Paardenverzekering afsluiten

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

mierkuhh

Paardenverzekering afsluiten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-06-16 16:12

Hoi hoi!

Na lang wikken en wegen heb ik toch besloten om een tweede paardje aan te schaffen. Ik heb op dit moment een shetlander aan huis staan, deze is verder niet verzekerd. Ik wist in eerste instantie ook niet dat het mogelijk was, tot iemand me er laatst op wees.
Nu heb ik een poging gedaan om me er in te verdiepen, maar toch is de ervaring van anderen wat betreft zo'n verzekering me ook heel wat waard.
Zouden jullie het aanraden om een verzekering af te sluiten voor een paard? Of hebben jullie een verzekering?

Ik hoor graag jullie verhalen! :j

Wesco

Re: Paardenverzekering afsluiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-16 16:17

Ik heb mijn pony bij EFO verzekerd en ben nog steeds tevreden.

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-16 05:09

"Je moet niet verzekeren wat je zelf kunt dragen" zei mijn vader altijd.
Mijn tweede pony kwam dus niet eerder dan toen de spaarrekening hoog genoeg was om een buffer over te houden voor als er iets aan de paarden mankeert.

Verzekeraars willen het liefst zoveel mogelijk premie ontvangen en zo min mogelijk uitkeren, daar zit nl hun winst.
Lees de verhalen hier op bokt ook maar na over verzekeringen.
Paar keer pech met paard en uit de verzekering gezet, werd ze te duur.
Of paard wat ouder wordt. Jarenlang premie betaald en als je een keer wat wil incasseren krijg je niet meer allew vergoed omdat het dier al zo oud is.

Ik heb dus een eigen reservepot die maandelijks ook nog wordt bijgevuld en daarvan worden dierenartsrekeningen betaald.

Nu ligt een en ander wel ook aan de waarde van het dier, voor mijn pony's is de verzekerde waarde ook betrekkelijk laag en dus het bedrag tot waar een behandeling vergoed wordt ook.

Fish_n_Chips

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-16 19:08

Ik ben het inderdaad eens met wat Marije_jiplover zegt. Verzekeringen zijn voor wat je zelf niet kunt betalen, anders is het zonde geld. Tenzij je kosten verwacht, natuurlijk, en je kunt berekenen dat de verzekering goedkoper is dan de kosten.

Ik lees op je profiel dat je nog maar 19 bent. Je zou ook eens met je ouders om de tafel kunnen gaan zitten. Misschien zijn zij wel bereid om kosten op te vangen tot een zekere hoogte, die jij vervolgens langzaam terug kunt betalen? Als een soort van rentevrije lening (of tegen inflatie i.p.v. rentevrij).

meisje2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-16 19:12

Ik heb mijn paard ook bij ego verzekerd. Heb hem nu bijna drie jaar in mijn bezit en gelukkig nog nooit iets gehad maar dat had ik met mijn merrie ook niet en die heb ik in 2013 moeten laten inslapen door koliek. Was toch maar blij dat ik haar toen in de verzekering had. Hem dus nu ook maar dan uitgebreide.

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-16 19:16

Heb geen verzekering, simpelweg omdat het (veel) meer kost als dat het oplevert.

Sakura789

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-16 10:57

Hangt ook van het paard af! Heb je een talentvol jong paard met een paar nullen achter een getal, dan zou ik het zeker doen. Bij een wat ouder paard of een recreatief paard, zou ik eerder elke maand zelf geld opzij gaan leggen.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-16 18:14

Nee, ik verzeker niet. Open een spaarrekening en mik daar elke maand 62 euro op.

future_vet

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-16 18:21

Nadeel bij paardenverzekeringen is dat ze je eruit gooien als je echt hoge kosten hebt. Dus je kan beter zelf een potje maken

rina

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-16 18:23

Ook hier niks verzekerd. Fijn akkefietje met ze gehad toen mijn (dure) merrie een hoefbeenbreuk opliep en ik maar moest bewijzen dat het geweld buitenaf was ipv overbelasting. Niet te doen, en zij hebben NIET uitbetaald. Daar betaal je dan premie voor. Daarnaast gaan ze je dan ook nog voorschrijven als er wat is, wat gedaan mag worden en wat niet. En als paard ingeslapen moet worden moet je het aan de verzekering overdoen. Zij bepalen wat en hoe. Ik ben eigenaar van mijn eigen paard en ik bepaal, niet de verzekering.

Een verzekering is er niet voor ons, maar om aan ons te verdienen.

moyra

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-16 18:28

Ik heb een verzekering gehad en ben volledig genezen.
Nu kan mijn paard I.v.m blessure niet meer verzekerd worden maar zou er ook nooit meer aan beginnen :n

AylaL

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-16 18:43

Nee geen verzekering hier . Slechte verhalen gehoord van mensen