De Niro Tricolore

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

xxxmh

De Niro Tricolore

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-06-16 18:12

Iemand ervaring en foto's van deze laarzen.
Graag positief maar als het negatief is wil ik het ook weten!

_Roxanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-16 18:44

Ik verkoop ze! :D

Ik werk in een ruitersportzaak en eigenlijk staan ook al mijn collega's achter het merk. De fildona's zijn perfect voor mensen die een hele nette leren laars willen, maar niet de hoofdprijs willen betalen. De elastische inzet is ook nog eens heel comfortabel: je kuitmaat varieert in de loop van de dag, de elastiek kan hiervan dus wat opvangen. Omdat de laars er in meer dan 600 maten is, is er bijna altijd wel een passende maat te vinden.
Het jammere vond ik eerst dat de laars zo standaard was (logisch, dat houdt de prijs ook laag) maar sinds kort kun je bij ons niet alleen meer kiezen zwart/donkerbruin en met/zonder veter maar meerdere soorten en kleuren leer en zolen.
De zool is vastgestikt, dus ook geen problemen met loslatende zolen.

Laars komt zelden terug met problemen, ook niet aan ritsen.

Nadelen aan deze laars:
Wij raden hem af voor professionele ruiters die 8 paarden per dag rijden. Het is een prima laars, maar dan is binnen een jaar het leer gewoon op. Voor de 'normale' fanatieke ruiter (zeg dagelijks 1-2 paarden) een meer dan prima laars om zo'n vijf jaar mee vooruit te kunnen

*edit: fildona was de oude naam, model heet nu inderdaad tricolore

romyloverrr

Re: De Niro Tricolore

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-16 18:51

Fijne laarzen! Heerlijk zacht leder.
Wel goed op de maat lett, want als ze te ruiM zijn gaan ze afzakken.
Helaas past kuitlang XS mij niet meer dus moet ik mijn laarzen verkopen.
Maar ik ga waarschijnlijk weer voor de Niro

Bar

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-16 18:56

Hier ook goede ervaringen met de Tricolore.
Laars wordt gebruikt als trainingslaars voor 1 of 2 paarden en dan 5x per week. Redelijk intensief gebruik dus.
Mijn zoon vindt de Tricolore eigenlijk nog fijner dan zijn DeNiro's wedstrijdlaarzen.
Ook heel geschikt voor mensen met heel slanke kuiten, ze sluiten net wat mooier aan om de enkel dan de DeNiro's.

xxxmh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-06-16 19:04

Wauw wat een reacties! Vandaag had ik petries en ariat gepast maar dan sloot de laars boven mooi aan maar zaten ze aan de onderkant van mijn kuit te los en als ze dan aan de onderkant goed sloten waren ze aan de bovenkant te krap.

Ik hoop dus echt dat deze laarzen een goede maat hebben voor mij. Ik rijd twee keer per week en soms een derde keer als ik wedstrijd heb. Draag ze ook alleen vlak voor het rijden en na het rijden gaan ze meteen uit.

Het leer van petrie vond ik echt te stug en van ariat voelde het wel heerlijk. Dus hoop dat ze ongeveer hetzelfde voelen als de ariat.

Hopelijk heb ik dinsdag even tijd om in Haarlem te kijken naar de laarzen!

Bar

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-16 19:05

Het zijn heel soepele laarzen!

Bunn

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-16 19:08

Jup, heerlijk soepele laarsjes (7 dagen per week, loop er ook op). Ze zitten volgens mij wel het beste bij mensen met slanke kuiten, ze zitten echt mooi strak. Heb er wel échte veters in laten zetten, omdat ze best snel te los werden bij m'n voet. En er zit inmiddels een andere zool onder: ik had geen grip op de standaard zolen, vooral niet bij het crossen. Ze zakken ook best een eindje in. Ik pas eigenlijk niet in de standaardmaten van De Niro, maar had deze toch maar genomen in de langste hoogtemaat die bij m'n smalle kuit verkrijgbaar is. Opzich prima, maar als deze op zijn dan worden het toch weer gewoon De Niro's, zodat ik 'n langere hoogtemaat kan nemen. :)

Klinkt als een hoop nadelen, maar ik vind het toch echt fijne laarsjes! Voorlopig rijd ik er nog wel een tijde mee rond. :j

romyloverrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-16 19:11

Grappig, ik heb zowel Petrie, Ariat als De niro. Bij petrie ligt het echt aan het model. Mijn Petrie coventrys vond ik ook heel fijn en sloten fijn aan bij mijn kuit. Maar die zijn ook weer te klein nu bij de kuit helaas. Maar mijn dressuurlaarzen van petrie zijn internaat steiger en sluiten ook niet zo mooi aan.

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-16 19:14

Ik heb ook deze laarzen en ze zitten echt super fijn! Ben er heel tevreden over. Ik spring er mee en ze zijn zo soepel! Heb er niet eens blaren van gehad met inlopen terwijl ik dat wel met mijn cavallo's had. Heel erg blij er mee en zeker voor die prijs!

Laura_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-16 19:25

Ik volg even mee. Ik wil ook graag nieuwe laarzen en dat ik de niros wil staat zo goed als vast.
Twijfel alleen nog over de Tricolore of de echte de niro's. Dus verschillen tussen de laarzen zijn ook van harte welkom!

Bar

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-16 19:55

Mijn zoon heeft ze dus allebei. DeNiro als wedstrijdlaarzen en de Tricolere voor thuis.
Ik vind het leer en de afwerking van de De Niro's wel wat mooier en kwalitatief beter maar dat is logisch gezien het prijsverschil.

_Roxanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-16 20:54

Laura_ schreef:
Ik volg even mee. Ik wil ook graag nieuwe laarzen en dat ik de niros wil staat zo goed als vast.
Twijfel alleen nog over de Tricolore of de echte de niro's. Dus verschillen tussen de laarzen zijn ook van harte welkom!

Ik neem aan dat je de Ottaviano bedoeld (al gelden voor de grand premiero en dressagio eigenlijk wel hetzelfde)
Het leer is beter, dikker.
Betere kwaliteit ritsen
Dubbelgestikte zool t.o.v. enkelgestikte zool bij de tricolore
Maatwerk mogelijk
Tussenmaten ook mogelijk (Tussen de verschillende hoogtematen C-MC-MA-A) zit
En eindeloos veel mogelijkheden om de laars zo samen te stellen als jij wil. Bijvoorbeeld een dressagio met een dresuurboog, een rondine top in zwart lak, zwart lak laarsclipje en spoorbeschermer en een swarovski logo <3 <3 <3 8-) 8-) 8-)

M_V_1994

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-16 11:26

Ik wilde heel graag de Tricolore (eerlijk gezegd vooral vanwege de prijs, want ik rij eigenlijk maar 1x per week). Het voordeel daarvan vond ik namelijk dat ze elastiek hebben en de dikte van mijn kuiten is nogal afwisselend. Ik had van Tricolore en Ottoviano dezelfde maat aan, maar de Tricolore zat helaas al meteen een beetje strakker dan de Ottoviano, dus uiteindelijk toch voor die laatste gegaan. Heb alleen wel wat problemen met het leer (wat ik echt bizar vindt en ze zeggen dat ik ze of te goed poets of het leer is gewoon gaan leven), maar verder rijden ze wel echt heerlijk! Het zijn net pantoffels <3 Ik loop er graag mee en vind ze zoooo sjiek staan (en dat gold ook voor de Tricolore, dat vind ik qua uiterlijk ook hele sjieke laarzen)!

xxxmh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-06-16 13:19

Heel erg bedankt voor de reacties. Wat hebben jullie ervoor betaald??

Laura_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-16 13:33

Als ik de reacties hierboven lees kan ik beter voor de ottaviano gaan als ik het geld er voor heb zegmaar? Uiteraard nog even passen natuurlijk?

nikkietjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-16 13:50

Ik heb zowel de ottaviano als tricolore.
Persoonlijk zou ik de tricolore nooit meer kopen. Ik heb ze krap een jaar maar de binnenkant is al helemaal dun en de ritsen zijn om de haverklap kapot. Dit heb ik bij mijn ottaviano's meestal pas na een jaar of 3.
Nu zeg ik er wel bij dat ik gemiddeld 3 paarden per dag rij. Bij minder intensief gebruik is het zeker een geschikte laars. Comfort en pasvorm is gewoon prima maar het leer is aanzienlijk minder dan van de ottaviano.

xxxmh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-06-16 16:45

nikkietjuh schreef:
Persoonlijk zou ik de tricolore nooit meer kopen. Ik heb ze krap een jaar maar de binnenkant is al helemaal dun en de ritsen zijn om de haverklap kapot. Dit heb ik bij mijn ottaviano's meestal pas na een jaar of 3.
Nu zeg ik er wel bij dat ik gemiddeld 3 paarden per dag rij. Bij minder intensief gebruik is het zeker een geschikte laars. Comfort en pasvorm is gewoon prima maar het leer is aanzienlijk minder dan van de ottaviano.

Okee! Hoe duur zijn de andere dan? Zag dat de tricolore 270 waren. Ik rijd 2 keer in de week. 1 keer op de manege en 1 keer op verzorgpaard. En soms in het weekend wedstrijd maar dat is 1 keer in de maand. Doe ze ook alleen maar aan met rijden verder op stal/manege heb ik andere schoenen aan.

nikkietjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-16 07:01

xxxmh schreef:
nikkietjuh schreef:

Okee! Hoe duur zijn de andere dan? Zag dat de tricolore 270 waren. Ik rijd 2 keer in de week. 1 keer op de manege en 1 keer op verzorgpaard. En soms in het weekend wedstrijd maar dat is 1 keer in de maand. Doe ze ook alleen maar aan met rijden verder op stal/manege heb ik andere schoenen aan.

Voor dat gebruik zijn ze echt meer dan prima geschikt en kun je er denk ik jaren plezier van hebben.
De ottaviano begint geloof ik vanaf €499,- dus dan heb je het ook gelijk over een andere prijsklasse maar zoals gezegd de kwaliteit is wel een stuk beter.

Snorlex

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-16 07:05

Hier ook heel tevreden.
Gekocht als laars voor erbij maar vind ze zo fijn dat mijn andere laarzen (cavallo) staan te verstoffen en ik nu alleen maar de tricolore draag.

RonOerhout

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-16 08:45

Zitten goed, wel eerst een tijdje inlopen. Na een tijdje zitten ze perfect om je voet

MaritB

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-16 12:53