factuur dierenarts

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Zoe_97

factuur dierenarts

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-06-16 08:05

Hoi bokkers,

Net de brievenbus gaan legen en ik schrk toch wat ik daar vond. Een rekening van 95 euro van de dierenarts gedateerd van begin maart. Ik ben door verhuis zelfs niet meer klant bij deze dierenarts.
Begin maart is ze weldegelijk nog bij mijn paard geweest maar ik betaal altijd onmiddellijk cash (ik heb hier dus geen bewijs van).
Wat kan ik nu het beste doen? ik vindt het erg vreemd dat ik 2 maanden later een factuur krijg (die binnen 3 weken betaald moet zijn), terwijl die rekening gewoon onmiddellijk betaald is.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-16 08:09

Even bellen. :j
Komt het bedrag wel overeen met wat jij cash betaald hebt?

Zoe_97

Re: factuur dierenarts

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-06-16 08:12

ik was inderdaad van plan te bellen straks :)
Dat weet ik eerlijk gezegd niet meer, het is al 2 maanden geleden en ondertussen al een hoop uitgaven gehad voor paardlief. Het zou wel rond dat bedrag kunnen liggen.
Ik ken de middelen ook niet die op de factuur staan, maarja ik weet dan ook geen namen van middelen. Hij heeft toen een pot mokzalf gekregen, een spuit voor de ontsteking en er is rond die tijd een buigproef gedaan waaruit artrose kwam. echter staat er op de factuur 1 visite en 3 middelen (zou kunnen dat hij nog wat heeft gehad maar dat durf ik niet met 100% zekerheid te zeggen)

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-16 09:18

Ik denk dat dit weleens heel lastig kan worden. Je zou ze inderdaad het beste op kunnen bellen, maar als zij blijven beweren dat er niet betaald is dan heb je weinig poot om op te staan, want bewijs maar eens dat het wel zo was.

Cherdenise

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-16 09:22

Volgende keer een bonnetje vragen. Hopelijk kan je de da zelf spreken om aan te vragen of zij het nog kan herinneren dat je hebt betaald, misschien weet hij/zij het nog en is het vergeten door te geven aan de administratie. Die van ons schrijft bonnetje uit en schrijft het nog erbij in de agenda.

_coquette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-16 09:23

Hier krijgen we bijna altijd na 3 mnd pas een factuur. Zou ind even bellen. Waarschijnlijk het snelst opgelost dan.

shilady

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-16 09:23

Hoop dat je eruit komt met de da

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-06-16 09:23

Ze werkt niet met administratie en doet alles zelf.
Ik kan haar helaas niet bereiken en haar voicemail werkt niet.

Tiggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-16 09:24

Heb je geen kwitantie gekregen?

Seltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-16 09:24

Krijg je geen bonnetje als je cash betaald? Hier in de regio krijg ik van alles een bonnetje, al is het even ontworming gaan halen op de praktijk.

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-06-16 10:26

Nee geen bonnetje. Kreeg toen enkel een papiertje waarop ze kribbelde hoeveel wat koste maar dat krijg je ook als je later betaald.

C_arola
Moderator Over Paarden & Markt

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-16 10:36

ED -> TAO

xMyrth

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-16 10:38

Als je bij haar altijd contant betaalt weet de DA dat toch nog wel? :)

ItsMe2

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-16 10:39

Even rustig blijven en proberen haar zelf aan de telefoon te krijgen. Dan even zeggen dat je haar toen contant hebt betaald en dat je het daarom nu raar vind dat je als nog een factuur krijgt.

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-16 10:43

Ik vraag me af waarom je überhaupt contant kan betalen? Veel dierenartsen vinden dat niet prettig en bovenal ook onhandig, vooral als de DA vaker moet komen.

Ik hoop dat ze zich het mogelijk herinnert! :j

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-16 10:47

Vjestagirl schreef:
Ik denk dat dit weleens heel lastig kan worden. Je zou ze inderdaad het beste op kunnen bellen, maar als zij blijven beweren dat er niet betaald is dan heb je weinig poot om op te staan, want bewijs maar eens dat het wel zo was.

Zo simpel ligt het ook weer niet... :+ Want dan kan een bedrijf wel van alles op een factuur plempen..

Contant betalen vind ik wel erg apart. Zou daar als DA ook niet erg vrolijk van worden.

Eerst even rustig ademhalen en gewoon neutraal even contact opnemen, misschien heeft ze wel twee mensen door elkaar gehaald. Dat is bij ons op stal ook wel eens gebeurd.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-16 10:48

Wij moesten bij de kliniek na het maken van röntgenfoto's ook contant betalen.
Maar omdat we dat normaal dus nooit hoeven (altijd rekening in de bus), hadden we niet genoeg bij ons. :+ Oeps.
Denk dat het per dierenarts verschilt.

Yontheke

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-16 10:50

KimD schreef:
Ik vraag me af waarom je überhaupt contant kan betalen? Veel dierenartsen vinden dat niet prettig en bovenal ook onhandig, vooral als de DA vaker moet komen.

Ik hoop dat ze zich het mogelijk herinnert! :j

Ik heb nog nooit anders betaald.. Altijd Cash. Zelfs op de kliniek met foto's.
Geld is geld hoor.

future_vet

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-16 10:52

Voor een dienst mogen ze tot 5 jaar erna nog een factuur sturen, dus heel laat is t niet. Echter, je hebt al betaald dus ik zou gewoon even de da bellen en wie weet herinnert hij/zij het nog.

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-06-16 10:53

Het id gewoon gebruikelijk cash te betalen en zolang het geen torenhoge rekening is heeft ze dat het liefst gaf ze aan op het begin.
Ik ben er achter gekomen dat ze tot maandag in verlif is. Ik probeer haar dan weer te bereiken

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-16 10:54

KoudbloedKim schreef:
Wij moesten bij de kliniek na het maken van röntgenfoto's ook contant betalen.
Maar omdat we dat normaal dus nooit hoeven (altijd rekening in de bus), hadden we niet genoeg bij ons. :+ Oeps.
Denk dat het per dierenarts verschilt.

Een kliniek werkt meestal wel net wat anders dan een dierenarts. Dan betaal je vaak wel direct na de behandeling. Overigens vind ik pinnen een logische stap dan contant betalen? Zeker bij röntgen. Dat zou ik ook niet op zak hebben.

Polly
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-16 11:13

Ik betaal ook weleens contant en heb ook weleens een factuur gehad achteraf. Dierenarts is ook maar een mens dus met een telefoontje was het opgelost

petitparis

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-16 11:35

In mijn omgeving en kennissenkring is het heel gebruikelijk om contant te betalen. Is ook nog maar sinds 2 jaar ofzo dat ik of een factuur vraag of langs de praktijk ga om met m'n kaart te betalen. Maar bij een "nieuwe" DA altijd direct contant bij het afronden van de visite betalen...

ik hoop dat je DA het zich nog kan herinneren...

Polly
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-16 11:51

Factuur is hier wel gebruikelijk hoor maar voor entingen weten we de bedragen wel dus dan reken ik gewoon af. Is het ingewikkelder dan is het lastig inschatten hè

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-16 11:53

Een dierenarts die geen administratie heeft? Mag ik dat vreemd vinden?