Winstpunt?

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

kelseyc

Winstpunt?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-06-16 19:55

Hallo,

Vandaag heb ik mijn eerste wedstrijd gereden bij de KNHS, ondanks het inrijden niet zo goed ging, heb ik de proef wel iets beter gedaan. Klasse DE B.
Ik heb 177,5 punten, 180 is een winstpunt.
11 juni heb ik dressuur en springen, al paar weken geleden ingeschreven. Stel ik haal de dressuur ook niet mag ik dan niet meer mee doen aan het springen?

Alvast bedankt,

Groetjes Kelsey

FriesWytske

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-16 20:00

Als je op 11 juni nog geen winstpunt in de dressuur hebt behaalt, mag je niet springen. Staat ook heel duidelijk in de reglementen.

Tymbalia

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-16 20:01

Je mag dan wel in de klasse BB springen daar heb je geen winstpunt in de dressuur voor nodig, vanaf klasse B moet er eerst een winstpunt behaald worden in de dressuur

Welshponyfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-16 20:07

Je moet voor de wedstrijddatum genoteerd staan met 1 winstpunt of meer.
Als je geen winstpunt hebt behaald kun je wel gewoon meedoen met BB springen, ben je geen winstpunt of startpas voor nodig.

Wijsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-16 22:32

Hallo, ik had toevallig dezelfde vraag voor mijn dochter.
Ze mag dus niet springen (B) als ze 's morgens wel haar eerste winstpunt heeft gehaald in de dressuur? Ik hoor daar namelijk verschillende verhalen over. Kan in de KNHS-reglementen niet vinden dat het niet van dezelfde dag mag zijn, alleen dat een winstpunt nodig is om te mogen springen.

Cheminee

Re: Winstpunt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-16 05:04

Je mag niet " promoveren" op dezelfde dag.. Als jij dus op 11 juni je eerste winstpunt behaald mag je dus niet op diezelfde dag voor het eerst B springen

Wijsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-16 07:57

Nou, om zeker te zijn heb ik zojuist de KNHS zelf maar even gebeld. Het mag dus wel, maar het moet wel op dezelfde lokatie zijn. Dus eerst dressuur, punten goed natellen op het protocol, en als er een winstpunt is behaald mag er die zelfde dag nog gesprongen worden. Ga nu even het secretariaat bellen van de organiserende vereniging om te vragen of, bij niet behalen, er dan BB gesprongen mag worden.

FriesWytske

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-16 20:22

@ Wijsje Ik zou niet zoveel druk op de schouders van je dochter leggen. En gewoon lekker BB gaan springen. En dan de wedstrijd daarop, als ze al een winstpunt in de dressuur heeft, in de B gaan springen. En bovendien beginnen de meeste wedstrijden met het BB springen en bouwen ze van daaruit omhoog.

kelseyc

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-06-16 21:59

FriesWytske schreef:
@ Wijsje Ik zou niet zoveel druk op de schouders van je dochter leggen. En gewoon lekker BB gaan springen. En dan de wedstrijd daarop, als ze al een winstpunt in de dressuur heeft, in de B gaan springen. En bovendien beginnen de meeste wedstrijden met het BB springen en bouwen ze van daaruit omhoog.

Ik moet 2 dressuurproeven rijden en net wanneer ik klaar ben met mijn laatste proef is BB al afgelopen, of bijna. We hebben met de organisatie afgesproken dat als ik een van me proeven een winstpunt haal ik in de middag B mag springen, zo niet ben ik voor die dag klaar :Y) Het is , ik dacht dat het winstpunt was vanaf 156 dus ik helemaal blij bleek het 180 te zijn en ik had 177,5 maar zijn dingen om aan te werken :o

JudithGigi

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-16 22:26

Zelf mocht ik ooit wel dezelfde dag promoveren. Had in de B mijn 10e winstpunt gehaald en mocht daarop volgend de L starten. Weet niet of dit met het dressuurwinstpunt hetzelfde is :)

Carlijn101

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-16 11:18

Welshponyfan schreef:
Je moet voor de wedstrijddatum genoteerd staan met 1 winstpunt of meer.
Als je geen winstpunt hebt behaald kun je wel gewoon meedoen met BB springen, ben je geen winstpunt of startpas voor nodig.

Voor BB heb je WEL een startpas nodig, geen winstpunt.

liberty

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-16 20:14

Voor BB heb je geen startpas nodig, alleen lidmaatschap van de KNHS

Welshponyfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-16 21:13

Sorry, zie het nu pas bedoelde inderdaad lidmaatschap KNHS.

Bonnelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-16 21:23

Heeft ze ooit in verleden een winstpunt gereden, dan mag ze wel starten met springen. Ook al is dat heel lang geleden en met andere pony.

Ooit 1 wp in dressuur gehaald dan mag je ten alle tijde springen.