lange buitenritten

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Evaliene

lange buitenritten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-06-16 19:58

hai
ik ga binnenkort op kamp en we gaan ritten maken van 6 uur
nou helemaal leuk natuurlijk alleen heb ik nog nooit zo lang gereden
ondanks dat we natuurlijk ook pauze's nemen waar moet ik op letten?
ik neem in ieder geval een zadel bontje mee en kan ik beter een nieuwe broek aandoen of mijn rijbroek die ik nu gebruik?
groetjes

Myrth97

Re: lange buitenritten

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-16 20:05

Ik zou een broek aandoen waarvan je zeker weet dat ie lekker zit (tenzij hij erg versleten is natuurlijk). Ik moet bieuwe broeken toch altijd even inrijden, dus dan zou ik een doen die sowieso lekker zit!

Steef159

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-16 20:07

Je oude rijbroek daarvan weet je zeker dat hij goed zit. Ik neem meestal een heuptasje of iets anders mee waar ik mijn telefoon in kan stoppen.

Evaliene

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-06-16 20:12

Myrth97 schreef:
Ik zou een broek aandoen waarvan je zeker weet dat ie lekker zit (tenzij hij erg versleten is natuurlijk). Ik moet bieuwe broeken toch altijd even inrijden, dus dan zou ik een doen die sowieso lekker zit!

dankjewel :) de broek waar in ik nu rij is niet versleten gelukkig maar wil voor de zekerheid toch 1 extra meenemen :)

Evaliene

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-06-16 20:14

Steef159 schreef:
Je oude rijbroek daarvan weet je zeker dat hij goed zit. Ik neem meestal een heuptasje of iets anders mee waar ik mijn telefoon in kan stoppen.

ja heb een zadeltas mee :) en wil voor de zekerheid een extra mee nemen dus dat word zoeken en passen morgen :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-16 20:14

Zorg dat je een flesje water mee kan nemen!

XRosalieee

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-16 20:15

Ik weet niet wanneer je gaat, maar ik was op trektocht vorig jaar, warmste week :Y)
Mijn advies is dan echt zo'n 'hardlopers gordel' mee te nemen. Hier zitten kleine flesjes aan. Want man wat had je dan dorst! Als ik dat toen had gehad... :D

stroopkoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-16 20:15

Zou voor je oude broek gaan je kunt eventueel de nieuwe menemen als extra voor de zekerheid! Zelf heb ik altijd een soort draagtassen waar ik eten, mijn telefoon enz in kan doen :D

Doef

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-16 20:18

Ik zou sowieso niet vergeten een paard mee te nemen! Nee maar, het is ook wel handig om wat te eten en drinken mee te hebben, paracetamol, pleisters mocht jij of iemand anders gevallen oid zijn :).

Evaliene

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-06-16 20:19

Danique schreef:
Zorg dat je een flesje water mee kan nemen!

ja dat zeker neem bidons mee voor mijn paard en voor mezelf ^_^ als het goed is kunnen we ook zwemmen dus kan hij ook daar drinken

Evaliene

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-06-16 20:20

XRosalieee schreef:
Ik weet niet wanneer je gaat, maar ik was op trektocht vorig jaar, warmste week :Y)
Mijn advies is dan echt zo'n 'hardlopers gordel' mee te nemen. Hier zitten kleine flesjes aan. Want man wat had je dan dorst! Als ik dat toen had gehad... :D

morgen over twee weken en ja dat zal best neem twee bidons mee en een extra fles water maar als het goed is gaan we ook zwemmen dus kan die daar ook drinken :)

Evaliene

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-06-16 20:21

sat_nath schreef:
Zou voor je oude broek gaan je kunt eventueel de nieuwe menemen als extra voor de zekerheid! Zelf heb ik altijd een soort draagtassen waar ik eten, mijn telefoon enz in kan doen :D

ja die gaat zo en zo mee ga morgen even langs decathlon en dan passen want had er eentje gevonden :) en ik heb een zadeltas mee :)

Evaliene

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-06-16 20:24

Doef schreef:
Ik zou sowieso niet vergeten een paard mee te nemen! Nee maar, het is ook wel handig om wat te eten en drinken mee te hebben, paracetamol, pleisters mocht jij of iemand anders gevallen oid zijn :).

haha ja dat lijkt me wel handig en paracetamol heb ik standaard bij me zal ook pleisters meenemen idd en voor de zekerheid hoeven krabber tekenpen en betadine :)

Evaliene

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-06-16 20:25

oh helemaal vergeten maar bedankt iedereen voor het reageren :D en alvast de mensen die eventueel nog gaan reageren

friesiszwart

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-16 20:38

als het nu is zo wie zo dazenspray meeneemen. Ik gebruik Veerust bevalt mij goed.
je geeft zelf al aan wat water en wellicht een paar appels ook voor het paard.

Lisa99

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-16 21:16

Zorg dat je ondergoed zonder naad koopt. hierdoor verminder je de kans op doorrijdplekken. Enne om het nog gek te maken ook, heel veel mannen boxershorts hebben geen naad en lopen wat langer door op je benen. Ideale onderbroeken die heerlijk zijn voor het rijden.

Verder inderdaad heuptasje of hardloopgordel. en ik nam altijd babydoekjes mee zodat ik bij iedere pauze mijn gezicht kan opfrissen en afkoelen mocht je geen beschikking hebben tot water.

enne verder.... oja ik raad je aan jophurs met chaps aan te doen, zo kun je de chaps afdoen tijdens de pauzes.

uuuhm.. halstertouw aan je zadel klikken, halster om laten of om je eigen hangen (als een schoudertas) en neem een extra beugelriem mee. je wilt niet weten voor wat voor rare dingen je af en toe moet stoppen.

ik denk dat het dat wel was.

je zou eventueel wat dextro energy mee kunnen nemen. ik als diabetes patiënt heb dit altijd bij maar kan me voorstellen dat je af en toe te kort aan energie hebt, zeker met dit weer.

succes!

Evaliene

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-06-16 23:41

friesiszwart schreef:
als het nu is zo wie zo dazenspray meeneemen. Ik gebruik Veerust bevalt mij goed.
je geeft zelf al aan wat water en wellicht een paar appels ook voor het paard.

ja goed idee neem ook appels mee ik heb vliegenspray die ook tegen dazen helpt als het goed is heb het van iemand gekregen weet niet hoe het heet maar de fles ziet er zo uit http://www.limburgsruiterhuis.nl/produc ... denparfum/

Evaliene

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-06-16 23:45

Lisa99 schreef:
Zorg dat je ondergoed zonder naad koopt. hierdoor verminder je de kans op doorrijdplekken. Enne om het nog gek te maken ook, heel veel mannen boxershorts hebben geen naad en lopen wat langer door op je benen. Ideale onderbroeken die heerlijk zijn voor het rijden.

Verder inderdaad heuptasje of hardloopgordel. en ik nam altijd babydoekjes mee zodat ik bij iedere pauze mijn gezicht kan opfrissen en afkoelen mocht je geen beschikking hebben tot water.

enne verder.... oja ik raad je aan jophurs met chaps aan te doen, zo kun je de chaps afdoen tijdens de pauzes.

uuuhm.. halstertouw aan je zadel klikken, halster om laten of om je eigen hangen (als een schoudertas) en neem een extra beugelriem mee. je wilt niet weten voor wat voor rare dingen je af en toe moet stoppen.

ik denk dat het dat wel was.

je zou eventueel wat dextro energy mee kunnen nemen. ik als diabetes patiënt heb dit altijd bij maar kan me voorstellen dat je af en toe te kort aan energie hebt, zeker met dit weer.

succes!

ga morgen gelijk even voor boxers kijken dankjewel voor de tips ga het allemaal even opschrijven :)

Lisa99

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-16 09:11

Evaliene schreef:
Lisa99 schreef:

succes!

ga morgen gelijk even voor boxers kijken dankjewel voor de tips ga het allemaal even opschrijven :)

als je nog vragen hebt, stel ze gerust of stuur een pb. ga nu al 5 jaar lang altijd op trektocht van 4 dagen met ritten van 5 à 6 uur per dag :+ , ik help je graag *\o/*

Sanguine

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-16 09:15

Goede tips die er al gegeven zijn! Ik kan niets anders dan je echt onwijs veel plezier te wensen. Geniet er van!! *\o/*

Hilary

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-16 09:20

Op erg lange ritten stap ik meestal na een uurtje even van mijn paard af en loop er dan een kwartier (ongeveer) naast. Daarna stap ik weer op en rij ik weer verder. Dan kun je zelf even anders bewegen en voorkom je dat je stijve knieën / enkels / rug krijgt. Ook fijn voor je paard om even zonder gewicht te lopen.

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-16 09:21

Let op dat je je telefoon niet in je zadeltas doet maar ergens aan je lichaam, dus heuptasje, band om je arm oid.
Als je namelijk van je paard valt en dan je telefoon nodig bent is je paard er anders met je telefoon vandoor.

Verder zijn er goede tips gegeven vind ik.

Evaliene

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-06-16 09:44

[/quote]
ga morgen gelijk even voor boxers kijken dankjewel voor de tips ga het allemaal even opschrijven :)[/quote]

als je nog vragen hebt, stel ze gerust of stuur een pb. ga nu al 5 jaar lang altijd op trektocht van 4 dagen met ritten van 5 à 6 uur per dag :+ , ik help je graag *\o/*[/quote]
super dankjewel :) maar denk dat ik wel voor uit kom met de tips maar anders stuur ik een pb :)

Evaliene

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-06-16 09:44

Sanguine schreef:
Goede tips die er al gegeven zijn! Ik kan niets anders dan je echt onwijs veel plezier te wensen. Geniet er van!! *\o/*

dankjewel gaat zeker goed komen :)

Evaliene

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-06-16 09:45

Hilary schreef:
Op erg lange ritten stap ik meestal na een uurtje even van mijn paard af en loop er dan een kwartier (ongeveer) naast. Daarna stap ik weer op en rij ik weer verder. Dan kun je zelf even anders bewegen en voorkom je dat je stijve knieën / enkels / rug krijgt. Ook fijn voor je paard om even zonder gewicht te lopen.

dankjewel voor de tip die ga ik zeker onthouden :D