Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Duhelo schreef:Zou je weten welk materiaal die kunststofplaat is? Zoiets of alu zelf plaatsen zou wel moeten lukken. Zelf rubber plaatsen zal al een stuk moeilijker zijn ivm het op zijn plek houden tijdens het drogen...
En ja zoiets is heel makkelijk zelf te doen, als je de plaat vinden kan. Zal morgen wel even een foto maken. 
smurffie schreef:Ik persoonlijk hou niet zo van metaal trapbescherming nadat ik een keer een paard gezien heb waarvan de trailer het gewonnen had. Met genoeg kracht slaat metaal krom en dat geeft flinke wonden.
Ik zou liever een keer meer vervangen met rubber.
Duhelo schreef:de zijwand zit volgens mij niet met bouten aan het chassis vast?
het is een humbaur rapid geloof ik, 4 jaar oud. Kan het nu niet uit mijn hoofd zeggen hoe dat ding in elkaar zit. Ik heb net wel een stukje rubber weggetrokken, en eronder gekeken, de vloer ligt wel nog netjes afgekit tegen de wand, het is puur de rubber die losgekomen is. (gelukkig!)
rondom afkitten is zowiezo het plan, met mijn vorige trailer door schade en schande wijs geworden helaas.
de rvs is inderdaad verzinkt plaatstaal geloof ik, het ging op een 60 kilo per plaat komen voor 4 mm dik, dus dat is nog doenbaar. Van aluminium heb ik schrik dat het zo vlug in blutsen komt. Zijn niet bepaald lichte paarden dat ik heb, ze zijn in principe braaf , maar ALS ze eens iets doen is het meestal wel goed
Maar die kunststof spreekt me eigenlijk meer aan, lichter, gemakkelijker te bevestigen volgen mij, en makkelijker schoon te houden ...
Karreman schreef:Duhelo schreef:de zijwand zit volgens mij niet met bouten aan het chassis vast?
het is een humbaur rapid geloof ik, 4 jaar oud. Kan het nu niet uit mijn hoofd zeggen hoe dat ding in elkaar zit. Ik heb net wel een stukje rubber weggetrokken, en eronder gekeken, de vloer ligt wel nog netjes afgekit tegen de wand, het is puur de rubber die losgekomen is. (gelukkig!)
rondom afkitten is zowiezo het plan, met mijn vorige trailer door schade en schande wijs geworden helaas.
de rvs is inderdaad verzinkt plaatstaal geloof ik, het ging op een 60 kilo per plaat komen voor 4 mm dik, dus dat is nog doenbaar. Van aluminium heb ik schrik dat het zo vlug in blutsen komt. Zijn niet bepaald lichte paarden dat ik heb, ze zijn in principe braaf , maar ALS ze eens iets doen is het meestal wel goed
Maar die kunststof spreekt me eigenlijk meer aan, lichter, gemakkelijker te bevestigen volgen mij, en makkelijker schoon te houden ...
Zijwanden zitten ALTIJD onderlangs met slotbouten vast aan het chassis. Maakt niet uit of de opbouw van hout, aluminium of polyester is.
rina schreef:Fotoalbumpje van de trapbescherming. http://myalbum.com/album/18bVXe4GPbh6
JohanE schreef:Trek alle rubber wat los zit van zijn plek, schoonmaken en drogen en dan met BISON POLYMAX weer vastdrukken, dat duurt geen eeuwigheid en is blijvend elastisch. Rondom de hele rand !! volledig schoonmaken en opnieuw afkitten. Laat de boel nog even 1 a 2 dagen nadrogen (afhankelijk van dikte) en dan kun je alles weer gebruiken.