Trailer opknappen: lijstje

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Pantykous

Trailer opknappen: lijstje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-06-16 14:11

Ik ga mijn trailer opknappen, er komen nieuwe wanden en een nieuwe bodem in. Nou ben ik totaal niet handig maar mijn vader en broertje wel dus zij gaan aan de slag met het project. Ze hebben nog nooit een trailer opgeknapt dus ik ben zelf even op jacht gegaan naar de benodigdheden voor de wanden en vloer en daar heb ik nog een paar vragen over.

*Voor de vloer wordt 24mm multiplex/betonplex aangeraden. Er is ook betonplex te verkrijgen met een antislip laag, is dit wenselijk? Er komt geen gietvloer in de trailer met het oog op scheuren en rotten. Hierover ben ik echt nog in dubio.

*Ik wil graag trapbescherming tegen de wanden aanbrengen, wat voor rubber heb je daarvoor nodig?

*De wanden moeten 12/18 mm (afhankelijk van hoe de trailer nu is opgebouwd) zijn, correct?

*Verder hebben we nog boten lak nodig om de zijnaden te lakken, en kit die goed bestendig is tegen allerlei invloeden.

Er zit een polyester kap op de trailer die ik graag schoon wil maken. Is die ook te behandelen zodat die wat meer vuilafstotend wordt? Zo ja, waarmee behandel ik die?

Skessa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-16 14:23

Ik heb volgens mij betonplex op de vloer. Hoe dik weet ik niet meer precies.

Maar je leg er wel rubber over neem ik aan? Alleen hout is echt te glad.

Ik zou je aanraden even naar www.bosrubber.nl te bellen. Zij hebben speciale kit die oa tegen water, vocht en ammoniak kan. Ook voor bodem en eventueel rubber voor aan de wand kunnen ze je vast goed adviseren.

Pantykous

Re: Trailer opknappen: lijstje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-06-16 14:51

Ik heb direct een mail gestuurd om informatie in te winnen, bedankt voor de tip!

lissie_zigor

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-16 22:38

Pantykous schreef:
Ik ga mijn trailer opknappen, er komen nieuwe wanden en een nieuwe bodem in. Nou ben ik totaal niet handig maar mijn vader en broertje wel dus zij gaan aan de slag met het project. Ze hebben nog nooit een trailer opgeknapt dus ik ben zelf even op jacht gegaan naar de benodigdheden voor de wanden en vloer en daar heb ik nog een paar vragen over.

*Voor de vloer wordt 24mm multiplex/betonplex aangeraden. Er is ook betonplex te verkrijgen met een antislip laag, is dit wenselijk? Er komt geen gietvloer in de trailer met het oog op scheuren en rotten. Hierover ben ik echt nog in dubio.

*Ik wil graag trapbescherming tegen de wanden aanbrengen, wat voor rubber heb je daarvoor nodig?

*De wanden moeten 12/18 mm (afhankelijk van hoe de trailer nu is opgebouwd) zijn, correct?

*Verder hebben we nog boten lak nodig om de zijnaden te lakken, en kit die goed bestendig is tegen allerlei invloeden.

Er zit een polyester kap op de trailer die ik graag schoon wil maken. Is die ook te behandelen zodat die wat meer vuilafstotend wordt? Zo ja, waarmee behandel ik die?

Betonplex als bodem minimaal 24 mm inderdaad, top.
Ik zou hier wel echt een rubberen mat op plaatsten en deze goed af (laten)kitten.. een gietvloer is helemaal fantastisch als dit goed gedaan wordt kan er met geen mogelijkheid vocht vanuit de bovenkant in de houten bodem komen..

De wanden kloppen ook.

De rubberen trapbescherming maakt niet veel uit wat voor rubber het is.

Voor de polyester kap zou ik het in ieder geval behandelen met wax (kun je ook gebruiken voor auto's) gaat het mooi van glimmen en houd het goed.

Ik ben mijn trailer ook een beetje opknappen en mocht je nog kleine losse dingen moeten kopen kan ik je de 'trailer plus'website aanraden! Mooie prijzen.

Voor een nieuw achterzijl kun je naar een zeilmaker gaan en vragen of hij/zij het namaakt.

Voor de rubbers om je raampje heen kun je van dat zwarte spul kopen 'turtle' ofzo heet dat dat is eigenlijk ook voor auto's.

Bij de Hornbach kun je nieuwe dopjes voor op je schroeven aan de buitenkant kopen om roesten tegen te gaan. Let op wel eerst behandelen voor roest en dan pas de dopjes erop..

Wel leuk om er zo mee bezig te zijn hè!