Mijn verzorg paard wilt niet de trailer in, nou ieder geval met mij niet. Ik zelf ben 14 jaar oud en heb amper ervaring met paarden in de trailer zetten, laat staan bange paarden. Mijn verzorgpaard, een hete sterke merrie, die vroeger wel in de trailer wou maar laatste jaren weigert.
Ik heb dus nu een paar keer geprobeerd haar in de trailer te zetten, de eigenaar heeft toen geholpen met een longeerlijn, zonder succes. Het "beste" tot nu toe is dat ze met alle 4 de beentjes 3 tellen er in heeft gestaan. Ik merk dus dat ik zelf hierdoor behoorlijk gefrustreerd raak. En mijn verzorgpaard al helemaal. Het eindigt steeds met helemaal nat bezweet en gestrest paard.
Dit wil ik dus voorkomen, maar hoe? (Ik heb dus ooit gehoord van bepaalde oefeningen, ik bedoel hiermee grondwerk). Zou iemand mij tips willen geven? Ik wil het graag leuk houden met mijn verzorg merrie!
Naast het in de trailer zetten is een geweldig lief paard, ik verzorg haar nu 1,5 jaar en ik doe bijna alles met haar. Maar ik wil dus wedstrijden gaan rijden, buitenritten in het bos maken en af en toe een cross les erbij nemen.
Alvast heel erg bedankt!