Selectiewedstrijden?

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Hinke

Selectiewedstrijden?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-06-16 11:28

Omdat ik nog niet zo heel lang geleden weer begonnen ben met wedstrijden rijden zijn een aantal dingen me wat onduidelijk mbt selectiewedstrijden. Ik wil mij inschrijven voor een wedstrijd, klasse l1. Er staat bij dat het een selectiewedstrijd is, maar ik geef aan dat ik niet voor selectie mee rijd. Krijg ik als antwoord dat ik niet mee kan doen omdat ik niet bij de kring NOF hoor (wss heeft dit te maken met het feit dat ik lid ben van een amsterdamse rijvereniging en nu naar friesland verhuisd ben). De meeste wedstrijden in de buurt zijn selectiewedstrijden en ik wil toch graag deze zomer nog wat wedstrijden kunnen rijden.
Weet iemand hoe dit zit? Waarom kan ik me niet aanmelden? Ik wil gewoon proeven rijden en als ik wel mee kan doen als ik wel voor de selectiewedstrijd mee rijd vind ik dit ook prima. Maar dan zit ik mss met het feit dat ik lid ben van een amsterdamse rijvereniging (?)
Hopelijk kan iemand mij hiermee helpen :)

ponyparadijs

Re: Selectiewedstrijden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-16 11:32

Met je amsterdamse rijvereniging val je niet in de regio waar je wil starten.
Met selectie wedstrijden is het zo dat leden van de regio die mee doen voor de selectie voorrang hebben op de losse starts
Dat heeft er waarschijnlijk mee te maken dat er maar beperkte startplaatsen zijn.

Ik denk dat je een andere wedstrijd moet zoeken.
Het is namelijk niet zo dat die er in de regio niet zijn dan.
Maar waarschijnlijk moet je wat verder weg.

FriesWytske

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-16 11:36

Hinke schreef:
Omdat ik nog niet zo heel lang geleden weer begonnen ben met wedstrijden rijden zijn een aantal dingen me wat onduidelijk mbt selectiewedstrijden. Ik wil mij inschrijven voor een wedstrijd, klasse l1. Er staat bij dat het een selectiewedstrijd is, maar ik geef aan dat ik niet voor selectie mee rijd. Krijg ik als antwoord dat ik niet mee kan doen omdat ik niet bij de kring NOF hoor (wss heeft dit te maken met het feit dat ik lid ben van een amsterdamse rijvereniging en nu naar friesland verhuisd ben). De meeste wedstrijden in de buurt zijn selectiewedstrijden en ik wil toch graag deze zomer nog wat wedstrijden kunnen rijden.
Weet iemand hoe dit zit? Waarom kan ik me niet aanmelden? Ik wil gewoon proeven rijden en als ik wel mee kan doen als ik wel voor de selectiewedstrijd mee rijd vind ik dit ook prima. Maar dan zit ik mss met het feit dat ik lid ben van een amsterdamse rijvereniging (?)
Hopelijk kan iemand mij hiermee helpen :)

Dit komt inderdaad omdat je niet lid bent van een vereniging in de kring NOF. De selectiewedstrijden zijn alleen voorbehouden voor leden uit de kring die de desbetreffende selectie organiseerd. Zijn dan meestal ook kringwedstrijden. Is in onze provincie maar 1 kring die geen kringwedstrijden heeft. En haar selecties tijdens een aantal concoursen in hun kringgebied organiseerd.

Hinke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-06-16 21:13

Bedankt voor de info! Gelukkig ben ik inmiddels al weer rijdend lid bij een vereniging in friesland - dit zal dan dus wel bij de kring NOF horen. Heb nu twee lidmaatschappen. De oplossing lijkt dus simpel; opzeggen bij de amsterdamse rijvereniging :D

FriesWytske

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-16 21:18

Moet je je startpas even overzetten naar de club in Friesland. En als die in de kring NOF zit, mag je er aan die wedstrijd meedoen.

Zeepsop

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-16 21:20

Bij ons mag je gewoon in een andere kring een selectie wedstrijd rijden, maar de ruiters die voor selectie rijden hebben wel voorrang. Dus stel jij staat ingeschreven in een kring waar jij niet inzit, en de wedstrijd krijgt teveel aanmeldingen, kan de organisatie ervoor kiezen om jou niet te laten starten en om ruimte te maken voor selectie ruiters.

Ik heb al wel vaker een selectie wedstrijd gereden van een andere kring, nooit problemen meegehad.

Maar misschien werkt het in andere delen van het land anders, dat weet ik niet. ;)

FriesWytske

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-16 21:22

Hier mag dat op de kringwedstrijden niet, Zeepsop. Als de selecties tijdens een concours plaats vind, wat 1 kring hier in Friesland doet. Dan mag het weer wel.

Zeepsop

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-16 21:26

FriesWytske schreef:
Hier mag dat op de kringwedstrijden niet, Zeepsop. Als de selecties tijdens een concours plaats vind, wat 1 kring hier in Friesland doet. Dan mag het weer wel.

Oh haha okee, ik woon in het zuiden. :P

Hinke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-06-16 23:10

Bedankt voor de reacties! Ik weet nu iig wat me te doen staat, nl van vereniging veranderen bij het knhs.

Mayflower_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-16 10:19

Toevallig de wedstrijd voor volgende week in Drogeham? Ik loop ook tegen hetzelfde probleem aan haha.