Na 6 jaar weer paardrijden

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

orlando9

Na 6 jaar weer paardrijden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-06-16 18:35

Bijna 6 jaar geleden ben ik bevallen van mijn 1 e dochter, en heb mijn 2 paarden toen verkocht.
Nu gaat het toch weer kriebelen, de jongste gaat in aug naar school en ik denk weer over een eigen paard.

Nu ga ik donderdag een priveles nemen op een manege in de buurt. Vind het spannend hoe het zal gaan na 6 jaar. Ook ergens een heel klein beetje bang weer. Meer mensen die zo weer zijn begonnen?

Baileyi

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-16 18:41

Ik ben een keer vier/vijf jaar gestopt en ben ook weer op een manege begonnen in mijn studententijd, in het begin was het wel wat onwennig en ik kwam erachter dat ik veel banger was voor bv vallen enzo dan toen ik nog jong was en op elke pony sprong :Y)
Ondertussen heb ik het weer helemaal opgepakt en heb ik ook weer een bijrijdpaard waar het super mee gaat :D

Ze zeggen dat je paardrijden niet verleerd dus met jou komt het ook vast goed! Heel veel plezier alvast :)

orlando9

Re: Na 6 jaar weer paardrijden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-06-16 18:42

Frettie ja idd ben ik bang om eraf te vallen. Ook nu ik kinderen heb. Ik ben 32 nu. maar tegelijk zoveel zin erin.

denbine

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-16 18:43

Nadat ik ben gestopt met de paardensport, ben ik toen mijn dochtertje 6 was weer gaan werken in de paardensport.
Ik wilde absoluut niet meer rijden, uiteindelijk toch opgestapt.
Ik had 10 jaar niet gereden en zelfs het opstappen ging soepeltjes :)
Het voelde enorm vertrouwd
Wel merkte ik dat m'n balans stukken minder was, waardoor ook flink spierpijn ;)
Helaas een ongeluk gehad (niet met paard) en mag / kan nu niet meer rijden.

En inderdaad zo een alles durver als ik was, zo voorzichtig ben ik na de geboorte van m'n dochter

xBontfire

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-16 18:44

Zelf geen ervaring mee maar ben wel een heel angstige ruiter (angstig persoon)
gewoon rustig opbouwen en vragen of je op de echt brave paarden kunt rijden, dan komt het vast goed. :)

Marleen_L

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-16 19:10

Ik ben ooit 2,5 jaar gestopt, omdat mijn manege stopte en ik geen zin had om naar een andere te gaan. Dit is natuurlijk geen 6 jaar, maar was er wel echt helemaal uit. Tijdens mijn studententijd toch weer opgepakt en merkte dat ik wel wat banger was. Toch was ik echt niet verleerd. Inderdaad gewoon aangeven dat het lang geleden en vragen om een braaf paardje, het went snel genoeg weer. Wel veel spierpijn gehad ja, maar dat is overkomelijk ;)

Laat je weten hoe het ging? Ben benieuwd!

Baileyi

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-16 19:13

orlando9 schreef:
Frettie ja idd ben ik bang om eraf te vallen. Ook nu ik kinderen heb. Ik ben 32 nu. maar tegelijk zoveel zin erin.

Bij mij is die angst geleidelijk aan minder geworden door in het begin steeds op echt de braafste paarden te rijden en liefst ook gewoon steeds op dezelfde, dan bouw je net iets meer een band op en dat zorgt weer voor meer vertrouwen :).

Herman97

Re: Na 6 jaar weer paardrijden

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-16 19:20

Ik ben er 12 jaar uit geweest. De eerste paar keren flink spierpijn gehad maar dat gaat over. Ik merk wel dat het allemaal iets minder soepel is en gaat dan toen ik voor het laatst op paard zat. Ik ben inmiddels weer zo ver dat ik aankomende zondag mijn wedstrijd debuut ga maken. Ik ga na bijna 20 jaar de ring weer in. Heb lichte tour nivo gereden en ga nu met een groen paard L1 starten .... pfff best spannend ....

Je pakt het rijden zo weer op. Het is net fietsen ... je verleert het niet. Alleen is je uithoudingsvermogen echt helemaal pet maar dat komt wel weer .... geniet ervan !!!