heb bij ruitersportruinen.nl mijn ariat laarzen besteld, kostten voorheen 550,- en nu 125,-. Na 1x dragen een lichte blaar, daarna waren ze al ingereden en heb geen blaren / pijn meer gehad. Weet niet meer hoe ze heten maar ze hadden maar 1 soort volgens mij.

XXIlseee

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-16 15:50

Ik zou zelf nooit laarzen kopen die niet lekker zitten, ook a zijn ze mooi. Ik zou dus voor de niro's gaan. daar tegen over gaan de petrie's misschien wel langer mee.

faunty

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-16 16:02

Petrie laarzen zijn stijver , de nero laarzen zijn soepeler. Als je niet van stijf houdt zitten patrijs idd voor geen meter , ik wil persoonlijk geen andere meer <3

inekebebingh

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-16 14:32

Ik gebruik de standaard laarzen met rits van Madoni .. ik heb een brede kuit dus ik kan niet in de petri's en daar baal ik onwijs van.. want daar blijft je voet heel mooi stil in..
Mijn mening

Zuidpool29

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-16 21:54

Ik heb zelf petrie laarzen. Deze zitten nu heel erg fijn, maar het heeft zeker 6 maanden geduurd voordat ze soepel waren ik geen pijn meer had op overgang van scheenbeen naar wreef (buigpunt van laars op wreef). Ik heb ze nu 4 jaar maar merk dat ik het blauwe van de eerste looiing begin te zien op de tenen. Dit schijnt tegenwoordig veel voor te komen omdat de ouderwetse verf niet meer gebruikt mag worden wegens milieu. Ik weet niet of dit bij andere merken dan petrie ook is.

Overigens heeft een zadelmaker mij laatst gezegd dat zij mensen laarzen aanraad waarbij onderaan bij de rits niet zo'n beschermkapje zit zeg maar, gezien dit zorgt voor snel stukgaan van de ritsen als die iets scheef is ingezet. En bovendien ook moeilijk om ritsen te repareren met zo'n leertje onderaan.

Ninapaard98

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-16 06:11

Ik zou voor De Niro's gaan, als de Petrie laarzen niet lekker zitten dan is het duidelijk toch! Als De Niro's al wat beschadigd zijn kan je ook nog altijd proberen ze even poetsen of ze weg te brengen, dan zijn ze toch wat mooier. Maar als je ze echt lelijk vind moet je het natuurlijk niet doen..

Je kan altijd nog even langs een ruitersportzaak gaan en de Petrie laarzen even passen, natuurlijk kan je dan niet voelen hoe het zit met het rijden maar het kan je wel een beetje een indicatie geven van hoe ze zitten. Dan is het misschien makkelijker kiezen.

Sil1992

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-16 09:36

Comfort is altijd belangrijker dan hoe het eruit ziet toch?

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-16 10:11

Ligt er maar net aan wat het gebruiksdoel is en gelukkig sluit het een het ander niet uit. :)

Maureen_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-16 10:14

Ik denk dat "Petrie wat niet lekker zit" een vooroordeel is

Ik ben wel een tevreden klant van Petrie :)

Essxan

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-16 10:27

Ik heb ook petries. Denk ook heel erg dat het er bij petrie aan ligt welk model je hebt. Inderdaad heb je modellen die erg stug zijn maar je hebt ook soepele leren laarzen. Ik heb de soepele laarzen en heb ze echt niet in hoeven te rijden. Zaten vanaf dag 1 heerlijk.

Maureen_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-16 10:39

Die oude petries zijn net kachelpijpen zo stijf maarja, zo'n beetje ieder merk laars wat je rond die tijd kocht was zo stug

Van de andere kant, zo'n beetje ieder model laars wat je nu koopt is gewoon van goede kwaliteit :) Ik zou me niet te zeer klemmen op een merk maar juist op iets wat jij mooi vind, fijn vind zitten en eventueel voor jou in een standaard maat kunt vinden. Bij maatwerk is de levertijd altijd wat langer en het kostenplaatje ook ietsje duurder.

Izzy19

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-16 10:50

Ik heb zelf de Petrie Verona laars gekocht een maand of 2 geleden. Dit type laars is ook heel soepel, ik vind het ook fijn dat er een stukje elastiek in zit, mijn benen zijn 's avonds namelijk vaak iets dikker ivm bureauwerk de hele dag. Door die elastiek erin passen ze zowel 's morgens als 's avonds prima en kan ik dus ook gewoon in de standaardmaat. Ik vind ze ook erg fijn zitten. Hoe lang ze mee gaan weet ik natuurlijk nog niet. Voordeel is dat de rits vooraan zit waardoor die al veel minder af ziet. Heel fijn model van laars, ik ben er heel tevreden van!