morgen: waar naar toe met trailer ZH?

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

ManonGrr

morgen: waar naar toe met trailer ZH?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-06-16 14:34

Hoi,

Ik wil morgen met mijn paard ergens heen rijden om buiten te rijden. Hij staat in Pijnacker dus liefst iets redelijk in de buurt. Aangezien het morgen vast overal heel druk is vraag ik me af of jullie een plekje weten waar het meestal rustig is om met je paard te gaan rijden. Liefst iets van duinen/strand

Lis_Ol

Re: morgen: waar naar toe met trailer ZH?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-16 14:41

Drunense duinen? is ongeveer 40 minuten vanaf rotterdam

ManonGrr

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-06-16 15:09

Lis_Ol schreef:

Is ook een optie! Heb je daar ook ruiterpaden die een beetje te doen zijn of is het heel zwaar zand?

xSCWx

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-16 15:48

Meyendel, en vanuit de duinen heb je een opgang waar je volgens mij jaarrond het strand op mag. Maar weet ik niet zeker.
Of de Vlietlanden, klein rondje om de plas ongeveer 8/9 km of als je richting Zoetermeer rijdt kan je verder over het fietspad.

Lis_Ol

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-16 18:58

ManonGrr schreef:
Lis_Ol schreef:

Is ook een optie! Heb je daar ook ruiterpaden die een beetje te doen zijn of is het heel zwaar zand?

Je heb veel mul zand. Maar tussen de bomen door ook mooie paden waar je lekker kan rijden! Ben er veel geweest met mijn oudere paard!

frankiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-16 21:03

zorg dan wel dat je een app mee hebt die een kaart kan tonen waar je gereden route op staat. Dan weet je in elk geval welke richting je ongeveer op moet, mocht je verdwalen. En dat is voor een vreemde daar heel snel gebeurd. Er liggen gemarkeerde ruiterpaden maar geen routes of wegwijzertjes. Alleen op de zandvlakte staat een handwijzer met daarop de namen van 3 cafes.

Yvette01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-16 06:00

frankiej schreef:
zorg dan wel dat je een app mee hebt die een kaart kan tonen waar je gereden route op staat. Dan weet je in elk geval welke richting je ongeveer op moet, mocht je verdwalen. En dat is voor een vreemde daar heel snel gebeurd. Er liggen gemarkeerde ruiterpaden maar geen routes of wegwijzertjes. Alleen op de zandvlakte staat een handwijzer met daarop de namen van 3 cafes.

In het duin is het voor onbekenden inderdaad makkelijk om de weg kwijt te raken. GPS is dan een handig hulpmiddel om je positie te bepalen.

Indien je vooraf eerst een route plant via de R&M-routeplanner vervolgens je kaartjes uitprint en ook downloaden voor je gps (smartphone-app) heb je een goed hulpmiddel om te weten waar je je bevindt. Wees altijd wel zuinig met de batterijen van je smartphone. Neem daarom ook altijd een papieren kaart mee van het gebied waar je gaat rijden.
http://www.ruiterenenmennen.nl/

De Drunense duinen zijn op zondag vaak erg druk.

Waar je ook besluit te gaan rijden, veel plezier.

Yvette01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-16 06:01

frankiej schreef:

In het duin is het voor onbekenden inderdaad makkelijk om de weg kwijt te raken. GPS is dan een handig hulpmiddel om je positie te bepalen.

Indien je vooraf eerst een route plant via de R&M-routeplanner vervolgens je kaartjes uitprint en ook downloaden voor je gps (smartphone-app) heb je een goed hulpmiddel om te weten waar je je bevindt. Wees altijd wel zuinig met de batterijen van je smartphone. Neem daarom ook altijd een papieren kaart mee van het gebied waar je gaat rijden.
http://www.ruiterenenmennen.nl/

De Drunense duinen zijn op zondag wel vaak erg druk.

Waar je ook besluit te gaan rijden, veel plezier.

ManonGrr

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-06-16 15:44

Bedankt voor de tips! Het is Rockanje geworden, was Super!