Sensibel paard?

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Sensibel paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-16 20:59

Tja, en toen werd mijn merrie zo maar sensibel genoemd -O- Het is nog nooit in me op gekomen om mijn merrie zo te benoemen.
Dat ze schrikkerig is, ja dat zeer zeker.
Dat ze soms overstuur kan reageren, ook dat inderdaad. Maar tussen de bedrijven door erg braaf, ijverig, slim, mee denkend en een respectvol dier.
Alleen had ik er zelf nooit dat etiketje op geplakt. Ik vroeg mij dan ook af, wat is in de ogen van anderen een sensibel paard?

Yacintha

Re: Sensibel paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-16 21:02

Een sensibel paard is voor mij een paard dat schrikkerig/rillerig is, gevoelig voor druk en gevoelig voor prikkels van buitenaf.
Ik heb een sensibel paard, super braaf, werkwillend, nieuwsgierig en werkt graag, maar heel gevoelig en kans zomaar de emmer laten overlipen en schrikken of wat dan ook

Lovas

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-16 22:10

Ja mijn paard word ook vaak sensibel genoemd.
Maar dan ook 'erg' sensibel, heel gevoelig en snel in paniek. Het is een fijn paard maar wel onvoorspelbaar en schrikachtig. Ik geloof er ook in dat het kan minderen, hij is gewoon wat onzeker door zijn verleden maar in veel dingen geef ik hem meer vertrouwen en zo word het ook minder. Maar het blijft een volbloed. ik kan er niet even iemand opzetten. Hij is wel werkwillend hij gaat echt voor mij door het vuur.
Wat nou sensibel is, ja ik denk inderdaad wat diegene hiervoor zei,
Gevoeliger, onzekerder en rilliger/schrikachtiger.
Ik denk dat het vooral ook paarden zijn die een ruiter nodig hebben met geduld en die vooral weten wat ze doen, paarden die wel een handleiding hebben. Tenminste de mijne wel! :j

vanspeijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-16 22:20

Ik vind sensibel niet per se gelijk staan aan schrikkerig... Sensibel is voor mij simpelweg een gevoelig paard. Vind ze vaak ook erg intelligent. Mijn paard is zeer gevoelig/sensibel, die is op je pinken en met je bekken te rijden. Maar schrikkerig? Neu.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-16 06:29

vanspeijk schreef:
Ik vind sensibel niet per se gelijk staan aan schrikkerig... Sensibel is voor mij simpelweg een gevoelig paard. Vind ze vaak ook erg intelligent. Mijn paard is zeer gevoelig/sensibel, die is op je pinken en met je bekken te rijden. Maar schrikkerig? Neu.

Inderdaad ja, ook sensibel, maar dan anders :-)

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-16 06:35

vanspeijk schreef:

Mee eens.

Wellicht dat een sensibele op de "enge"dingen die het tegenkomt gewoon op een snellere manier er op reageert.
Het lijkt dan alleen dat ze sneller schrikken.