nou ja, paard is er, koets is er, wij zijn er..... meeste ingrediënten zijn dus al aanwezig. laten we het gewoon doen!
Paard staat aan de rand van de posbank, dit zal dan ook onze start zijn. vanuit daar zullen we dus ergens heen rijden, overnachten, nog ergens heen, nog eens overnachten en dan weer terug. Mocht het bevallen en het paard is volgend jaar nog steeds en puike conditie, kunnen we altijd wat langer gaan.
Ik start dit topic om eens van ideeën uit te wisselen. Wat moeten we absoluut neit vergeten, wat kunnen we thuislaten, hoe kunnen we het beste een route uitzoeken? en mocht er genoeg animo voor zijn, kunnen we onze avonturen als we eenmaal vertrekken ook wel hier bijhouden. Ons kennende...avonturen genoeg
Het paard wat het allemaal maar even moet gaan doen:
Mau, 18 jaar, staat ong 7,5 jaar voor de wagen, zelf beleerd, als we hem 4x per jaar inspanden was het veel. dit gaan we nu dus opbouwen.

partners in crime, ik heb nu al medelijden met Mau

aangezien mau onder het zadel zo 20-30 kilometer meegaat, gister eens een rondje gemend dat ik vaak met mijn moeder gedaan heb.

dit hield hij al prima vol, aan het einde (200 meter voor stal) begon hij wat met zijn hoofd te slaan, wat aangeeft dat hij wat spierpijn begint te krijgen. prima uitgangspunt dus om vanuit hier verder te trainen