Ik heb last van het schudden van mijn paard haar hoofd. Als ik aan het rijden ben dan kan ze in een keer met haar hoofd schudden terwijl ze net goed liep, als ze met haar hoofd schud, rent ze ook meteen weg. Heeft iemand tips om het te verhelpen?
Iemand er naar kijken Kan vanuit de rug komen Osteo bv
Koper
Geplaatst: 03-06-16 22:04
Is het alleen als je rijdt?
Schudden met het hoofd kan echt de meest uiteenlopende oorzaken hebben. Pollenallergie, last van de tanden, last van de rug enz enz enz enz.
Esprit4
Geplaatst: 03-06-16 22:05
Had die van mij ook Fysiotherapeut er bij gehad en het is nu weg
Othilly
Geplaatst: 03-06-16 22:06
Headshaking syndroom! Lastig te behandelen.. Je moet wel uitsluiten dat t bijvoorbeeld niet vanuit de rug of iets dergelijks komt..gebit laren nakijken..tuig laten checken..Als dat allemaal uitgesloten is kun je serieus gaan denken aan Headshaking syndroom.. Suc6!
ik zou indd eerst alle medische dingen uitsluiten zodat je zeker weet dat het niet veroorzaakt word door pijn. als dat het niet is zou ik je het boek een paard is een paard van mark rashid aanraden daar staat een goede oplossing in tegen het schudden met het hoofd
heeft je paard dit altijd al of is het sinds kort? Als je paard het sinds kort heeft dan kan het pollenallergie zijn. Dan kun je 'puur pollen' kopen dit zijn druppels die doe je door het eten en dan zijn ze er vaak snel vanaf. Bij die van mij werkt het super heeft geen neusnetje oid meer nodig